[HULP] Verschil tussen beide nassen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 26 mrt 2010.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    er zijn geloof ik wel nassen die rechtstreeks streamen. Of mediacenters met netwerkfunctionaliteit die lijkt op die van een NAS

echter het grote voordeel van een NAS. Je schaft er 1 aan en die praat vrolijk met al je apparaten in het netwerk. Laptops, consoles, mediacenter, pc's en muziekoutputspul (archos, ipod whatever)

@Delphiki: thanks!

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ook wel als mediacenter te gebruiken, ligt aan het model.
    Maar volgens mij kan je beter ergens een NAS zetten, en dan onder je TV zo'n kleine media streamer zonder HDD. In die NAS druk je dan 4TB en dan heb je voorlopig geen ruimtegebrek meer. :+

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Klopt, maar het gaat dan redelijk wat kosten. Maar het lijkt me wel heel makkelijk allemaal.

Rivanov heeft volgens mij zo'n systeem staan.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    het kost wel een paar centen maar het heeft wat mij betreft wel de voorkeur.

Een NAS hoeft niet alleen een opslag voor films te zijn. Ik draai er ook een mailservertje op, schrijf er wat backups naar weg etc. Je moet het zien als een data opslag die 24 uur per dag online is en overal vandaan bereikbaar is dus de toepassingen zijn eindeloos. Zo heb ik bijvoorbeeld een applicatie van Synology op mijn iPhone waarmee ik rechstreeks in kan loggen op mijn NAS om foto's te bekijken of muziek te streamen via 3g, dus waar ik ook ben, als er 3g is heb al mijn muziek bij me :)

Daarnaast kan een goed NAS ook veel taken overnemen die je normaal op een pc zou uitvoeren (zoals downloaden bijvoorbeeld).

Ik ben helemaal fan van deze manier van werken, ik heb veel liever een snelle handzame laptop met een mooi NAS ergens in de kast dan een PC of server die de hele dag moet staan blazen

Deel Deze Pagina