Idols 2004, de finales

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mike, 7 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet dat er al een thread over Idols 2 liep, maar nu de finales zijn aangebroken, vond ik het toch interessant om hier nog eens een thread over te starten.

Ik ben over het algemeen geen TV kijker, zeker niet als het spelletjes of hypes betreft, maar Idols weet me toch te boeien. Bij de audities was het meer het lachwekkende aspect wat mij aan de buis gekluisterd hield, nu vind ik het interessant om te zien hoe de finalisten zich ontwikkelen.

Allereerst wil ik mijn mening kwijt over Alice. Wat is die meid me tegengevallen. Ik was in eerste instantie blij dat ze de wildcardshow haalde, leuk liedje, bracht ze ook leuk. Maar nu kwam ze echt over als een arrogant iemand, zong kut, en ik heb er verder geen woorden voor. Ik vind het dan ook teleurstellend dat Meike, ondanks het feit dat ze ook geen super zangeres is, als eerste het strijdtoneel heeft moeten verlaten.

Wie mij wel ontzettend wist te boeien was niet zozeer iemand met een super stem. Maar Eric heeft een geweldige performance neergezet met het nummer 'Mister Bojangles', formidabel. Die jongen straalt het plezier uit, en dan die droge danspasjes erbij. Ik vind 'm geweldig!

Boris lijkt publiekslieveling te zijn, maar ik kan niet zeggen dat ik deze keer enthousiast over hem was. Ik vond het liedje maar matig gezongen, en om nou te zeggen dat hij het plezier wel uitstraalde...nee.

Ook Marlies met d'r zogenaamde X-factor wist mij absoluut niet te boeien, ik zie er (nog) niks in. Sowieso ben ik al geen Christina Aguilera fan, en Fighter vind ik al helemaal n stom nummer. Ze maakt vast kans, maar in mijn ogen hoeft ze niet te winnen.

De rest, tja, geen verpletterende indruk op mij gemaakt. JK had ik in eerste instantie mijn twijfels bij, maar deed het lang zo slecht nog niet. Irma, redelijk, maar behoorde inderdaad tot de slechtste drie. Ron, Robin en Maud deden het aardig, al had ik van Maud meer verwacht. Haar performance van Dido tijdens de workshops vond ik beter.

Over het algemeen vind ik deze finales wel leuker, mede doordat het meer 'volwassen' is. De jongste was Alice meen ik, met 18 jaar. Vorig jaar was dat Jim, met 15 jaar. Dat scheelt nogal. Daarnaast had ik vorig jaar al direct wat mensen die ik niet mocht, onder andere Bas en Joel. Nu vind ik ze allemaal wel goed op zich, al heb ik wel lichte voorkeuren natuurlijk.

Wie er gaat winnen, ik hoop Eric, alleen al vanwege zijn spontaniteit, en de eigenschap mensen uitstekend te kunnen entertainen. Wat vinden jullie?

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ze kunnen allemaal niet zingen dus van mij mag er niemand winnen eigenlijk :{ Ik keek het vandaag perongeluk maar jesus christus er is echt geen talent meer in Nederland ofzo.. ze zingen allemaal als valse kanaries.

En dan al die gebrainwashde meisjes in het publiek.. je hoort toch zo dat er niemand kan zingen? Dit soort dingen demonstreerd gewoon hoe dom en meelopend de massa is.

3. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kijk ook American Idol en daar belanden ze volgende week ook bij de shows, maar wat een talent hebben ze daar vergeleken met Nederland zeg! Ik ging mij gewoon schamen voor Nederland :eek:

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    hebben ze daar meer talent?
    het kan wel zo zijn dat ze engels spreken dus de liedjes gaan beter en wij moeten niet nederlands zingen maar engels...

5. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben voor MAUD: die vertelde dat in de vorige ronde dat ze een xbox had:)

6. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Als je van bepaalde kandidaten de stemmen ziet en ziet hoe ze het nummer opvoeren. Ja zeker, die hebben talent. Dit komt natuurlijk ook doordat ze in Amerika echt stadions vol met kandidaten hebben en in Nederland zijn het er veel minder en moeten ze het maar doen met degene die zich aanmelden..

7. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    jaja

Ik ben het helemaal met Mike eens, Erik mag van mij wel winnen, en wat de rest hier zegt. Dat de kandidaten niet kunnen zingen klopt echt niet. Er zitten er wel een paar tussen die niet goed zingen, maar als je Maud en Irma in de vorige rondes hoorde. Die kunnen dus echt wel zingen

8. remco320

remco320 350Z lover

Leuk Bevonden:
    1
    Jep, ik ben ook voor Maud, ze zei dat ze graag wel ff ging gamen en dan het liefst op de Xbox!

9. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond die Eric zoo slecht:eek: . Hij had misschien plezier in het zingen en 'dansen' maar het zag er zo triest uit, en zingen kan ie ookal niet. Die Robin vind ik ook maar een sukkel, hij ziet er misschien goed uit maar hij kan echt niet zingen. Als er dan echt iemand van deze 9 moet winnen hoop ik dat dat Marlies is of Boris, die kunnen iig nog zingen.

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ook ik ben voor Maud. Die zingt erg goed, en ja als je dan er ook nog redelijk lekker uit ziet en graag brute force op de xbox speelt dan zit je goed natuurlijk. Die alice met haar "in de pocket" moet snel weer terug kruipen uit het hol waar ze vandaan komt. Wat een arrogant mens zeg. Beste zijn maud, marlies en de arrogante kwal boris( ik hoorde van iemand uit eindhoven bij de freerecordshop dat hij erg arrogant is, daar werkt ie vlakbij ):'-(

Laatst bewerkt: 7 mrt 2004
  11. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Meike eruit, wat 100% terecht is vind ik.
    Eric heeft een erg leuke uitstraling, brengt het allemaal leuk.
    Hij kan entertainen, maar ik was niet echt onder de indruk.

Boris zingt met het grootste gemak en het klinkt goed vind ik.
    Maar hij komt ook zo koel en arrogant over, misschien alleen een houding of zo.
    Je merkt inderdaad niet zoveel dat hij er plezier in heeft.
    Misschien is hij meer gespannen dan aan de buitenkant
    te zien is?

Irma heeft een dijk van een stem hoor..ze heeft gewoon het verkeerde liedje gekozen en iedereen
    vergat maar ff voor het gemak hoe goed ze was in de vorige rondes.

Irma en Boris zijn mijn favoriet, die kunnen tenminste nog een beetje redelijk zingen en daar gaat het om.
    Irma op de kruk, belachelijk. Je kan mij niet wijsmaken dat bv JK of Robin beter kunnen zingen dan Irma. :/
    Als Irma één of ander populair nummer had gekozen was ze nooit op die kruk beland, want het nummer dat je kiest heeft
    helaas ook invloed. En natuurlijk of je een leuk koppie hebt, dus Robin zal misschien ook nog wel ver komen.

12. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    toen ze dat zei (in die trant dat ze xbox spellen speelt ofzo) Dacht ik meteen : "zo , die heeft ineens alle Computerspellen spelende Pubers voor zich, die op haar gaan stemmen"

Wel slim vind ik dat ze dat er effe tussendoor vermeld :p .
    zo van , ik speel ook spelletjes... ;)
    Hele hordes mensjes die erop kicken die zich ermee identificeren en denken : WOW Hot Chick die OOK speelt. Ze heeft mijn stem!

:) niet dat ik het een foute actie vond... of ben ik nu paranoide, dat ik allemaal diepzinnige dingen erachter zie :{ :+

13. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ja... :cool: Sowieso gok ik met een natte vinger dat van de stemmen 75% procent van vrouwen/meiden afkomt. En dan nog die andere 25%, die worden iig niet alleen door gamende jongens gegeven. :) Dat heeft echt weinig invloed verder.

14. Fusion

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daarom is idols ook zo nep als de pest.
    Mensen (kinderen) stemmen niet objectief, maar op wie het liefste lachje heeft,
    het lekkerste kontje, op de xbox speelt, enz.. :p

Het zou pas echt zijn als het publiek nooit stemrecht had
    maar het gewoon overgelaten werd aan profs.

15. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind het maar commerciele TROEP

Snap niet dat er zoveel mensen naar kijken.:mad:

16. Fusion

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, je keek 'per ongeluk' de hele show.
    Geef nou maar gewoon toe dat je het leuk vind :p

Geintje hoor, maar dat ze allemaal niet kunnen zingen
    ben ik niet met je eens. Boris en Irma kunnen
    aardig zingen. Tis wel zo dat het allemaal zo gewoontjes
    is, je hebt nooit echt dit gevoel :

17. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat stemmen helemaal geen invloed heeft volgens mijn staat er al lang vast wie er gaat winnen er gaat altijd wel wat mis met die smsjes was in de voor rondes toch ook weer.

18. Fusion

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook commerciele troep :)
    Dat wil nog niet zeggen dat het niet leuk is om
    naar te kijken. De meeste mensen kijken in eerste
    instantie om de voorrondes/audities denk ik.
    Heb je die wel es gezien?
    En als de audities afgelopen zijn blijf je vanzelf hangen
    omdat je toch wilt weten wie er wint..

Wat maakt het uit of het commerciele troep is..
    Het is toch op één of andere manier vermakelijk
    en daar gaat het om. Het hoeft niet altijd diepzinnig
    te zijn he, daar wordt je ook lekker vrolijk van :p

19. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Zo zouden Bas en Joel uitspraken hebben gedaan dat de stemming niet eerlijk zou verlopen, zie dit artikel bij FOK. RTL overweegt nu juridische stappen, ik ben benieuwd.

Zelf denk ik dat ze best gelijk kunnen hebben. Er zullen vast stemmen geteld worden, maar voor mijn gevoel wordt er nog wel eens gemanipuleerd.

Een goed voorbeeld was te zien bij Net5, Expeditie Robinson. Tijdens de finaleaflevering kon er ook gebeld worden, tijdens de show wisselde de percentages nog zo hard. Onmogelijk, gezien het grote aantal mensen wat belde. Ik denk dat Idols ook niet helemaal verloopt, maar wie ben ik om daarover te oordelen.

20. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad zoals iemand al hierboven me zegt.

Het staat nu al vast wie Idol 2004 wordt.

Nee, ik heb geen voorrondes gekeken etc... vind het allemaal enorm waardeloos.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina