1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij nieuwe PC samenstellen !

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Benny, 4 dec 2003.

1. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik denk dat je er wel fatsoenlijke games mee kan spelen ja, mijn vader heeft ook zo'n Aldi PC en daar zit een leuke Videokaart in..

Pentium 4 2.6 Gigahertz
    ATi Radion 9600TX 128 MB videokaart
    512 MB intern Geheugen..

Best leuk om mee te games, maar de PC die ik krijg is nog leuker :D

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Oh een ATi Radion, nog nooit van gehoord :+.

Zoals je ziet hebben ze de grafische kaart aangepast, wat soms zwaar klote is.

3. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, RadEon bedoel ik uiteraard :)

Maar die videokaart is toch geoverclocked door Medion toch?

Wat houd dat precies in dan, en heeft het zin dat dat bij mijn Ati Radeon 9800XT Pro 256 MB gebeurd? Of geeft het weinig verschil?

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    1. Die TX (/XL) is een geoverclockte 9600(/9800) die waarschijnlijk bijna het pro niveau halen.

2. Dat zal wel veel inhouden, MAAR vermits die kaart nog gebruikt maakt van 0.15-micron zal er niet veel overclocken meer kunnen gebeuren. 0.15-micron heeft een 'limiet' van 400 MHz en de 9800 XT draait op 412Mhz, dus er zal niet veel overclocken kunnen gebeuren + de kaart wordt in default al zeer warm. Als je de kaart dan gaat overclocken, dan wordt ie nog warmer.

3. Dan moet jij meer fans kopen + een apparaat (zoals de Aerogat II) kopen om de fansnelheid en de temperatuur van je grafische kaart in het oog te houden.

5. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel geld mag dat dan ongeveer kosten zo'n beest :) .

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat beest is ondertussen veranderd: van INTEL Asus P4C800 DELUXE SATA Dual DDR Firewire GLAN RAID 800F naar een MSI 875P Neo-Fis2R en er is ook een Zalman noiseless voeding 400W bijgekomen.

Totaalprijs incl. BTW: 2167,08

Laatst bewerkt: 9 dec 2003
  7. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

zo hey een pc van bijna 5000 gulden. Dan heb je ook aardig wat gespaard zeker?

anyway echt een über PC

8. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zeker een master PC, hoelang ben jij nou van plan om nog te doen met het systeem dan je nu aanschaft? Ik wil met mijn nieuwe systeem wel een jaartje of 3 vooruit eigenlijk...

Nu maar hopen dat ze niet TE snel ontwikkelen :D

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    (Begin)Volgend jaar komen de nieuwe grafische kaarten, die geen AGP meer gebruiken (of misschien nog wel), maar PCI-Express. Dat is sneller dan AGP, maar ik dacht dat momenteel op geen enkel moederbord zit. Binnenkort komt ook de P4 3.4 Ghz.
    Ook zouden die nieuwe grafische kaart Direct X 9.1 (wat nu nog niet uit is) volledig moeten ondersteunen en de huidige topmodellen zijn gebaseerd op DX 9.0.

Maar om je gerust te stellen: tegen dat dat allemaal uitkomt (waarschijnlijk 1ste-2de kwartaal 2004) zijn allang de opvolgers van die apparaten al bekend.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Na het lezen van wat ik hier boven het getypt en het lezen van reviews van de P4 3.2GHz heb ik besloten om de processor in een P4 3.0 GHz 800 FSB te veranderen wat ineens zo'n €200 scheelt. Dat brengt het totaal nu op: €2030,35

EDIT: shit, op de verkeerde knop gedrukt :mad:.

Laatst bewerkt: 9 dec 2003
  11. gerjan

gerjan Guest

MSI 875P Neo-Fis2R heeft mijn buurjongen ook, hij heeft net nieuwe pc gekocht goed moederbord!

12. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het systeem is toch nog een beetje veranderd, ik ga hem kopen bij www.mycom.nl en er zijn wat hardwarematige aanpassingen geweest..

Dit is het systeem wat ik ergens volgende week ga kopen bij een MyCom filliaal in Zwolle:

ASUS P4C800 Deluxe
    Intel Pentium 4 3 GHz
    Cooler Master Aero 4 Copper
    Corsair 1 GB DDR SDRAM PC3200
    WD Caviar Special Edition 120 GB
    Asus ATI 9800XT/TVD AGP
    Chieftec MX-01BL-DU
    Sony 3,5 inch diskette station
    MSI DVD +/-RW/+/-R Rewriter
    ASUS DVD-E616
    LG Electronics 900B, 19"
    MyCom Microsoft Windows XP Home Edit
    3 MyCom Assemblage Kliks

Prima systeem lijkt mij..

Ze hebben bijna alles op voorraad, en de computer zit binnen een dag in elkaar..

13. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Zo, das snel! Ziet er wel goed uit! Corsair is goed, maar erg duur. Wil je besparen, zou je kunnen overwegen om ander geheugen te nemen. De prestatiewinst van de lage toegangstijden is minimaal, maarja, alle kleine beetjes helpen! Corsair is wel het geheugen wat je bijna overal tegenkomt in de benchmarks en reviews. Lekker op 19" gamen! Ik ben van 15" naar 19" gegaan, een wereld van verschil!

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik snap niet goed waarom je van 17 naar 19 inch bent gegaan? Zoveel verschil zit er niet tussen en die resolutie die de 19 inch schermen meer hebben zal je waarschijnlijk toch niet gebruiken.

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De 17' tft van LG is inderdaad al een erg goed beeldscherm. Met hoog contrast en een grote invalshoek. De 19' is imho niet de extra centen waard.

16. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    misschien is het beter om twee reepjes te nemen van elk 512, ben je misschien goedkoper uit en het werkt nog sneller ook.

17. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik was van 15 naar 19 gegaan. En 19 is echt heel erg tof met gamen, lekker groot allemaal. Ik draai standaard op 1280x1024. Op een 17" zet ik hem liever op 1024x768. Natuurlijk is een desktop van 19" ook met tekst en internet erg makkelijk. Veel programma's hebben veel werkbalken en die nemen veel ruimte in van het document of het plaatje waar je aan werkt.

Rodger Young heeft gelijk. Geheugen van laatstgenoemde systeem is hoop ik wel 2x512. Tegenwoordig is alles dual channel en moet je echt 2 modules nemen, dat is veel sneller.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat dat handig is voor teksten is waar, maar voor games niet zo.
    Zo liggen de fps bij 1280x1024lager dan bij 1024x768 maar dan heb je wel het pluspunt dat je minder FSAA moet doen voor de karteltes weg te krijgen. Het zou een zonden zijn om al die frames "weg te gooien", vermits een CRT monitor geen problemen heeft om meer de 100 fps te weergeven (in tegenstelling tot TFT monitoren).

Dit is MIJN oordeel:
    CTR: 17 inch is goed, zeker niet kleiner en groter is niet echt een behoefte tenzij je veel met teksten bezig bent.

TFT: Hoe groter, hoe beter MAAR je moet ook naar de response tijd kijken. Bv: De Prophet View 920 Pro (DVI) is 17 inch en heeft een 20ms response tijd wat de mogelijkheid geeft om tot 100 fps te weergeven. As je dan bv. UT2k3 op 1024x768 (met FSAA en Ani filter aan) met een Radeon 9800 Pro speelt, dan krijg je meestal +100 fps, wat dat scherm niet aankan en het dus waarschijnlijk zou "vernietigen". Maar als je op 1280x1024 speelt (met FSAA en Ani filter aan) dan krijg je soms +100fps wat echt erg is (maar dan ook weer niet gezond).

Oh, de 19 CRT monitoren zijn eigenlijk 18 inch. De 19 inch TFT monitoren zijn echt 19 inch.

19. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga binnenkort ook een nieuwe pc kopen, maar ik heb eiglijk geen id wat ik zou moeten nemen. Ik heb gewoon geen verstand van pc's samenstellen.
    Ik heb al een beetje op computerwinkel-sites gekeken maar ik heb geen id wat allemaal compatible met elkaar is en niet :confused:

Iemand die mij een beetje zou kunnen en willen helpen?

20. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Uhm standaard HP'tje of Delletje geen oplossing?

Beetje zonde als je geld uitgeeft zonder te weten wat je ermeer kan denk ik.

Deel Deze Pagina