1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitie_nl

    Spitie_nl Question?

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
  2. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Die draden heten EL wire. Ik heb er zelf ook over gedacht om dat te doen, maar ik kreeg van te veel mensen te horen dat het de eerste week er leuk uitziet en daarna vonden ze het wat minder. Ik heb het dus zelf ook niet genomen en heb gekozen voor CCFL's en LED'jes.

    Links voor EL wire
    informatie:http://www.elwirecheap.com/
    kopen:http://www.alternate.nl/ (zoeken op "neon-string") hoge verzendkosten!
     
  3. Spitie_nl

    Spitie_nl Question?

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    wow, dat wordt inderdaad een beetje teveel naar mn zin, zijn er nog andere leuke/goedkope alternatieven? en wat zijn ccfl's? en waar koop je led'jes?
     
  4. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt je bestelling in ridderkerk op komen halen, dat scheelt in de verzendkosten. CCFL's zijn Cold Cathode Fan Lights. Het zijn lichtgevende buisjes die je kunt bevestigen in je xbox. Dit is een CCFL:
    [plaatje]http://www1.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tk-s81.jpg[/plaatje]

    LED'jes koop ik meestal bij mijn plaatselijke electronica zaak. Maar zijn ook on-line te koop. Bijvoorbeeld bij www.world-led.com .
     
  5. xbox_casemod

    xbox_casemod mn naam is gideon

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0

    maar dat is het punt ik heb een crystal
     
  6. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen zat mensen zijn die hun zwarte box willen ruilen voor jou crystal :9
     
  7. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm iemand stelde hier boven ergens een vraag over hoe duur plexiglas is... weet iemand dat? want wil misschien nog wel eens deurtjes maken voor me open kast....
     
  8. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb in mijn cristal ook twee ccfl ingebouwd
    daar voor heb ik 2 rechte ccfl van 10 cm gebruikt
    het effect was een heel blauw oplichtende xbox
    naar mijn menig was het licht wat te fel naar mijn mening
    ik heb ze daarom ook weer eruit gehaald
     
  9. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Me, Me, Me! :D Ik ga er alleen wel op achteruit omdat die nieuwe van mij nog geen maand oud is..

    Edit//
    Hier is de X ook uigesneden, en een erg mooie Matrix plaat :eek: _O_
    http://www.xb-t.com/gallery/details.php?image_id=888
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  10. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    best een mooie xbox, maar ik vind het zo jammer dat je de hdd, dvd-drive en ide kabel zo goed ziet zitten...
     
  11. xbox_casemod

    xbox_casemod mn naam is gideon

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ten 1e: IK BEN NIET GEK
    en ten 2e mijne s ok geen maand oud ik had eerst een zwarte maar die heb ik verkocht en een crystal gekocht :D
     
  12. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke mogelijkheden zijn er?
    Standaard zijn er drie mogelijkheden om je xbox te laten tunen:

    Alleen Ledjes en Jewel verlichting.

    Alleen Spuiten van de Xbox.

    Verlichting en spuiten.

    Wat houden deze "pakketten" in?

    Alleen Ledjes en Jewel verlichting
    We brengen vier Ledjes boven de controllerpoorten aan, en 2 Ledjes die de Eject-button verlichten. Verder plaatsen wij een ronde Tl-buis onder de Jewel. Voor foto`s verwijzen wij je naar onze galerij.

    Alleen Spuiten van de Xbox
    We spuiten de voor- en bovenkap en eventueel ook de jewel. Verder is het ook mogelijk om de Eject- en Power-button mee te laten spuiten, natuurlijk in de gewenste kleur.

    Verlichting aan brengen en spuiten
    Dit is het totaalpakket. Omdat we voor dit proces de xbox maar één keer uit elkaar hoeven te halen, is het dus voordeliger om het totaalpakket te kiezen (boven de andere werkwijzen). Hier hoeven we dan alleen maar de kosten van de materialen in te rekening te brengen, dit scheelt dan 10 euro.

    Ok, wat zijn dan nu de prijzen?
    Optie: Prijs:
    Alleen verlichting € 35,-
    Alleen spuitwerk € 30,-
    Totaalpakket € 55,-

    Klik hier om een aanvraag naar eigen wens te plaatsen.

    Bron: http://www.xbxmodding.us.to/index.php?pagina=prijzen

    Geld dit nog steeds?

    Edit en kan het ook in de buurt van Rotterdam :D
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Waar sluit je die op aan, als ik vragen mag?
     
  14. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    I smell competition }:]

    De CCFL wordt aangesloten op een inverter. Dat is gewoon een blokje die de stroom omzet, zodat ie gebruikt kan worden voor CCFL toepassingen. Die inverter kan op meerdere manieren aangesloten worden. De manier die ik altijd gebruik is het makkelijkst. Je krijgt bij de meeste inverters een y-splitter mee. Je haalt de stroomkabel van de HDD in je xbox los, zet daar de y splitter tussen en dan heb je een aansluiting voor een inverter. Je tapt het dus eigenlijk af van de HDD. Op een inverter zitten er doorgaans 2 aansluitingen voor CCFL.
     
  15. xbox_casemod

    xbox_casemod mn naam is gideon

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    maar een cold cathode heeft een klein stukkie niet verklicht zijn er ook die allen verlichten
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    in post #2782 op pagina 186 van deze thread had ik het over EL wire. EL wire is naar mijn weten overal verlicht. Je moet het dan wel zelf in een kringetje leggen, want het is in principe een draad die licht geeft. Kijk maar op beide site's die in die post staan, dan begrijp je wel wat ik bedoel.
     
  17. xbox_casemod

    xbox_casemod mn naam is gideon

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0

    ja ik weet wel wat EL wire is alleen die dingen zijn tog heel lang en geven ze wel goed licht

    ff een vraagje kent iemand een GOEDE tut over hoe je een usb moet toevoegen door middel van zeg maar aftappen van de 4e controller port
    ik heb me al helemaal rot gezocht(op xbox-scene.com) maar kent niet vinden
    kan iemand helpen PLZZ
     
  18. Afroman

    Afroman Becaus i got high

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Instructies voor xbox MODDEN NL

    lees dit

    Wat het je nodig?[/SIZE]
    4 x LED’s naar keuze
    4 x Weerstand die bij de LED’s horen
    Boor om de LED’s ruimte te geven.
    Bedrading
    Lijm
    Soldeertin
    Soldeer apparaat
    Kleine mesjes
    Lijm pistool
    De Xbox openmaken:
    Als het goed is weet je hoe je de Xbox open moet maken, zo nee dan verwijs ik jullie naar de FAQ want het wordt daar waarscihijnlijk ook wel een keer aangegeven.
    De ruimte maken voor je LED’s:
    Afhankelijk van de gekozen LED’s moet je een gat maken waar je led net in past. Neem hier wel je tijd voor, want als je een klein foutje maakt dan zul je hier heel de tijd naar moeten kijken. Zoals je is opgevallen aan de achter kant zijn er op de vier locaties waar de ledjes komen kleine inkepingen, deze kun je goed gebruiken om je gat te boren voor je LED’s. Maak vier gaten en maak ze goed schoon voor een goed resultaat.

    LED installatie
    Neem je vier LED’s en stop ze in de geboorde gaten. Als ze goed zitten lijm ze dan vast zoals je ziet in het plaatje. Kort de pootjes wat in maar onthoud dat je nog wel wat ruimte moet overhouden voor het bevestigen van de weerstand en de draden.


    LED bedrading
    Ok nou gaan we de LED’s aansluiten op de stroom kabels van de Xbox en ervoor zorgen dat ze gaan branden als je je controller in de poort duwt.
    Aan de linkerkant:
    Soldeer een weerstand aan elke lange poot van de LED’s (+)
    Soldeer de twee weerstanden aan elkaar.
    Soldeer een draad naar het midden van de twee weerstanden.
    Soldeer een draad aan de korte poten van je LED’s (-) en laat deze draden allemaal samenkomen tot 1 draad.


    Rechterkant
    Soldeer een resistor aan de twee overblijvende lange poten van de LED (+)
    Soldeer de twee weerstanden samen.
    Soldeer een draad tussen de weerstanden en verbind deze.
    Soldeer een draad aan de korte poten (-) en laat deze 2 draden samenkomen tot 1 draad.
    Nou moet je de draad die aan de weerstand zit aan de andere weerstanden bevestigen zodat je een parallel geschakelde circkel krijgt.
    Als het goed is heb je nou VIJF draden, VIER negatieve van je LED’s en EEN positieve van je weerstanden.
    Als je weet dat het goed is gelukt kun je de voorkant weer vast zetten aan je Xbox, maar haal wel eerst de 5 draden door een opening zoals je op het plaatje ziet. Doe hier een druppel lijm van je pistool erop zodat het vast zit.


    Poort signal bedradign
    Hier moet je de gele draad doorknippen die terug komt van je controller plug.

    Achter elke controller poort komen er draden uit we willen alleen de gele draad, en dan ook nog maar een kant van de doorgknipte draad.
    Strip de gele draad zoals je hierboven ziet op de afbeelding.
    De vier min draden die uit je gat komen moeten op de gele draad worden aangesloten, je moet uiteraard wel de min draad van het LEDje boven port 1 verbinden met de gele draad van port 1 doe dit door het te solderen.

    Doe dit voor alle 4 de ports, en zorg ervoord dat het bedekt is.





    Stroom aftappen

    Boven zie je de HD kracht brond, die leid naar het gene waar jij je enige (+) draad aan moet verbinden. Haal een stukej van het rode omhulsel los en soldeer daar je draad aan vast. Zorg er daarna voor dat het goed geisoleerd is zodat er geen kortsluiting in je Xbox kan komen.
    Je ziet 2 draden verbonden, de andere is voor mijn HD activity LED. Dit is een ander verhaal dus dat laten we even rusten.
    Dit zijn alle connecties die je moet maken in de Xbox: :D
    Controller modificatie:
    Beneden zie je welke kleine oplossing je moet maken om dit alles te laten werken.

    Je moet de gele draad een circle laten maken met de rode draad, daarom maken we een kleine brug in de controller met de gele en met de rode draad die je kunt vinden in je controller. Elke controller is anders dus bekijk goed welke je doet.
    Als alles goed is dan stop je je controller in de port en al het goed is gaat de LED waar jij je controller onder hebt gestoken branden.

    Verlichting van je xbox

    Activiteits licht bij je dvd kit:
    -Benodigdheden
    -Dvd kit
    -Mes
    -Soldeerspullen
    -Draad
    -Boor
    -Ledje + bijpassende weerstand



    Led en weerstand

    Hier zijn de ingekorte delen. Je kunt beter 1 kant van de weerstand inkorten, tot je hem hebt bevestigd aan het ledje.

    Buig nou voorzichtig de pootjes kijk wel uit dat ze niet afbreken.

    Je moet het voorste gedeelte van de dvd kit eraf snijden, als je dit is gelukt, boor er dan een gat in en wel op de grootte van je led.

    Hier is het ledje in de dvd dongle.

    Soldeer de weerstand aan het ledje en doe alvast wat tin om de pootjes die je wilt bevestigen, dit maakt het een stuk makkelijker.


    Ga zoeken met welke pootje hij activiteit geeft, de weerstand moet je wel aan dezelfde doen als op dit plaatje.

    ~Korte Xbox Paint Tutorial Door Gerjan~

    Goede merken verf voor de xbox zijn:

    Krylon Fusion
    Motip Car Paint
    Dupli-Color Auto Paint
    Tamiya Model Paint
    Plasti-kote Auto Paint


    Benodigdheden

    +De verf (duh..)
    +Blanke lak
    +Afplak tape. doorzichtige tape waarmee je dozen dicht maakt is ook geschikt. Van die tape waarmee je afplakt om te gaan schilderen kan ook.
    +Kranten ofzo om je xbox op te leggen, let op dat je veel ruimte bedekt, anders heb je dalijk een gespoten vloer.
    +Geduld


    1. De spuitbus op kamertemperatuur brengen
    De spuitbus mag niet te koud zijn. Ideale verwerkingstemperatuur 20ºC

    Goed schudden
    De bus circa 2 tot 3 minuten krachtig schudden tot de mengkogels goed hoorbaar zijn.

    2. Voorbereiding
    De case voordat je gaat spuiten goed schuren en dan ontvetten met terpentine of iets dergelijks (geen aceton gebruiken, reageert met plastic). Je kan een witte primer gebruiken om de verf beter te laten hechten, en de kleur ook goed uit te laten komen (dat het groene/zwarte er niet doorheen komt)

    Spuit, indien mogelijk, buiten of in een goed geventileerde ruimte (kelder, werkplaats of garage). Bij gebruik binnenshuis de omgeving goed afdekken om fijne spuitnevel op te vangen. Ook delen die niet gelakt moeten worden, goed afdekken. Een goede verlichting is belangrijk, zo kun je controleren of het gehele oppervlak dekkend gespoten is. Liever niet buiten spuiten, tenminste niet op gras of stoffige plekken met veel zand/beestjes etc. Als je buiten gaat spuiten een groot oppervlakte afdekken met kranten etc.

