Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot nu toe geen soldeerverstand en toch mijn xbox verlicht (nog niet optimaal, maargoed) CCFL is verlichting voor bv onder de jewel zonder te solderen

2. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    hij is eraf, is er ook nog een andere manier behalve het fohnen om de jewel eruit te krijgen ZONDER beschadeding

EDIT: vraagje, heb ik die metalen plaat nog nodig?

Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  3. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    ja half uur in de vriezer leggen,
    je haalt hem eruit pakt een doek legt deze op de jewel en houd je hand ertegen.
    pakt een hamer en slaat ermee op de onderkant van de top-case, je jewel is eraf.
    let op als je je jewel niet tegen houd vliegt ie weg 8)

edit: Metalen plaat is niet perse nodig, het is tegen de storing van andere apparaten, maar haal alleen de boven kant eraf, dan heb je genoeg ruimte _O_

4. Zou je een barebone in je xbox case kunnen zetten... zou wel leuk zijn, volgens mij zou t wel moeten kunnen met wat bloed zweet en tranen...

En wat is dremel eigenlijk, lees er steeds over, alleen heb geen id wat t is :confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2004
  5. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    een dremel is dit:

En als je dit bedoelt met de barebone, dan moet ik je telleurstellen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het lukt. 3 inverters wordt al bijna teveel om erin te proppen.

6. eleven

eleven Know Thyself

Leuk Bevonden:
    1
    Is het moeilijk om zo'n led in je controller in te brengen? Want ik vind het eerlijk gezegd wel mooi staan maar ik zou het dan wel wat dieper inbrengen zodat het niet zo ver uitsteekt mits er plaats genoeg in de controller zelf is natuurlijk. Anders zoek ik eventueel wel een ander plaatsje op de controller...

7. het zou toch opzich wel moeten kunnne, video en geluid onbord, hd en cd/dvd (writer) waar normaar die van de xbox zitten, voeding heb je al, hoewil ik denk dat dit niet de zelfde aansluiting heeft als een pc, usb poorten heb je ook al ^_^ alleen die moet je wel kabel verplaatsen (ik zei toch ook met bloed zweet en tranen!!) des noods een fire wire, dat word dus usb toetsenbord + muis, usb printer eventueel... netwerk kaart is uiteraard ook onboard, je zult wat moeten knutsel maar het zou toch moeten kunnen... Of ben ik te optimistisch...

8. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook ledjes in je memory card gleuf doen. Een maat van mij heeft dat ook gedaan en dan van die f*ck*n' laser ledjes. Dus als die dan bij een lan party recht tegenover je zit... 8) Voor de rest kun je ook nog de 4 gekleurde knoppen verlichten (zwarte en witte wil ook nog wel lukken), ledjes erin zetten die aangaan wanneer je controller trilt en wat dacht je van een blauw doorzichtige s-controller? Jonge, je kunt echt zoveel met een controller en een paar ledjes...

9. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet het eigenlijk niet. Nu je het zo stelt... misschien lukt het wel. Je moet er inderdaad wel heel erg je best voor doen, maar dan heb je ook wel wat. Als je geld teveel hebt en het wilt uitproberen... be my guest. Hou ons dan wel op de hoogte hier, want het is wel een interressant project :D

/edit: sorry voor mijn allereerste double post op dit hele forum (!!) maar ik zou zweren dat er na mij alweer gereageerd was...

Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    ehm dan moet ik je teleurstellen, de witte en zwarte knopjes kun je niet doen, hier zit namelijk net zoals ongeveer bij de jewel iets in het plastick (of achter) :'-(

11. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    En toch heb ik het op xbox-scene ergens zien gebeuren, amigo. Wit ledje achter de witte en een blacklight (of paars?) ledje achter de zwarte.

12. Jah misschien wel een x als me xbox kapot is, anders moet ik die straks in de kast van de barebone zetten (en wat jij had is een mini pc, ook een barebone, en wat ik in ged88 had maar toch :+ ) ik wil t wel een xtje doen!

13. eleven

eleven Know Thyself

Leuk Bevonden:
    1
    klinkt mooi, ik zal eens hier en daar eens wat gaan rondkijken om eens een paar voorbeelden te zien 8)

EDIT: Ik heb nu een TORX 15 gekocht hier in de Brico om mijn Xbox open te maken maar nu zit ik vast, ik zie dan mijn harde schijf en DVD-rom maar hoe kan ik dan verder gaan om dat eruit te krijgen,...

Laatst bewerkt: 28 aug 2004
  14. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    dan moet je volgens mij een torx 10 hebben. Daar moet je even op wachten totdat albertootje/!sic!/gerjan op heeft gereageerd en het heeft bevestigd, want ik weet het niet zeker en anders ga je de verkeerde dadelijk halen. Dan moet je bij de dvd 2 schroefjes losschroeven en onder de IDE kabel (die grijze platte) zit ook nog een schroefje. Als je die drie eruit hebt gehaald dan kun je zowel de dvd en hard drive eruit halen. Haal wel eerst even alle kabels achter uit de dvd en hd.

15. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga strax een rounded kabel erin zetten, van ata150. Hopelijk heeft dit enige prestatie winst..:)

16. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    vrij weinig tot niks. Ik heb het met een maat van mij ook gedaan en daar hebben we bv de hele lange laadtijd van morrowind getest, voor en na het inbouwen van die kabel. Ook hebben we kleinere laadtijden genomen (character select van DOA3 en Soul Calibur 2). Het scheelde eigenlijk helemaal niks. Bij de kleinere laadtijden scheelt het helemaal niks en op morrowind heeft het denk ik een halve seconde (op de 2 minuten) gescheelt, of we hadden het verkeerd geklokt. Het is dus eigenlijk de moeite niet, maar als je 'm toevallig al thuis hebt liggen kun je het wel doen. Maar als je 'm nog moet kopen in de winkel, kun je je geld beter besteden aan een betere fan of spuitbussen voor je xbox of verlichting...

17. eleven

eleven Know Thyself

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij is het de TORX 10 wel hoor, want de kleinste die ik daar gezien heb was de 10 en ik heb een 15 en die vijzen in mijn Xbox zijn kleiner dan een 15 dus moet het de 10 wel zijn denk ik :9

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    het is inderdaad een torx10:)

MAAR: als je een heel klein schroevendraaiertje hebt kan het zijn dat je die een beetje goed geklemt krijgt en dan kun je hem ook zo open krijgen. het is niet zo goed voor de schroevendraaier, maar de schroef heeft er niks van te lijden. zo heb ik het gedaan, hoef je geen geld uit te geven voor een torx10. je kunt ook gewoon ff rondvragen bij vrienden enzo

19. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat het de torx 10 is maar voor de zekerheid wilde ik het even laten bevestigen, zodat je niet dankzij mij een verkeerde schroevendraaier koopt. Ik wil namelijk een xbox modder niet de verkeerde kant op wijzen :+ (er zijn al zo weinig casemodders en als ik dan mensen ga wegjagen door verkeerd advies te geven, dan houden we helemaal geen casemodders meer over ;) )

20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    treu, dat die faq maar eens afkomt, dan zijn al die vragen bijna overbodig:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina