Re: Re: Idee voor de xbox
Volgens mij gaan jullie voorbij aan een wezenlijk belangrijk iets, en dat is de functionaliteit per apparaat.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Ik heb een x-box gekregen, maar ik had hem ook gekocht, ondanks dat ik een aantal dijken van PC's heb, waar ik best spelletjes op zou kunnen installeren. Na inmiddels sinds de introductie van de PC met deze apparaten in aanraking te zijn geweest is mij (en meerdere met mij) gebleken dat het allemaal wel leuk is dat je letterlijk alles met zo'n ding kan, maar dat als het puntje bij paaltje komt, je je 'tekstverwerkings PC' of 'Internet PC' kompleet opnieuw kunt installeren/inrichten na de installatie van een game. Andersom komt ook voor: Heb je een gave game geïnstalleerd, installeer je ICQ, Doet je Game het niet meer.
Ook in de zakelijke wereld is de PC langzamerhand toch meer dedicated geworden voor slechts een select aantal taken. Denk aan de scheiding tussen workstations en Servers, die -zoals het woord al zegt- alleen bediend (to serve). Daar ga je toch echt geen unreal bij opzetten...
Ik ben dus blij dat ik nu een op een PC gebaseerde console heb waar ik die meuk zoals spelletjes op kan botvieren, zonder dat mijn internet PC, mijn servers, mijn tekstverwerker opnieuw te configureren.
In dit perspectief is het dus helemaal niet zo gek om ook een muis en een toestenbord voor mijn spel-computer te kunnen kopen, om sommige spelletjes makkelijker te bedienen. Als ik het internet op wil, ga ik wel naar mijn PC. En als ik bestanden op wil slaan, dan sla ik die wel op mijn server op.
Toch?
Laatst bewerkt: 26 nov 2002