    3. Spuiten
    Het is aan te raden een proefstukje te spuiten, bijvoorbeeld op een krant of afdekpapier. Let daarbij op de goede afstand tot de xbox van circa 25 tot 30 centimeter.

    Begin en eindig het spuiten altijd buiten de xbox. Bij het begin en einde zijn er altijd een paar druppeltjes, als je die op je xbox krijgt is het niet echt mooi. Druk de spuitkop goed in en maak langzame, gelijkmatige bewegingen heen en weer. Zo kun je de spuitnevel doseren en voorkom je dat te veel lak op één plaats komt, waardoor zogenaamde lopers en tranen ontstaan.
    Het is niet raadzaam te proberen bij de eerste kruisgang een dekkend resultaat te verkrijgen. De eerst spuitgang moet gezien worden als een 'voorneveling'. Pas na de tweede of eventueel derde spuitlaag (nat in nat met een tussentijd van 10 tot 20 minuten) ontstaat een glad, regelmatig oppervlak. Verdere nabehandelingen pas na een paar uur drogen uitvoeren, ter voorkoming van afbladderen. na een aantal uur blanke lak eroverheen spuiten ter bescherming. Liefst ook in 1 of 2 dunne lagen aanbrengen, ter voorkoming van lopers en tranen.


    Lees ook de tips op de verpakkingen.

    Bronnen:
    http://www.modzone.dk/forums/showthread.php?s=&threadid=136
    http://www.xbox-scene.com


    Hoe haal ik mijn xbox uit elkaar?

    Benodigheden:
    Torx 20 schroevendraaier
    Torx 10 schroevendraaier



    Xbox (reeds gespoten)


    Op de aangegeven plaatsen zitten de schroeven die je er met een Torx 20 schroevendraaier uit moet halen. Wip met een schroevendraaier de footpads van de xbox eronderuit, en prik bij de andere 2 schroeven door de stickers heen.

    Nu kun je de bovenkant van je xbox eraf halen


    HDD eruit halen; draai met de Torx 10 schroevendraaier de schroeven van de hdd en DVD speler los (aangegeven met gele stippen). haal nu de brede grijze kabel los, hierna volgt de stroomkabel(met verschillende kleuren).haal nu de HDD eruit.

    DVD-speler eruit halen; maak nu voorzichtig de brede grijze kabel los van de DVD-speler. Daarna (nog voorzichtiger) het gele kabeltje. Je kunt nu voorzichtig de DVD-speler eruit halen.

    Om de voorkant van de case af te halen moet je even zoeken naar de gele kabeltjes die naar het front panel gaan. Op de foto aangegeven met een pijl. Koppel het plugje los van het moederbord.


    Gele kabeltje waar het vast zit op het moederbord, onder de gekleurde kabels.



    Als dit kabeltje los is kun je proberen het de voorkant van de case eraf te halen. Doe dit door met een schroevendraaier de zijkant voorzichtig met een schroevendraaier naar buiten te halen. Zet de schroevendraaier op de plaats van de gele pijltjes.


    Doe dit heel voorzichtig, want we nemen aan dat je niks kapot wil maken.


    Nu gaan we het frontje dat aan de DVD-speler zit eraf peuteren. Draai je DVD-speler voorzichtig om en onderzoek nu de onderkant. De handige mensen onder ons zullen meteen dien dat het ding naar boven moet worden geschoven(als ie op de kop ligt naar beneden) maar dat ie tegengehouden wordt door 2 stukjes plastic, (aangegeven met blauwe pijltjes). Duw het plaatje voorzichtig naar voren met een schroevendraaier, en schuif nu het plaatje van de DVD-speler af.



    Probeer nu de printplaat voor de aan/uit knop eruit te halen. Druk het plastic in dat de printplaat op zijn plaats houd en verwijder nu voorzichtig de printplaat. Verwijder nu ook de eject buttons.



    Hoe maak ik mijn Power lampje rood ipv groen

    Dit is een zeer makkelijke casemod, die iedereen kan.

    Benodigheden:
    klein schroevendraaiertje
    vaste handen

    Het enige wat je bij deze casemod moet doen, is 4 kabeltjes verwisselenJ
    Je pakt het frontpanel, en kijkt heel goed naar alle gele kabeltjes die naar het frontpanel toelopen.


    Kijk goed en je zult zien dat de kabeltjes genummerd zijn. Het zijn er in totaal 9.


    Om een rood power led te krijgen, hoef je alleen maar 4 kabeltjes te verwisselen.
    Wissel kabel 5 en 6 om, en wissel 7 en 8 om op het front panel. Dit kun je het makkelijkste doen door met een schroevendraaiertje de plastic pinnetjes een beetje aan de kant te duwen en de kabel eruit halen.

    Nu heb je een rood Power lampje:


    Controller spuiten

    Benodigheden
    spuitbus
    iets om goed mee af te plakken
    ontvettingsmiddel
    kleine kruiskopschroevendraaier
    mini kruiskopschroevendraaier

    haal de controller eerst uit elkaar, op de achterkant zitten7 kleine schroefjes die allemaal los moeten. Haal nu de twee helften van elkaar:



    Kijk nu goed en maak de kleine gouden schroefjes op de printplaat los, doe dit voorzichtig want we willen geen kapotte printplaat. Als je dit gedaan hebt, haal dan de 2 kabeltjes los, je kunt nu de printplaat er voorzichtig uit halen.

    Begin met het aftapen van de controller. Je kunt de jewel eruit halen, maar ik heb gekozen om de jewel af te plakken. Dit is een rottig werkje en vraagt om geduld! vergeet ook op de achterkant het kleine stukje niet….


    Evt. schuren met heel fijn schuurpapier, ontvetten en spuiten maar. Doe dit nevelend
    met een afstand van 25-30cm. Dit om tranen en lopers te voorkomen. Liever in 3 dunne lagen dan 1 dikke! na een aantal uur een blanke lak eroverheen ter bescherming. Zet nu voorzichtig de controller weer in elkaar. Dit kan het eindresultaat zijn:

    je controller

    Benodigdheden:
    - De Xbox dongle (het gene wat verlicht word)
    - Een hele kleine platkop schroevendraaierr
    - Een LED met bijbehoorende weerstand.
    - Draad en misschien soldeer apparatuur.
    *
    Procedure:
    1. Open het einde van de controller door met je platkop schroevendraaier te porren, het kan lijken op den duur of het breekt. Gelukkig is dit niet zo, ga wel om het hele ding heen wrikken anders heb je kans dat het wel breekt.\
    2. Je zal het volgende zien in je controller.:

    Haal het metalen ding eraf, wees niet bezorgd hij hoort eraf te kunnen, als je dat hebt gedaan zie je iets als hieronder.

    De rode is de stroom, de zwarte is de negatieve, zoals je ziet moet je de twee buitenste hebben.


    3. Kijk boven de draden, je ziet op de plaats van de rode puntjes kleine openingen.

    4. Zorg er nou voor dat je de draden op de een of andere manier aan elkaar te solderen, zorg er wel voor dat je geen ander draden raakt.
    5. Zorg ervoor dat je je led aan de weerstand verbind, maak het zo klein mogelijk en verbind hem aan de draden, de weerstand moet aan de zwarte draad komen.

    6. Zet alles weer in elkaar en test hem maar als het goed is zal hij branden.
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    hahahahahhaha,

    ik las het, en dacht: heej...dit herken ik!

    ja dit is dus een stuk van de faq en de site die we op het moment aan het bouwen zijn. foto's zitten er nog niet in, zijn al ge-upload en het enige wat moet gebeuren zijn de links.
    \


    @Fardo: ik heb dat ding van je in de winkel zien staan. en ik schrok ervan hoe groot dat kreng is. inbouwen moet dus ook niet echt een probleem zijn. als je erover zit te denken een PS2 te kopen heb je toch geld genoeg en bij Yaught verdienen ze ook wel aardig;) dus kun je fijn dat ding kopen voor 55 of 65€ en bouw je het daarin in.
     
  20. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je de millenium falcon? Dat ding is inderdaad behoorlijk groot en als je alle 'interior' eruit sloopt al helemaal. Ik denk eerlijk gezegd wel dat het gaat lukken. Ben je nog steeds van plan om de mod uit te voeren, fardo?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina