1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Hunted: The Demon’s Forge

Discussie in 'Games' gestart door Sloober, 18 mrt 2010.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Enclave!?! Ja, ikke! Leuke game vond ik dat! Nu weet ik zeker dat ik deze toch nog eens moet gaan spelen ...

2. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand me uitleggen wat "Co-op" is, hoe het in z'n werk gaat?

Deze game spreekt me wel aan, alleen twijfel ik nog, net vanwege die "co-op" ...
    (onbekend = vaak onbemind ;) )

Dat de graphics op de Xbox van mindere kwaliteit zijn vind ik geen punt ...
    Nog een vraagje : kunnen behalve "schilden" nog andere soorten equipment/wapens stuk gaan/verslijten zodat je nieuw moet aanschaffen? en hoe werkt het systeem om die nieuwe items aan te schaffen? Via het handel drijven met een NPC en/of het vinden van ... via loot ?

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Co-op is de afkorting voor co-operation, samenwerken dus. Speel je offline (alleen dus), dan neem jij één karakter voor je rekening, terwijl de AI de andere bestuurt. Caddoc en E'lara zijn in dit spel altijd samen, dus je vecht en avonturiert altijd in teamverband. Op verschillende momenten krijg je de mogelijkheid om van karakter te wisselen... dit kan dus niet met een druk op een toets op een willekeurig moment (wat ik zelf eerst dacht). Is verder geen probleem, maar wel iets om mee rekening te houden. Dit systeem werkt wel lekker eigenlijk, want zo leer je even goed met beide karakters te spelen (als je zelf zou mogen kiezen zou je waarschijnlijk steeds dezelfde pakken).

Co-op wil in dit geval ook zeggen dat online een tweede speler de AI overneemt. Dan speel je dus met z'n twee. Samenwerken is wel aanbevolen, want beide karakters hebben elkaar nodig in verschillende gevechtssituaties. Caddoc heeft moeite met ranged tegenstanders. Hij heeft wel een kruisboog, maar is veel sterker met melee wapens als zwaarden en bijlen. Alleen moet hij dan wel in de buurt van die boogschutters komen. Gelukkig heeft hij wel een groot schild om zichzelf mee te beschermen, maar met vooruitgestoken schild loopt hij natuurlijk erg traag. E'lara daarentegen is een killer op afstand, maar zodra monsters dichtbij komen kan ze maar weinig klappen opvangen. Ze is wel snel, lenig en heeft een zwaard en schild. Maar die snelheid is handiger om snel bij het gevaar weg te komen. Speel je offline met de AI, dan werkt die redelijk goed met je samen. Speel je online, dan is zeker op de hogere moeilijkheidsgraden goed overleggen vaak belangrijk.

Buiten de gevechten zijn er ook puzzels en deuren die je alleen met z'n tweeen open krijgt. Eigenlijk niks nieuws, het is in andere games ook wel eens gedaan. Maar het is wel vermakelijk.

Naast schilden slijten ook de magische wapens. Of eigenlijk: de charges raken op. Bijvoorbeeld een ice burst zwaard heeft 20 charges ijs. Regelmatig bevries je dan een tegenstanders (valt in stukjes uiteen bij de juiste harde klap), maar bij elke freezing effect verlies je wel een charge. Die charges kun je niet bijladen en zonder charge zijn de magische wapens zelfs iets zwakker als de gewone wapens. Vond ik eerst wel jammer, maar dit zorgt er wel voor dat de reguliere wapens wel nuttig blijven. Zo heb ik een geweldig (gewoon) sniperbow gevonden. Nu moet ik steeds twee keer nadenken of ik wel die nieuwe magische sniperbow wil meenemen, omdat die gewone al zo goed is. Nog best een lastige keuze!

Het is verder geen RPG, dus je kunt geen equipment kopen. Je vind alle wapens en schilden in rekken en kisten. Ook is er armor in meerdere upgrades te vinden. Verwacht van die harnassen niet teveel, het zijn alleen een soort shoulder plates. Ze beschermen je wel tegen alle schade (gaan niet kapot) en alle beetjes helpen als je omver wordt gekegeld door een aanstormende minotaur. :+

EDIT: Nog vergeten te zeggen. Statistieken van je helden verbeteren wel iets in dit spel, dus het is in dat opzicht wel RPGish. Dat gebeurd door secrets te vinden, special moves uit te voeren of gewoon tegenstanders met een bepaald type wapenn te doden. Of dit spel ook met z'n tweeen offline (splitscreen) is te spelen weet ik niet. Het leukste is online met iemand waarmee je vaker samen speelt, maar tot nu toe speel ik het ook in mijn eentje en dat is ook goed te doen.

Laatst bewerkt: 16 jun 2011
  4. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    [GT]716480[/GT]

5. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dikke merci voor de keurige uitleg Zifnap, dat waardeer ik ten zeerste ;)

dus als er geen handelaars zijn dan kan je ook geen spullen verkopen .. maar ik veronderstel dat je overbodige spullen kan "droppen" waar je maar wil?

Dit is méér een actie game dan een actie RPG als ik het goed begrijp. Beetje jammer, want stiekem hoopte ik dat er méér RPG elementen zouden aanwezig zijn. Voorlopig hou ik deze game nog in beraad. Alhoewel de game me wel nieuwsgierig heeft gemaakt en ik nog nooit eerder een co-op game heb gespeeld.

6. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als je van RPG's houdt kun je ook de demo van Dungeon Siege 3 uitproberen die volgende week uitkomt, die leunt wat meer op Diablo qua gameplay..

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit is inderdaad meer een actiegame dan een RPG. Zie het als de fantasy variant van Gears of War met wat RPG-lite elementen.

EDIT: Ik vind die GT review wel een beetje overdreven. Cheesy en cliché karakters, oké. "Most absurd characters ever"... yeah right. Ik vond eigenlijk het beeldmateriaal overtuigender dan de begeleidende tekst. Het ziet er inderdaad wel een stukje minder uit op de 360.

Laatst bewerkt: 18 jun 2011
  8. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat deze game met 1-2 maand voor 20-25 euro te koop is.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Uitgespeeld. Denk dat ik er ergens tussen 15 - 20 uur over heb gedaan. Best lang dus voor dit speltype. Erg leuke game. Er zijn wat bugs met AI en items die je niet kunt pakken maar verder speelt het lekker weg. Veel verschillende gebieden. Je hebt wel degelijk het gevoel een episch AD&D quest te spelen... één van de velen. Tijdens de outro kibbelen Caddoc en E'lara alweer over het volgende avontuur. Hoop dat er ooit een vervolg op komt.

10. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook best wel leuk spel.

Maar lees dat het een beetje veel van hetzelfde is, misschien eens ruilen of halen uit een budget bakkie.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Na wat reviews gelezen te hebben en video revioews gekeken weet ik het zeker, deze sla ik over. Er komen nog zoveel betere games uit ...

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik deze ook oversla ... vooral omdat het méér aktie game dan rpg is ...
    ... dan wacht ik liever op Diablo III (als die ooit op de Xbox komt?)

Laatst bewerkt: 29 jun 2011
  13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Blizzard en consoles, reken er maar niet teveel op.
    Het gebeurde bijna met StarCraft Ghost, maar toch niet.

En je hoeft dit spel niet over te slaan, gewoon wachten totdat die een tientje kost.

14. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
  15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
  16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    kijk bij andere uitgevers, zal je verbazen hoeveel banen ze altijd open hebben.

btw iemand nog die dit spel speelt? ik heb een griffin pack DLC kaartje liggen, PM me als je wilt

17. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Gisteren de game uit de budgettenbak weten te scoren, geen idee wat te verwachten eigenlijk, maar ik moet zeggen best een toffe game, niet bijzonder maar gewoon wel oke. Controls zijn erg wennen, maar het is zeker te doen.

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    MXKC7-XWFHJ-RYWXM-4T64H-2TKDZ

hier een Griffin DLC Pack code

19. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Waar en voor hoeveel heb je 'm gehaald?

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Thanks man! :cool:

@ Coentjuh

Bij de game mania was deze 40 pleuro, maar we hadden nog wat aan oude spellen liggen en deze daarvoor ingeruild, hoefde nog maar 10 te betalen, altijd wel gunstig.

Gek genoeg begin ik steeds meer waardering te krijgen voor dit soort spellen, even niet dat complexe zoals al die uberverhalende RPG toestanden, dit is gewoon lekker om te spelen. ;)

Edit:

Maar is het raadzaam de prologue te spelen? Ben namelijk al direkt begonnen in die stad.

Laatst bewerkt: 25 aug 2011

Deel Deze Pagina