1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    haha, nee hoor. Dat is een gewoon window waarbij je een stukje uit je bovenkant van je dvd speler zaagt en er een stukje plexi onder plakt, Dat zie je aan het grote witte ronde ding in het midden.
    Ik heb met mijn plexi zeg maar heel de bovenkap vervangen. En voor het draaiende onderdeeltje een nieuwe ophanging gemaakt, want zonder dat deeltje slipt je cd in de rondte, werkt met een magneet :cool:

2. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    w00terdew000t!
    [plaatje]http://www.modzone.dk/gallery/data/503/417open2.jpg?5678p[/plaatje]

Hij doet z'n xbox case open en voila, een tft schermpie om op te spelen 8) !!

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Whaha vet. Nu nog de binnenkant een beetje mooi maken:D

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    YEAH!!! heb mun case geruild met die van iemand anders, vond de mijne niet meer zo vet en ga weer trug naar ene oude zwarte met groene jewel. morgen ook maar meteen verf halen zodat ik weer van de basis af kan beginnen:D!

sommige zullen t dom vinde, ik niet..kdoe t modde voor de lol, niet voor t geld. zo hebk lol gehad en komt de case bij een vriend terecht. mooi toch?:)

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb even een vraagje.. ik ga een nieuwe (2de) xbox kopen om mijn oude te modden en misschien iets anders. het modden (case-modden) wil ik graag in de vorm van een PC-case doen. dus, ik wil mijn xbox in een pc case proppen.

Nu denk je misschien waarom? nou lijkt mij gewoon leuk en je hebt veel meer ruimte voor ongein zoals neon enzo.

Nu is mijn vraag alleen, of het moederbord (ATX?), dvd-rom,harddisk in een pc-case passen? (normale grote) bedankt als iemand het weet.

6. gerjan

gerjan Guest

Ja het kan, een destop pc kan al voldoen (zo'n horizontale zeg maar). Je moet gewoon een beetje naar de grote van het moederboard kijken enzo.

Tis wel veel werk!

[plaatje]http://www.left-click.org/~hsdemonz/albums/HSDPrideandJoy/BlueBastardsMachine.sized.jpg[/plaatje]

Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2004
  7. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou jij je Xbox modden?

Met wat ik hieronder vermeld bedoel ik verder niets. Het is gewoon mijn mening. Dus geen haatopmerkingen aub. ;)

[Xbox modden]
    Ervanuit gaande dat jij je console mod:

Waarom zou je een (Xbox) console helemaal om gaan bouwen met neon en dergelijke? Het is maar een apparaat dat in de woon- of slaapkamer staat. Vaak staat deze verborgen in een kast of tussen de overige audio- en tv-apparatuur. Dus waarom zou de Xbox dan extra op moeten vallen tussen de rest? Ik kan me voorstellen dat het tijdens het spelen van een game alleen maar afleidt als het zo vel gloeit.

[Auto tunen]
    Als je een auto helemaal ombouwt, dan vind ik het wel vet, maar met een console... Dat vind ik geldverspilling. Met een auto kun je nog een beetje patsen, maar met je console. Ik kan me niet voorstellen dat ik naar mijn vrienden ga en ze allemaal mijn "vet stoer gemodde Xbox" laat zien. Rijd ik daarentegen met een "vet getunede auto" bijvoorbeeld het schoolplein op, dan krijg ik mad-respect. :cool:

[Oefening]
    Ik zie dus niet in waarom anderen het Xbox modden wel zo vet schijnen te vinden? Of is het misschien een “oefening” voor de auto die jullie later allemaal gaan ombouwen?

[Jouw standpunt]
    Nogmaals, dit is gewoon mijn mening. Ik ben nieuwsgierig waarom jullie dit Xbox modden doen? Beargumenteer wel je standpunt, want dat doe ik ook. Dus niet: “omdat het vet is!”.

8. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Het oog wil ook wat, om te beginnen. En het is toch hartstikke leuk om je eigen unieke custom Xbox in bezit te hebben? En het is een hobby voor sommigen, het houdt mensen bezig.. Hobby's kosten geld. Wat is daar mis mee?

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, maar je kan er geen windows opzetten? dat hoeft ook niet hoor :p
    btw, veel werk? hoe bedoel je?

10. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat er iets mis mee is. Ik wil alleen weten waarom mensen hun Xbox modden. Daarop heb jij een redelijk antwoord gegeven. :)

Dat het oog ook wat wil snap ik. Maar dat je daarvoor je Xbox mod snap ik dan niet. Zitten er bijvoorbeeld ook neon lichten in je dolby set of in je dvd speler? Ik zie de Xbox namelijk als een vergelijkbaar apparaat.

11. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    @qlimaxter: Ik snap eigenlijk niet echt wat je wilt bereiken met je voorgaande post. Je praat een beetje tegenstrijdig.
    *Je zegt dat de xbox misschien wel af kan leiden tijdens het spelen.
    ---Een auto met die lichten leidt ook af en dan niet eens zozeer jezelf.
    *Je zegt dat je met je auto kan patsen en je xbox niet.
    ---Je bent zeker nog nooit naar een lan geweest met een gemodde xbox :+
    *Je zegt dat er veel geld in het xbox-modden gaat zitten.
    ---Een auto tunen kost toch wel snel 50x zoveel.
    Het tegenstrijdige aan wat jij post, is dat je wel bent voor een auto tunen maar niet voor de xbox, terwijl het allebei even nuttig, patserig enzo is.
    Het is dus allebei even nutteloos.

En trouwens, "getunede auto's" (stomme auto's die klinken naar iemand die aan de diarree is) komen echt mijn neus uit. Auto's zijn ook makkelijker te tunen want dat kun je allemaal laten doen (wat de meeste ook doen). En de meeste modders die ik ken, modden voor de fun en voor hun eigen plezier. Dat is dus NIET in de eerste plaats om patserig voor hun vrienden te doen. Dat hebben wij niet nodig ;) .

Ik denk dat je beter een getunede auto thread kan maken... of gewoon vragen zonder vergelijking wat wij van het modden van xboxen vinden. Je zal het zelf ook niet leuk vinden als je hobby wordt bestempeld met 'geld- en tijdsverspilling', terwijl diegene vergelijkt met precies hetzelfde

met wat ik hierboven heb vermeld bedoel ik verder niets O-)
    tis alleen maar mijn mening ;)

12. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    *Je zegt dat de xbox misschien wel af kan leiden tijdens het spelen.
    ---Een auto met die lichten leidt ook af en dan niet eens zozeer jezelf.

Ik gaf de auto slechts als voorbeeld.

*Je zegt dat je met je auto kan patsen en je xbox niet.
    ---Je bent zeker nog nooit naar een lan geweest met een gemodde xbox :+

Klopt. :)

*Je zegt dat er veel geld in het xbox-modden gaat zitten.
    ---Een auto tunen kost toch wel snel 50x zoveel.

Heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik het geldverspilling vind. De auto tunen gaf ik slechts als voorbeeld. Daar doe ik zelf ook niet aan, maar ik vind het wel vet.

Ik denk dat je beter een getunede auto thread kan maken... of gewoon vragen zonder vergelijking wat wij van het modden van xboxen vinden. Je zal het zelf ook niet leuk vinden als je hobby wordt bestempeld met 'geld- en tijdsverspilling', terwijl diegene vergelijkt met precies hetzelfde
    Dat was niet mijn intentie. Mijn excuses als ik iemand op dit forum heb beledigd over de Xbox mod hobby met mijn vorige post. Ik wilde gewoon van jullie weten wat jullie er zo leuk aan vinden. That's all. O-)

13. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Het is gewoon een soort hobby dat xbox casemodden, die vraag van jou is dus eigenlijk hetzelfde als 'waarom game jij, waarom voetbal jij, waarom schaak jij, waarom zit jij op de breiclub of waarom is bloemsierschikken zo vet?'.
    Mijn beweegreden is niet om ermee te patsen ofzo (hoewel mijn xbox wel een beetje een centrale plek in mijn kamer inneemt ;) ) maar om hem zo mooi en origineel mogelijk te krijgen.

oja, als je in je getunede auto rijd zit je toch ook niet naar de buitenkant ervan te kijken _0/

Om toch op ons favo onderwerp te blijven heb ik even een vraagje over dvd-windows en plexiglas. Als ik een dvd window uitgesneden heb in de case en in dvd-drive, moet ik dan in/op beiden plexiglas zien te krijgen? En hoe kan ik het makkelijkst het plexiglas net zo groot als mijn window krijgen?

Laatst bewerkt: 5 okt 2004
  14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij wel het handigste om op allebei een plexiglas plaatje te doen. Op je dvd drive om gewoon de lens en spellen van stof en andere invloeden te beschermen. en op je case omdat het er niet uitziet als er een gewoon gat in zit :cool:
    Hoe je het het makkelijkst kan maken is denk ik gewoon de vorm in papier te maken en dan te checken of het past in je box, daarna overtrekken op je plexi en zagen, snijden, vijlen wat je wil.

andere discussie: je kan kan echt wel pimpen met je xbox *) als je maar is de juiste scene zit...

15. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    hoe kan ik plexiglas het makkelijkste snijden?

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    zagen en schuren?

17. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    met een kettingzaag?

maar met wat voor iets kan ik dat het het meest precies doen, ik wil dvd windows maken en wil natuurlijk niet dat ze er cheap ass uit gaan zien he O-)

18. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    ik weet niet hoe je plexiglas t beste kunt snijden...

glas, doe je meestal met een tool die een heel dun sneetje maakt. leg onder allebei de hoekjes van snijpunten lucifers, en druk. het glas zal nu precies over de snijlijn breken.

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    haha, dat zal bij plexiglas niet gaan lukken !SIC! :p
    Je moet het gewoon met een ruime marge zagen, met een dremel is toch het makkelijkste, maar kan ook gewoon met een handzaagje als je plexi niet te dun is. Dan gewoon kijken of het past en eventueel steeds weer een stukje eraf zagen, totdat hij past. Ik heb weleens gehoord dat mensen het snijden, maar dat is denk ik geen plexi geweest, maar acrylaat, dat is veel zachter, flubberiger materiaal, not good :9. Vergeet niet je spanen aan de randjes weg te vijlen en schuren, anders krijg je waarschijnlijk geen mooie sluiting.

Je ziet toch niet de randen op de manier zoals jij het wilt doen, toch Bun? Dus sie hoeven ook niet een supermooie vorm te hebben. Neem gewoon je tijd, als je ziet dat het fout gaat, gelijk stoppen en een andere manier uitvogelen, be creative *)
    good luck

20. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    kzei ook alleen ma hoe t bij glas gaat he;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina