ik heb de koelpasta mod gedaan, hij staat ook op xbox-scene. Even voor de duidelijk heid: kolpasta is de verbinding tussen je CPU en heatsink. De heatsink zorgt ervoor dat de warmte uit de CPU gaat en hierbij moet de warmte eerst door de koelpasta, dus als de koelpasta slecht is, is de koeling ook niet optimaal. Betere koelpasta zorgt dus voor een betere thermische verbinding tussen je CPU en Heatsink, zelfde voor GPU. Het is de bedoeling dat je je heatsinks eraf haalt: dus klemmen eraf, heatsinks eraf halen. De heatsinks zitten nu vast met een of andere kauwgom, dus die moet je er met speciaal gumverwijderaar af halen en ook van je CPU en GPU (tricky). Daarna dus nieuwe koelpasta kopen er erop smeren, heatsinks er weer op, en klaar... bij mij scheelde het ongeveer 10 graden *) dus helpt zeker wel.
Ik heb al een xbox met watercooling gezien hoor, niet echt heel cool, want er moet dan zo'n waterreservoir en verdamper bij enzo dus dan heb je zo'n heel blok naast je box. Maar dat soort mods zijn toch nutteloos, je kan de box niet overklokken ofzo. Je hebt wel die DreamX, met een 1400 processor maar dan draaien al je spellen 2x zo snel, beetje suf dus....ik houd het wel bij de koelpasta
Wat betreft de ATA133 kabel, die heb ik ook. Als je gewoon spellen van cd speelt maakt het niet veel uit, 1 of 2 sec ofzo op je laadtijd. Er zijn wel andere redenen waarvoor een ATA133 kabel wel veel scheelt maar die mogen niet op dit forum besproken worden
Laatst bewerkt: 18 nov 2004