1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    mja is ook logischer, de stroom komt binnen op +, moet door de weerstand en wordt dus minder (want de led kan geen 5 volt aan) en gaat er dan bij de - weer uit...het staat ook best wel dikgedrukt in een tut op xbox-scene...but i believe you joker... O-)

2. xbox_casemod

xbox_casemod mn naam is gideon

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zou iik ook denken maar die gast uit da winkeltje zijdat het niet uitmaakte

3. fe-chi

fe-chi Coaster Addicted!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal! Dit is m'n eerste bericht, ben ook pas net nieuw hier dus don't blame me als ik iets verkeerds zeg!!!

Ik heb sinds 2 maandjes een x-box gekocht (omdat de hier al bekende stealth viper me zo goed heeft wete om te praten O-) ). Na 3 dagen lang op school tegen zijn case mod aangekeken te hebben wil ik na m'n pc toch maar eens beginnen aan m'n x-box! Ik wil als eerste de fan veranderen dood een groene LED-fan maar nu had ik al ergens gelezen dat het niet slim is dit op de normale aansluiting te doen? Klopt dat?

4. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal die ene stealthviper jou ook meer eens even helpen, of niet? De standaard fan zit aangesloten op een bepaald punt in het moederbord. Dat is volgens mij 5 volt, maar correct me if i'm wrong. Via een molex splitter kan je stroom van je HDD omlijden naar bv. je fan. Dan kan je fan op 12 volt draaien waardoor de fan beter verkoeld. De meeste mensen die ik ken, die doen de fan mod met een molex splitter, het zal dus wel beter zijn (denk ik O-) )

O ja, en welkom op het forum *)

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik zou wel lampjes en een andere kleur xbox willen hebben:)
    Hoe doe ik dit?:D

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    als die goede ouwe stealthviper nu eens huisbezoek deed...dan zou het hier lekker rustig zijn...

dus stealthviper...waag het eens om dat te doen!:+

achja, welkom idd.

de aansluiting op het mobo is idd 5V, daar heb ik hem gewoon op aangesloten. heb mun ccfl op de molex van mun hdd aangesloten. mun xbox doet t nog redelijk goed, dus het is geen probleem...

*heb nu wel vaak dat het lampje oranje-groen gaat knipperen (weet neit wat het normaal is want kheb rood powerlampje...) en dan zegt ie: "your xbox requires service" oid. not good...

7. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Als die fijne Fe-Chi aan de overkant van de straat woonde, kon ik best huisbezoeken gaan doen. Maar als die gast aan de andere kant van nederland woont (eigenlijk in duitsland) ga ik niet even voor een vraag op een neer ;) en alsof iedereen die hier post erop zit te wachten dat ik langskom... O-)

o ja, !sic! waarschijnlijk is je xbox te warm... wordt toch even wat beter koelen...

Laatst bewerkt: 17 nov 2004
  8. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    aiai...ik dacht het zelf ook al...hmmzzz, eens kijken wat ik eraan kan doen. ga wel wat solderen enzo...kan gwoon vastsolderen aan molex van DVD-drive he...
    edit: de kabels dan he:p

en ja, iedereen wil vast dat je langskomt...kerstvakantie bij mij dan maar?

@D@ M@ster: we zijn nu wat minder druk bezig met onze casemod site...maar op mijn webspace en op de site staan al wat dingen... check maar

webspace site

Laatst bewerkt: 17 nov 2004
  9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    okeej bedankt;)

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    heej !SIC!, doe de koelpasta mod!!!

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    hmmmwel goed idee eigenlijk. koelt het genoeg om ook die klote heatsink fan eruit te halen? dan wordt t tenminste wat stiller...

12. joker???

joker??? A.k.A TheeDoekjE

Leuk Bevonden:
    0
    eej mensen ff een vraagje kan je de ide kabels van je hardeschijf en je moederbord vervangen voor de snellere ATA133 ide kabels (dat je ze kunt vervangen voor ata100 kabels wist ik al, en dit is ook wel sneller want er zitten standaard ata33 kabels in).

EDIT: dat idee voor koelpasta is ook wel handig ga ik waarschijnlijk ook maar meteen ff doen. en ik ga de stanaard fan uit me xbox halen en er een betere kwaliteit (LED)fan in zetten die minder geluid maakt.

dan nog iets is er toevallig al iemand geweest die zijn xbox waterkoeling heeft gegeven???...en zou het mogelijk zijn je xbox over te klokken?? zou me wel chill lijken gewoon de prestaties van het hele aparaat verbeteren, nou doe je dat in principe al met die snellere ide kabels maar tog

Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    je kan het verwisselen ja, je hebt er alleen niks aan. de kabel is niet het langzaamste van de xbox...dat zijn gewoon de andere factoren. oftewel: je zult er niks van merken, laat het dus maar gewoon zoals het normaal is, want die kabel past een stuk beter.

14. xbox_casemod

xbox_casemod mn naam is gideon

Leuk Bevonden:
    0
    mmare ff vraagje waar smeer je die koel pasta en wat is het nut(ja koelen da weet ik maar kan je dan iets weg halen ofzo)

15. joker???

Leuk Bevonden:
    0
    ok dan....ditis dus het tegenovergestelde van wat ik aan het begin van deze draad hoorde, daar hoorde ik dat met de ATA100 kabel de laad tijden zo'n 30% korter waren..maar als dit niet waar is heeft het inderdaad geen zin...
    behalve als je de

koelpasta is een soort van tandpasta, alleen smeer je deze op bijvoorbeeld het koelblok van je processor. de koelpasta absorbeert de warmte waardoor het mogelijk is om (mits de pasta goed genoeg koelt) je heatsink/processorfan er af te halen. hierdoor maakt je xbox/pc minder geluid, ook kan je je pc hiedoor makkelijker overklokken, zonder dat er onderdelen in gevaar komen doordat deze te warm worden...
    dus ja het heeft nut, afhankelijk van hoe je het gebruikt

16. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    @Joker???: overclocken heeft geen zin, spellen draaien er neit beter ofzo van. waterkoeling is volgens mij neit eens mogelijk op de xbox.

17. joker???

Leuk Bevonden:
    0
    ok dan weet ik dat ook weer....maar even terug naar de koelpasta....
    heeft iemand dit al geprobeerd...zo ja koelt het genoeg om je heatsink te verwijderen want het lijkt me wel een goed idee...ik word namelijk af en toe echt neit goed van het geluid dat me xbox maakt, als ik me kamer in kom lopen en me tv staat uit maar me box nog aan dan is het echt veel geluid wattie maakt...is dit alleen de heatsink of werkt de fan aan de achterkant van je doos hier ook aan mee?

18. F®íts

F®íts F®íts

Leuk Bevonden:
    0
  19. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    dynamike heeft t volgens mij:), je moet je heatsink neit verwijderen maar de fan die erop zit (als je xbox V1.0 hebt). de fan aan de achterkant helpt eraan mee ja, een andere fan lost dit wel op.

20. joker???

Leuk Bevonden:
    0
    ok dan ik was zoiezo tog al van paln die te veranderen voor een betere fan, waarschijnlijk word dit een led fan, dat word dus een hoop zaag werk want ik wil deze aan laten sluiten met de buitenste buiten kant van me box, cker als het een ledfan is...dat zou ook moeten helpen het geluid te verminderen want er zitten dan geen roosters meer voor die de lucht gaan laten kolken, want kolkende lucht maakt geluid...geloof me of geloof me niet maar het is echt zow...ik geloofde het tot voor kort ook neit maar een vriend vamme heeft de roostertjes voor de fans weg gehaald bij z'n pc en die maakt aanzienlijk minder geluid...jekan het zelf trouwens ook testen als je een huis tuin en keuken ventilator hebt...moet je maar eens de beschermkappen eraf halen....je oort direct verschil(tenminste bij mij was dit zow)

edit:
    ik heb me xbox nu zo ongeveer een jaar.. is dat dan nog de 1.0 versie???

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina