1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij nieuwe PC samenstellen !

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Benny, 4 dec 2003.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat ziet nou eens goed uit. Maar als je een iets betere 9800 XT wilt hebben, dan moet je die van Hercules nemen (en die kost ook meer). Maar die Asus is ook goed.

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad, we gaan de goede kant op!

Ik heb inmiddels wat posts hierboven ge-edit...

Let nog even op de monitor, dit lijkt een goedkoop model...? Daar kun je snel spijt van krijgen, ik zou daar eerder 100 euro bij leggen dan bij bijvoorbeeld de CPU.
    Reken er ook op dat je misschien en mooiere of betere muis/toetsenbord wilt...

En nog het OS zoals iemand eerder al zei..

3. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OS heb ik niet nodig..

Muis en toetsenbord liggen hier ook gloednieuw...

Er komt dus nog een Big-tower behuizing met 350 Watt bij..

Morgen laat ik het voorlopige systeem weer hier zien..

Ik moet nog weten of het geheugen wel compitabel is met mijn moederbord..Lijkt mij wel, en hoe kan ik erachter komen of dat zo is?

4. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Chieftec Bigtower (zilver)[360 Watt] 1801 € 91,60 € 109,00

Asus MB P4P800 Deluxe Intel P4 2379 € 121,85 € 145,00

Intel Pentium4 3.0GHz 800MHz 2281 € 263,03 € 313,00

Cooler CPU AMD/Intel € 0,00 € 0,00

DDRAM 512Mb PC3200 400MHz 1953 € 61,34 € 73,00

DDRAM 512Mb PC3200 400MHz 1953 € 61,34 € 73,00

HDD 120Gb 7200rpm SATA 2129 € 97,06 € 115,50

CD Rewriter 52/24/52 1965 € 28,57 € 34,00

DVD ROM 16x Speler 1097 € 28,99 € 34,50

IDE kabel systeem € 0,00 € 0,00

Asus V9950 Ultra TD FX5900 256Mb 2338 € 399,16 € 475,00

Systeemassemblage 502 € 29,41 € 35,00

Philips 107T51 17 inch CRT monitor 2201 € 130,25 € 155,00

Totaalbedrag excl. BTW: € 1.312,61
    BTW: € 249,39

Totaalbedrag incl. BTW: € 1.562,00

Dit lijkt me een goed systeem (mits alles goed werkt, en niet dat straks mijn 1024 RAM geheugen niet werkt 8) )

Nog opmerkingen?

P.S: Ik heb nu dus een iets goedkopere videokaart genomen, en een Philips monitor.. En ook nog 3.0 Gigahertz P4 !

5. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraag.. ik heb de thread nog weer doorgelezen (*misschien er overheen gelezen :confused: ) maar waarom een Bigtower?? Kom je anders met de ruimte niet goed uit? Je hebt toch zat ruimte in een Midi tower voor dit (voor het eerste gezicht)

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hoe ben je dan van plan je pc op te starten?

Dat kan niet zo goed zijn. Als je van plan bent veel DX9 games te spelen zou je beter voor de Radeon gaan.

7. Request

Request Request NL @ LIVE

Leuk Bevonden:
    0
    eh.. Waarom heb ik na het lezen van aldeze post's oppeens zin om een nieuwe computer aan te schaffen en zelf samen te stellen...? :p /o\

8. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik jou was zou ik meer geld geven voor een monitor. Als je crt houdt doe dan 19". Maar flat is ook wel erg relaxt. Crt is dacht ik wel iets mooier bij spellen maar zo'n grote monitor staat altijd in de weg. En die fx5900 vind ik vergeleken met de radeon maar poep. En 3 ghz. Die staat niet helemaal in lijn met de rest. Ik vind prijs/kwaliteit verhouding amd beter. Stukken goedkoper ook.
    Mijn huidige 20gb hd heb ik zo vol maar binnenkort komt mijn nieuwe pc met 80, en dat is echt meer dan genoeg. Dan bespaar je ook weer wat euro's.
    Voor de rest is het wel een mooi systeempje maare....het is onbenullig maar een diskettestation verdient ook nog wel een klein plaatsje. Toch altijd handig om snel wat op te slaan en mee te nemen. Kosten toch maar 10 euro

Dit is mijn nieuwe systeem:

atx miditower aopen qf50c blue
    mainboard asus a7n8x deluxe nforce 2
    amd athlon xp 2800+ 333mhz 2.08 ghz
    cooler
    ddr 512
    ddr512
    80 gb seagate hd
    ati radeon 9800 pro 128mb
    windows xp
    monitor tft 17" lg 1710s
    logitech z-680 (komt aan mn xbox te zitten)
    dvdwriter nec 1300 dvd+R/RW dvd-R/RW
    keyboard msoft wles dtop optical
    floppy drive

komt tot een bedrag van 2324,86 euro inclusief BTW

Laatst bewerkt: 4 dec 2003
  9. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Als je een beetje downloadt en veel spellen speelt en ook nog eens een dvdtje ript, is 80 Gb veel te klein!
    Geheugen compatibiliteit voor P4C vind je hier op deze site of voor de P4P hier op deze site.

En natuurlijk mag je ook uitgaan van de expertise van de winkel waar je hem koopt.

Radeon videokaarten zijn meestal sneller in de tests toch?

Philips T serie is iets simpeler dan de P serie. En een 19" moet wel passen op je bureau, bij mij was ie ook iets groter dan dat ik had verwacht, maar het past nog wel. Monitor zou ik eens gaan bekijken in de winkel, dan zie je wat je mooi vindt. Let op dat de "Aperture Grille" monitoren, dat zijn meestal de duurdere, een hogere lichtopbrengst hebben en beter contrast, maar je hebt dan wel 2 hele dunne horizontale lijntjes op je scherm. Ik vind het niet irritant en je ziet het bijna niet, alleen op egale lichte oppervlakken die niet bewegen, maar sommigen blijven zich er aan ergeren. Die Philips 107T is volgens mij een "shadowmask" beeldbuis, die heeft die lijntjes niet.

Laatst bewerkt: 4 dec 2003
  10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dit is mijn nieuwe systeem

Alienware Aurora Extreme: AMD Athlon 64 FX-51,
    ASUS nForce3 Pro 150,
    1GB DDR SDRAM PC-3200,
    ATI RADEON 9800 XT,
    240 GB Seagate Barracuda w/ 8 MB Cache,
    Plextor PX-708A 8x DVD±R/W,
    Samsung 16/48x IDE DVD-ROM,
    Mitsubishi Diamond Pro 19,
    Plantronics DSP 500,
    Xp Proffesional

en een plaatje ervan (ik heb hem in het zwart met metaalkleurige koolribben en blauw neon op de koelribben en groen op de alienhead)

11. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Mooie behuizing! Die zijn zeker niet los te koop? Maarja, ik heb een Servertower nodig, anders past 't niet...

12. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op die site kan je als je 350/360 Watt wilt (anders alleen 300 Watt) alleen een Bigtower nemen, maar die site heeft me teveel beperkingen, dus als iemand nog een goed alternatief heeft waar ik kan bestellen.. (misschien in de buurt van Lelystad) :)

En is het misschien beter als ik een AMD 3000+ neem i.p.v een Pentium4 3 Gigahertz?

13. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ipv die A9800XT Echt een 9800se halen, en dan modden naar de pro versie, moet je zien hoeveel geld je Dat wel niet scheelt!

14. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ja dit kan je inderdaad doen, maar ik heb de XT met een alienware kast (die koelt met zijn 5 fans dus vet goed), waardoor de XT zichzelf gaat overcloaken en gewoon dik meer punten haal in 3dmark 2001 (over de 20 duizend punten).

15. Scoutmaster

Scoutmaster Guest

moet meer MB bij

16. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met mijn ouders gepraat, en ik mag het volgende systeem kopen:

-Chieftec Bigtower (zilver)
    -Asus MB P4C800 Deluxe Intel P4 DDR
    -Intel Pentium4 3.0GHz 800MHz
    -Cooler CPU AMD/Intel
    -ValueRam 512Mb DDRAM 400MHz
    -ValueRam 512Mb DDRAM 400MHz
    -HDD 160Gb 7200rpm SATA
    -DVD ROM 16x Speler
    -DVD +/- Rewriter 4 speed
    -FDD Diskettestation 3.5 inch
    -IDE kabel systeem
    -Asus A9800XT TVD Pro ATI Radeon 256Mb AGP
    -Systeemassemblage
    -Microsoft Windows XP Home NL
    -Philips 107T51 17 inch CRT monitor

Als dat geen goed systeempje is.. haha 8)

Laatst bewerkt: 5 dec 2003
  17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Yup, dat is een goed systeem.

18. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Sjees! Mazzelaar!
    Dat ziet er goed uit zo. Chieftec kast heb ik ook, ziet er mooi uit in het zilver. Zit een 360 Watt voeding in geloof ik, en dat heb je zeker wel nodig met dit systeem.

Vraag nog even of er een extra fan (of 2) in de kast gezet wordt. Die fan van de voeding draait namelijk niet zo hard. Dat is niet voldoende om de hele kast te koelen. In het zijpaneel zit meestal ook wel een fan, maar ik zou er zeker voorin en achterin ook een laten zetten, een stil model van Papst of Enermax. Voorin laat je hem dan aanzuigen en langs de harddisk blazen en achterin plaats je hem boven de videokaart. Daar zitten al plastic beugeltjes voor, je klikt de fans er zo in. Warmte is echt iets waar je rekening mee moet houden met dit systeem. Het is zo snel, dat er gewoon veel warmte vanaf komt.

Warmte is slecht voor een computer, dus die paar euro'tjes voor 2 fans zou ik zeker erbij doen. Goedkope fans maken meer lawaai, de duurdere zijn meestal stiller, dat ligt aan het ontwerp en de afwerking.

Computerzaken:
    Bijvoorbeeld: Mycom, Computerland, Norrod. Verder ken ik alleen de winkels in de omgeving van rotterdam, zoals Informatique en Alternate. Dynabyte is niet "echt" een computerzaak vind ik.

Kijk HIER voor de winkels en de reacties van klanten over die winkel.
    Bedenk wel dat er altijd wel iemand een slechte ervaring heeft met een winkel, maar het gaat om wat je algemene indruk is over wat mensen schrijven.

Vraag ook duidelijk naar de garantie en de garantietermijn, dit moet op de factuur vermeld zijn.

Succes!

Laatst bewerkt: 6 dec 2003
  19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nu SupremeNL antwoord heeft gekregen zou ik graag een second (eigenlijk een third) opinion krijgen over de pc die ik (een tijdje) geleden heb samengesteld.

Oh ja, ik wil altijd het beste van het beste.

1 x INTEL MSI 875P NEO-FIS2R
    1 x Coolermaster ATC-210B-AX2
    1 x LG DVD ROM 16x Retail
    1 x Benq CD/RW 52x/24x/52x White Retail
    1 x Pentium 4 3.2 800FSB Boxed
    1 x Maxtor 160 GB 7200 RPM 6Y160M0 SATA
    1 x Floppy BLACK
    2 x APACER 512 DDRAM PC 3200
    1 x Hercules Digifire Dolby Digital eX 7.1/PCI Ret
    2 x Coolermaster Case fan with 4 Bleu LED, TLF-R82-E1
    1 x Hercules 3D Prophet 9800 XT Classic
    1 x Coolermaster Aerogate II, ALD-V02
    1 x 3Com Office Connect 10/100 Network Interface Card
    1 x Coolermaster Case fan with 4 Green LED, TLF-R82-EG
    1 x Windows XP Home OEM NL (enkel bij nieuwe PC), wordt misschien Pro

20. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben geen fan van MSI moederborden, er zijn nogal wat problemen mee (geweest?). Asus had dat ook wel, maar die werken denk ik toch beter. Maar dat is enigszins een persoonlijke "smaak" denk ik.

Die 9800 XT is dat een ietsjes afgeknepen 9800 of juist een snellere?

Verder ziet het er goed en snel uit, maar misschien is een 3,2 GHz qua prijs/kwaliteit iets duurder? Wel erg indrukwekkend, die 3200 MEGAHertzen!

Zit er geen onboard LAN op dat moederbord? Ik zie een dure maar goede netwerkkaart van 3Com erbij staan. Overigens werkt een goedkoper model voor thuisgebruik ook prima. Maar als je het echt goed/professioneel wilt, is 3Com de juiste keuze.

Deel Deze Pagina