1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Idee: "Schop een modje"-thread

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darkwing, 8 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3

hoezo vond jij het zo moeilijk dan dit topic te volgen?? ja je hebt wel een beetje gelijk als je je er nu wil mee gaan bemoeien, maar het komt wel hoor O-) ooit moeten we toch starten??? ;)

2. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is ook gigantisch moeilijk een linkje naar een topic te geven en te zeggen wat er mis mee is volgens iemand. Dat kan iedereen hoor. Het wordt daardoore cht niet onoverzichtelijk. Bovendien, zoveel meldingen zullen er nou ook weer niet komen. :{ Door zo'n regel is het niet minder werk ofzo, maar het kan wel voor een aantal mensen het plezier vergallen op dit forum, als het via zo'n stramien moet. Inderdaad wat Dioga zei, "vult u maar een formuliertje in en dan kijken we ernaar".

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je bewijst mijn stelling. Ik schrijf bewust dat het gaat om een kleine groep mensen, maar wel die mensen die het hardste schreeuwen en er zelfs een punt van maken om een forum omzeep te helpen.

Het feit dat jij dat citeert met "Net alsof alle iedereen erop uit is[...]" bewijst dat zelfs weldenkende intelligente mensen niet kunnen lezen en er maar wat op los concluderen.

Jaja, ik begrijp de argumenten van DW, maar ik realiseer me ook dat veel mensen alleen maar trachten om de negatieve woorden en bedoelingen uit een post te halen; zelfs als die er niet in zitten.

Het lijkt mij dan niet verstandig om dat soort gevoelens extra voedingsbodem te geven. Krijg je alleen maar ge-eikel van...

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wélke negatieve woorden en bedoelingen? Het enige wat in die meldings-posts komt te staan is een link naar de desbetreffende thread of post, en een korte reden als 'opsomtopic', 'spam', of 'loos'. Hoe kun je daar nou in godsnaam haat of nijd mee zaaien? :confused:

Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar ik heb echt het idee dat je te negatief en te wantrouwig tegenover de members staat. Je keurt dit idee nu af omdat heel misschien een enkeling het kan verzieken.... so what! Big deal! Die mensen pik je ertussen uit, OW ofzo ertegenaan en je bent van het ge-eikel af. Dat vind ik dus geen sterk argument om het af te wijzen. Of heb je nog andere bezwaren??

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Vind dit een betere oplossing dan de meld aan moderator gebeuren. Zoals members al hebben aangegeven is het voor hen niet duidelijk wat er met een melding of dat er überhaupt wat met de melding wordt gedaan. Waardoor de functie niet effectief is.

Mijnsinziens kan dit ook allemaal nog steeds met een pm, maar een forum/draad waarin meldingen worden gedaan zie ik ook wel zitten. Kan een member toch aangeven dat iets niet klopt naar zijn inzicht, maar kan ook zien wat er met zijn melding wordt gedaan. Of kan zelfs referen als het hem niet duidelijk is wat er met de melding is gedaan.

De kans op negatieve afbreuk acht ik niet aanwezig/zeer gering, want we hebben al wannabeemods, dus dat is al een onderkent probleem. Niet een nieuwe situatie die je creëert. Sterker in plaats van lukraak plaatsen in threads wordt dit centraal gedaan. Wel zo duidelijk.

Excessen moeten natuurlijk bestreden worden, zoals altijd.

6. Prospect

Prospect Guest

Jullie snappen er beide bar weinig van, ik zal het vanavond nog wel even goed uitleggen :)

7. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    waarom ik snap het goed hoor :mad:

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wordt hier nog iets mee gedaan?

9. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het nergens over jou hoor, meer over de algemene mening hierover van de 'negatievelingen'. Zo komt het op mij over. En een beetje overdrijving moet kunnen toch. :{
    Je bewijst wat je zelf nu zegt door wat je zelf nu zegt. Ook jij concludeerde erop los dat ik het direct tegen jou had.
    Veel te voorbarig. Hoe kan de haat en nijd nou vergroot worden? Alleen in de vorm van 'Pietje doet dom, link'. Dus, moet Pietje dan maar meteen boos worden? Ligt meer aan Pietje zelf. Anders zou Pietje sowieso wel al boos zijn geworden om andere dingen.
    Ik snap precies wat je zegt. Misschien snap je zelf niet zo goed hoe je moet zeggen wat je denkt... :{

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    gelukkig maar... ;)
    Ja, dat is precies het soort meldingen waar ik "bang" (nou ja, ik ben niet zo bang, hoor :+) voor ben. Kijk, als er alleen maar meldingen op zouden komen zoals DW die voorstaat - droog en zakelijk - dan zal het ongetwijfeld kunnen meehelpen aan het onderhoud van het forum.

Maar zodra het ontaardt in persoonsgerichte opmerkingen, zoals jouw "Pietje doet dom", krijg je alleen maar geruzie en ellende. Vervolgesn mogen de mods/admins een soort forumrechter gaan spelen en bepalen hoe de ontstane geschillen opgelost moeten worden. Dat zie ik dus niet zitten.

Ik begrijp wel dat je vooraf een post kunt maken hoe een thread gemeld moet worden en wat je wel en niet mag schrijven in die thread, maar dat werkt niet. Ik heb zo'n klinkklare en duidelijk startpost in de koopjesthread geplaatst en je moet eens kijken hoeveel offtopic posts (dwz post die niet voldoen aan de "instruktie") ik bijna dagelijks moet wissen. Mensen lezen de startpost helaas vaak niet, en gaan vervolgens een thread voor hun eigen doeleinden gebruiken.

Ik wil hier best over discussiëren met de andere mods/admins, want Pejannl heeft de wijsheid (gelukkig) niet in pacht (en pretendeert niet de baas van xbw.nl te zijn). Maar als die discussie tussen mods/admins/exadmins gevoerd moet worden dan wordt ie daar gevoerd waar ie thuishoort.

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
  12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik stoor me mateloos aan het 'ik wil zoveel mogelijk posten'-gedrag van Fearless[NL]. Of mag ik hier niet stoken.

13. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil de pret nu niet bederven hoor, ik wil jullie enthousiasme ook niet temperen, maar volgens mij is dit echt niet de goede manier om eraan te beginnen. Pas op, ik bewonder jullie overgave en enthousiasme. Maar mijn waarde collega Pejannl was dacht ik toch duidelijk. Ik denk dat er eerst nog wat moet besproken worden, voorts denk ik dat dit een discussiethread was, niet de eigenlijke 'schop een modje thread'.
    Dus als we eruit zijn of we al dan niet doorgaan met dit concept, denk ik dat het legertje moderators daar nog zijn zegje over moet doen, hetzij binnenskamers. Als het schop een modje thread er komt, dan zullen daar ook richtlijnen voor opgesteld moeten worden, dus op deze manier gaat het zeker een fiasco worden.

Laatst bewerkt: 13 jul 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina