Idee: "Schop een modje"-thread

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darkwing, 8 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Eh, daar is dit forum voor hoor ;)

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Het zou kunnen werken, maar het kan ook uitlopen op een gigantisch fiasco, waarbij weer iedereen een volle laag kritiek over zich heen krijgt, en de sfeer weer een paar punten daalt..

3. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3

nou ik heb het ook wel gezien, en ik vind dat het in meeste gevallen goed gaat hoor.

4. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij krijg je dan van die wannabee's die gaan proberen zo veel mogelijk mensen op te sporen die iets verkeerd doen, ook niet echt de bedoeling lijkt me.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Beter wannabees verzameld in één thread, dan wannabees die continu threads lopen te verzieken met hun bijdehante opmerkingen ;)

6. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    opsporen (beetje groot woord)
    ik kom ze wel soms tegen hoor en dan zie je dat het soms heeeeel iritant

7. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    yeah, ik denk ook dat het een groot wannaB-modje festijn wordt. niet dat dit erg is, in principe is het juist goed als iedereen ene beetje op elkaar let. helaass krijg je hier veel irritatie bij met als gevolg dat de sfeer weer beetje minder wordt...

8. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Darkwing _O_ Goed idee, Hopen dat het dan wat sneller opschiet dan dat ik het report...

9. (EXG)LINK

(EXG)LINK ?

Leuk Bevonden:
    1
    jip goed idee ;)

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, in eerste instantie lijkt dat een leuk idee, maar je begrijpt wel dat het de sfeer op het forum niet ten goede komt als members op elkaar gaan zitten veteren.

Tot nu toe zijn de mods en admins de "collectieve vijand" van een klein aantal members, en dat vind ik prima zo. Als mod/admin moet je nou eenmaal een dikke huid hebben. Als je een verklik-je-medemember thread start dan gaan die members door het hele forum heen ruzie zitten maken en krijg je alleen maar veel meer ellende. Jij weet dat de problemen op een forum maar door een klein groepje members worden veroorzaakt. Maar dat zijn nou net wel de members die ertoe in staat zijn om hun ongenoegen tegen andere members over het hele forum uit te spuiten. Zo'n "how to piss at your fellow member" thread betekent meteen het einde van ASEL en de Green Mile.

Dat gaan we wat mij betreft dus niet doen. Het huidig systeem van "waarschuw een mod" is m.i. voldoende maar het moet gewoon even wat beter door ons belicht worden.

O nee? Sinds wanneer is dat? :+

Doed, je slaat de spijker op de kop! My thoughts exactly! _O_

11. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Mods vergissen nooit, vergissen is menselijk. :+
    Nee grapje, maar we kunnen het toch altijd proberen! Ik heb maar 1 keer zo'n boze member gezien en dat was McRed, verder nooit.

12. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Darkwing 4 MOD!!! :D

Haha, nah ik denk dat het alleen maar geruzie veroorzaakt onder de members. Ik zie er ook het nut niet van in. Zo groot is dit forum nou ook weer niet. Ik denk dat 1 forum voor Problemen/Suggestie's enz wel genoeg is. Er bestaat al een draad voor opmerkingen over gesloten draadjes en als je meer te melden hebt dan is er heus wel een andere draad in dit forum te vinden waar je je verhaal kwijt kunt. Daarnaast zijn denk ik wel bijna alle members ervan bewust dat er een rapporteer optie bestaat. Ze zijn alleen te lui om hem te gebruiken en kraken een persoon liever af in zijn draad en hem te wijzen op zijn fouten.

13. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Doorslaggevend argument :cool:

De sfeer zal misschien in die ene thread niet echt een gezellige uitstraling hebben maar zoals het nu is worden vaak loze draadjes verpest door de wannabe modjes. En daar wordt volgens mij niks mee gedaan.
    Met een schop-een-mod-thread kunnen de wannabe modjes in andere threads veel harder aangepakt worden :cool:

14. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    dit vind ik niet helemaal waar hoor :eek:

we zijn geen stel kleine kinderen die de heletijd ruzie maken, kijk er zullen echt members zijn die er op gaan zitten hopen dat mod/members fouten gaan zitten maken zodat hun die kunnen aangeven. maar veel zullen dit er niet zijn.
    ik denk dat meer members mod's tengoede vinden hoor :D

denk ju nu echt dat dat nu gaat gebeuren, dit topic is toch gestart om problemem op te lossen??? (darkwing is toch nie dom ;) ) als je die report- knop gebruikt gebeurt er toch niet snel wat.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Volgens mij begrijp je het verkeerd. Dit is thread-gericht, niet persoonsgericht. Hoe vaak zie je nu wel niet posts in al dan niet zinloze threads met 'hier komt een slotje op', 'dit staat verkeerd', 'wat een onzin-thread' en noem het allemaal maar op. Ik weet dat jij dit zelf ook ontzettend irritant vindt. Wat ik voor ogen heb is dat proberen te voorkomen door members de gelegenheid te geven dit soort opmerkingen in een speciaal daarvoor ingerichte thread te plaatsen. Het is dus in eerste instantie niet persoonsgericht, tenzij het is om iemand te melden die zich heeft aangemeld puur om te bitchen of te spammen oid, maar dan zal niemand er wakker om liggen en gaat het er absoluut niet in sfeer op achteruit. Sterker nog, ik denk zelfs dat dit de sfeer zou kunnen verbeteren, omdat je de irritatie veroorzaakt door de zogenaamde wannabe-mods uit de threads haalt.

Om dit idee nou af te schuiven met als argument dat het verpest zou worden door een klein groepje members (waarvan je zelf waarschijnlijk wel weet wie die bewuste members zijn) vind ik erg jammer. Dan is het zaak om die personen juist aan te pakken, en niet over je heen te laten lopen en daardoor forumverbeteringen aan je voorbij te laten gaan.

Als je dit in zou voeren ben je heus wel in staat de serieuze meldingen van de onzin-meldingen te onderscheiden, en als er misbruik van wordt gemaakt dan kun je diegene toch aanpakken?

Die aanpak hebben we eerder geprobeerd.... tevergeefs. De meld-functie is in theorie ideaal, maar in de praktijk werkt ie absoluut niet.

Wat ik jammer vind is dat het nu afgeschoven wordt omdat er 'toch maar misbruik van zal worden gemaakt'. Dat vind ik wat voorbarig. Misbruik kun je voorkomen door simpele maar efficiënte richtlijnen op te stellen, off-topic simpelweg te verwijderen en als er toch misbruik van wordt gemaakt dan kun je actie ondernemen.

Je kunt het allicht proberen, om te zien hoe het uitpakt...

16. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik denk dat het wel goed uitpakt hoor, zoveel members zijn er niet die "kwaat" willen toch?? en we zijn zijn geen kleine kindeneren dus kunnen we hier best wel mee omgaan. die report knop werkt toch niet, dus dan kunnen we het hier (meerendeel) oplossen. de meeste mod's komen hier toch wel dus.......

17. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Beide 'kampen' hebben sterke argumenten. Ik kan niet echt oordelen over de "meld dit bericht aan een mod" functie van de kant van de moderator, maar als member heb ik het een paar keer gebruikt en toen niet meer. Het leek mij echt alsof er niets mee gedaan werd.

Op z'n minst het proberen waard, imo.

18. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    laten we dan maar beginnen he;)

oja suc6 met je mod xiroke _O_

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    'Ik denk dat dit', 'volgens mij krijgen we dan zus en zo', 'dan gebeurt zus en zo'

Kom op zeg jongens, dit idee kan best goed werken! Alleen de kritieken die ik hier lees gaan nergens over hoor. Net alsof alle iedereen erop uit is andere mensen in een kwaad daglicht te stellen. Kom op zeg. Zou de haat en nijd tussen members vegroot worden? Ja, als iedereen vijf was misschien.

Zo'n topic wordt bovendien ook niet erg onoverzichtelijk hoor. Een vast stramien is nergens voor nodig. Iedereen hier, ja iedereen, kan heus wel duidelijk maken met een linkje en uitleg wat er aan de hand is. Hoezo zou het onoverzichtelijk worden zonder zo'n 'stramien'?

Waaorm moet er toch over alles altijd zo gediscussieërd worden, alle mogelijke gevolgen uitgelicht worden en blablabla. Probeer het eens, en als het niet goed gaat maak je wat wijzigingen. Klaar. :)

20. Prospect

Prospect Guest

Waarom een risico lopen op een thread waarvan je geen ene kont meer snapt omdat iedereen door elkaar onoverzichtelijke posts maakt met een heel vaag verhaal waardoor je nog moet gaan zoeken naar de kern van het probleem?

Als je gewoon regels maakt voor het opstellen van een post in de thread dan kan er zoiezo niks fout gaan en het is niet meer werk ofzo. Juist minder.
    Daarbij kan iedereen in 1 oogopslag zien waar het over gaat en zo voorkom je verwarring en 3-dubbele meldingen van 1 en dezelfde thread. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina