1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij nieuwe PC samenstellen !

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Benny, 4 dec 2003.

1. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik weet wel een beetje wat ik wil, maar gewoon niet precies, en daarom willik graag advies van jullie ;)

2. FragSoldier

FragSoldier Nice ass!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er ook aan het deken om een pc te laten samenstellen, bij www.computer-cash-carry.de, zeer goedkoop, althans dat denk ik. Heeft een van jullie ervaring met hen.

-alvast bedankt :)

3. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    nou wat wil je dan en hoeveel geld wil je uitgeven, maak ik wel een lijstje voor je:)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als je zegt tot hoeveel euro's je wilt gaan en voor wat je de pc hoofdzakelijk gaat gebruiken dan kan ik ook een lijstje samenstellen.

5. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb €1350,- te besteden, en daar hoeft GEEN kast bij, geen monitor, geen muis, geen toetsenbord en ook geen boxen.
    Ik ga mijn pc hoofdzakelijk gebruiken voor gamen. Wat ik graag erin zou hebben is een AMD 64 bit processor, flinke lading RAM en een lekker videokaartje ;)

*Edit: Hij moet wel een tijdje meegaan ;) Niet dattik over 1 jaar alweer verplicht een nieuwe moet aanschaffen..

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  6. Rodger Young

Leuk Bevonden:
    5
    oow das zeker een lekker bedraggie:)

edit: zijn die boxen 5.1/6.1/7.1? Of stereo

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  7. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Stereo. Daar neem ik ook genoegen mee.

*Edit: Hij moet wel een tijdje meegaan ;) Niet dattik over 1 jaar alweer verplicht een nieuwe moet aanschaffen..

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    waarom een andere cooler? er zit tog standaard een cooler bij een boxed p4? bij mij iig wel.. heb trouwens de p4p800.

nog een vraagje: waarom de 9800XT 256? 256 is onnodig duur, en in sommige gevallen zelfs langzamer..

/edit: kleine opmerking, ipv 1x1gig ram, neem 2x512mb, werkt sneller ;)

9. Rodger Young

Leuk Bevonden:
    5
    omdat andere coolers misschien beter zijn:)

10. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Geen domme dingen zeggen aub.

De keuze van de computer op de vorige blz is meer dan een maand geleden gepost, heeft denk ik geen zin om daar commentaar op te leveren, hoewel ik Slupgeit's gedachtengang goed kan volgen.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    LITE-ON DVD 16/48x IDE Tray Retail
    LITE-ON Internal 52x32x52 IDE Retail Burnproof
    SONY Floppy 1.44MB
    Maxtor 120 GB 7200 RPM 8MB Cache SATA
    AMD Athlon 3000+, 64bit, Socket 754 Boxed with cooler
    ASUS K8V Deluxe (socket 754,VIA K8T800,DDR400,Dual SATAraid,Firewire, Wi-Fi,5.1 SOUND, LAN, USB2.0)
    2x Corsair Low Latency 512MB DDR400 64MX64 XMS, CAS2
    Hercules 3D Prophet 9800 XT
    Windows XP Home OEM NL

Dan zit je ongeveer aan je €1350, maar als ik jou was dan zou ik nog een voeding erbij kopen. Dan kan je oftewel die voeding erbij doen, zodat je je bedrag overschrijdt of je kan de Hercules 3D Prophet 9800 XT veranderen in een Hercules 3D Prophet 9800 Pro.

12. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf nu ook ff rondgezocht en heb 'geprobeerd' dit systeem samen te stellen:

AOPEN QF50A Midi Tower Black met 300W voeding. - €42,-
    Panasonic Floppy drive 1.44Mb black - €11,-
    MAXTOR 120Gb ATA 150 7200RPM 8Mb Cache S-ATA - €106,-
    OEM 512MB PC3200 DDR/400 - €63,-
    OEM 512MB PC3200 DDR/400 - €63,-
    ATI/Sapphire Radeon Atlantis 9800XT 256Mb/DDR Tv-out/DVI - €482,-
    AOPEN 52x32x52x Retail - €34,-
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    MSI K8T NEO FIS2R - €149,-
    AMD Athl.64 3200/1MB S754 BOX - €335,-
    NEC DVD +-R/RW 1300+Nero Zwart - €112,-

Boven de streep is te koop bij MemoryPlus. Onder de streep bij PowerLine.

Wat vinden jullie van dit systeem? Goeie koop? Moetik er iets aan veranderen volgens jullie? Alle tips/aanmerkingen zijn welkom :)

Totaal = €1394,-

Ik heb toch maar besloten om er wel een kast bij te kopen.

Laatst bewerkt: 15 jan 2004
  13. Rodger Young

Leuk Bevonden:
    5
    je kan beter een 400 watt voeding kopen, 300 is echt te laag. Ook is het verschil tussen de 3000 en de 3200 niet zozeer merkbaar dat het de prijs verantwoordt. Voor de rest is t wel een lekker susteempje

14. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor het maken van een lijstje! :D
    Waar heb je dit lijstje samengesteld? Want ik heb gemerkt dat de prijzen nog wellis verschillen per shop..

15. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier nog een 350 Watt voeding liggen. Zou dat genoeg zijn?
    Ik heb gehoord dat de AMD 64 3200 en de beste P4 3,2 Ghz niet zoveel verschillen, terwijl de AMD 63 3200 toch maar 2 Ghz is.. :confused: Iemand die me dit ff kan uitleggen?

16. Rodger Young

Leuk Bevonden:
    5
    350 watt zal ook wel genoeg. Amd heeft een ander systeem dan Pentuim 4, Amd geeft deze namen om een indicatie aan te geven

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    350 Watt is het minimum maar zolang je niets zot gaat doen is dat genoeg.

Zowel de AMD 64 3000+ als de AMD 64 3200+ draaien aan 2Ghz. Het enigste verschil is dat de 3200+ 1024 Cache geheugen heeft en de 3000+ 512. Maar dat verschil zie je nauwelijks in de benchmarks, dus merken ga je dat zeker niet doen. De Athlon FX 51 is de 64-bit proccesor (processor?) die aan 2.2 Ghz draait, maar die kost rete duur (+/- €700) en dus niet de moeite waart imo.

De AMD 64 3000+ presteert in de meeste game benchmarks beter dan de P4 3.2Ghz. Het enigste waar de P4 beter in is, is in encoding en decoding. Maar als je je pc voornamelijk voor gamen gaat gebruiken, zit je met AMD goed.

Tja euh... Eigenlijk nergens en overal, ik heb gewoon mijn "kennis" gebruikt en dan gewoon wat rond gesnuffeld naar de prijzen.

Tip: Als je een ATi Radeon kaart neemt, koop dan zeker GEEN Asus. Met die kaarten heb je bijna niets anders dan problemen mee. Koop alleen de Asus Radeon als je de TV-Out functie nodig hebt.

Laatst bewerkt: 15 jan 2004

Deel Deze Pagina