1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ideetje voor 'welke game moet ik kopen' thread

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Kevf, 8 dec 2006.

?

Moet er een algemene adviesthread kunnen komen?

1. Ja, Goed idee!

6 stem(men)
    54,5%
  2. Nee, laat het zo als het is.

4 stem(men)
    36,4%
  3. Geen mening.

1 stem(men)
    9,1%
  1. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is een review meestal van één persoon. Maar wel een persoon (als je op een goede site zit) die het hele spel heeft uitgespeeld en erg serieus met games bezig is. Als je die ene reviewer niet voldoende vind kun je altijd nog op een site als www.gamerankings.com kijken. Daar staan alle belangrijke reviews bij elkaar. Als dat geen goed beeld geeft weet ik het ook niet. Natuurlijk kunnen wat extra meningen nooit kwaad alleen zit je altijd met het probleem dat er mensen reageren die het spel nog nooit gespeeld hebben, heel erg fanboy zijn of juist bij voorbaat een hekel aan iets hebben. De gemiddelde reviews van alle grote sites geven een duidelijk beeld van de (technische) kwaliteit van een spel.. of het bij jou in de smaak valt kan niemand vertellen..

2. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Klopt, en daarom moet je dus als je z'on vraag hebt uitgaan van reviews of meningen op een forum.
    Bij reviews moet je de nodige pagina's doorspitten (al helemaal wanneer je er meer leest voor een duidelijker beeld) en op een forum heb je kans dat je antwoorden krijgen van mensen die het spel maar eventjes gespeeld hebben of dat je stuit op fanboygedrag.
    Beide zo zijn nadelen en voordelen.
    Een combinatie zou toch best handig zijn, dus zie ik nog steeds niet waarom er niet zon tread aangemaakt kan worden :)

Hoewel ik toegeef dat threads waarin gevraagd wordt welk spel iemand moet kopen vrij achterlijk zijn, maar wanneer iemand zo zijn keuzes baseerd is dat zijn ding.

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik pleur hier wel even een poll op om de meningen te peilen :)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Het nadeel aan (professionele) reviews zoals bij gamerankings te vinden zijn, vind ik dat die eignelijk voor het merendeel erg op elkaar lijken en wat betreft de live-mogelijkheden van het spel vaak de plank compleet misslaan (live is vaak erg rustig als de game nog niet gereleased is).

Ook wordt er vaak in het defensief reviews geschreven en geeft IGN een 8, dan is dat de standaard die door de kleinere sites wordt overgenomen. Weinig spannend eigenlijk en ook maar beperkt om je keuzes op te kunnen baseren. Ik vind het zelf dan ook wel een leuke toevoeging als je een andere particulier (die ook gewoon centen uit zijn eigen zak heeft moeten uitgeven) een mening ziet geven. Naar mijn mening is deze sowieso meer objectief, de centen zijn al uitgegeven en er zijn absoluut geen verbanden met publishers te maken (ik vraag me vaak af in hoeverre een IGN zijn grootste sponsors werkelijk tegen de schenen trapt).

Waarom geen cenrale 'geef je mening' thread?

@kevf Zoek je nog spellen voor je DS? Ik heb er thuis nog een paar waar ik niks mee doe en liever verkoop. Stuur me ff een pm bij interesse.

Deel Deze Pagina