1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de koelpasta mod gedaan, hij staat ook op xbox-scene. Even voor de duidelijk heid: kolpasta is de verbinding tussen je CPU en heatsink. De heatsink zorgt ervoor dat de warmte uit de CPU gaat en hierbij moet de warmte eerst door de koelpasta, dus als de koelpasta slecht is, is de koeling ook niet optimaal. Betere koelpasta zorgt dus voor een betere thermische verbinding tussen je CPU en Heatsink, zelfde voor GPU. Het is de bedoeling dat je je heatsinks eraf haalt: dus klemmen eraf, heatsinks eraf halen. De heatsinks zitten nu vast met een of andere kauwgom, dus die moet je er met speciaal gumverwijderaar af halen en ook van je CPU en GPU (tricky). Daarna dus nieuwe koelpasta kopen er erop smeren, heatsinks er weer op, en klaar... bij mij scheelde het ongeveer 10 graden *) dus helpt zeker wel.

Ik heb al een xbox met watercooling gezien hoor, niet echt heel cool, want er moet dan zo'n waterreservoir en verdamper bij enzo dus dan heb je zo'n heel blok naast je box. Maar dat soort mods zijn toch nutteloos, je kan de box niet overklokken ofzo. Je hebt wel die DreamX, met een 1400 processor maar dan draaien al je spellen 2x zo snel, beetje suf dus....ik houd het wel bij de koelpasta :9

Wat betreft de ATA133 kabel, die heb ik ook. Als je gewoon spellen van cd speelt maakt het niet veel uit, 1 of 2 sec ofzo op je laadtijd. Er zijn wel andere redenen waarvoor een ATA133 kabel wel veel scheelt maar die mogen niet op dit forum besproken worden O-)

Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik post net een heel lang antwoord hier, krijg ik hem niet te zien in de thread terwijl er wel staat dat ik de laatste ben die heb gepost :confused:

edit, oow nou staat ie er opeens wel :confused: :confused: :confused:

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    was op jou aant wachten dyna:)

kkan mun temp neit meten omdat ik geen chip ofzo heb...moet dus een beetje gokken of ik de heatsinkfan weg kan laten...als het 0 graden scheelt zou t toch moeten kunne...
    alst moet haal k nog wat plastic weg vn de dvd+hd-tray om meer ruimte te creeeren voor een betere luchtcirculatie...

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook voelen aan de achterkant hoe warm de lucht is die eruit komt en dan eventueel daar een thermometer bij houden... ik voelde met mijn hand ook al verschil. Ik heb er nu twee 12v fans in zitten die tussen 9 en 11dB geven, de stilste die ik kon vinden *) Het enige wat nog geluid maakt is de dvd drive, want mijn harde schijven hangen ook aan trillingsdempende armpjes *)

5. joker???

joker??? A.k.A TheeDoekjE

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat had ik net ook ik zag dat je gepost had maar je post zag ik nerges staan:confused::confused::confused:maar ik begrijp wat je bedoelt met die andere redenen die hier niet mogen worden besproken;)(a) maar die zijn voor mij niet van toepassing....maar ik heb mijn xbox dus iets meer dan een jaar geleden gekocht....is dat dan nog een 1.0xbox of is het al 2.0 of hoger

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    gebruik dit om je versie te bepalen: link
    je moet er wel je box voor open maken, maar is geen probleem neem ik aan *)

7. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    het is zeker geen 1.0...die zijn van dik 2 jaar oud.
    er is een site waar je kan kijken welke versie je hebt...maar dat is niet belangrijk voor jou, je hebt versie 1.3-1.5 ofzo, daar zit allemaal weinig verschil tussen.
    hmmmkzal eens proberen met een thermometer...niet eens een slecht idee... zal eerst meten wat het normaal is:)

8. joker???

Leuk Bevonden:
    0
    ok dan dus als het goed is heb ik geen een fan op me heatsink:) ok dan dan weet ik dat ook heeft koelpasta dan wel nut of niet?want ik bedoel er zit tog al geen fan op me heatsink

9. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    voor jou heeft t volgens mij geen nut. maar datr moet maar verbeterd worden als da kan:)...
    kwil weten of ik die kut fan eraf kan halen!

edit: temp achter de fan normaal 25 graadjes. nadat mun xbox 2 min aan staat...zal over paar uur nog eens kijke:)

10. joker???

Leuk Bevonden:
    0
    moet je gewoon ff meten hoe warm het normaal word in je box word...dan haal je je fan eraf en dan kijk je het temperatuurverschil...meot je trouwens ook meteen ff kijken wat voor moederbord er in zit want afhankelijk van je moederbord merk is hoe warm het spul mag worden...(standaard temperaturen,zo is het iig bij pc's ik weet niet of het bij de xbox heel anders is maar goed het is het proberen waard)

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    volgens mij wordt t behoorlijk warm daarbinnen...en er is maar 1 versie van t xbox moederbord. dus daar kan geen verschil in zitten. temp na 10 minuten is al 30 graden...twordt warm:)

12. joker???

Leuk Bevonden:
    0
    zit je fan er nog op??? want daluk brandt de boel door:confused: en dat zou zonde zijn.

jah ik weet dat er maar een versie is van het xbox moederbord maar welk merk is het...want afhankelijk van het merk mag het een bepaalde temperatuur worden

13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    alles zit er nog op...hij bleef steken op 35graden (de lucht die eruit geblazen werd).
    morgen ga ik proberen om die kleine fan eraf te halen...kijken wat er gebeurd.
    als de boel doorbrand...vette pech, koop wel een nieuwe:p

en nee, ik ben niet rijk

14. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, !sic! is gewoon niet helemaal 100% ;)

Maar je xbox zal toch niet doorbranden. Als de CPU 72 graden wordt, zet de xbox zichzelf af...

15. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    als je dat zeker weet...VOORUIT, FAN ERAF! hebk ook geen gezeur meer:p

16. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik zeg niet dat het goed is, om je xbox constant 72 graden te laten worden... 8)

17. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    FF een vragje is de hele Instructie over hoe je je Xbox mod al af ?¿?¿
    Waar staat ie.

18. xbox_casemod

xbox_casemod mn naam is gideon

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat dan het lampie rood ging worden maar als je hem blauw hebt gemaakt kan dat natuurlijk niet meer

19. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nog niet af, maar er staan al wat losse dingen op de webspace van !sic!, kijk voor het adres in de sig van albertootje.

Waar heb je het over :confused:

Als je het hebt over het te warm worden van je xbox, bij 70 begint ie te knipperen (oranje, rood volgens mij) en bij 72 graden slaat de xbox af.

Laatst bewerkt: 19 nov 2004
  20. xbox_casemod

xbox_casemod mn naam is gideon

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat bedoelde ik :)

edit: bij world-led; hoe moet je daar betalen?
    want ik heb ongeveer 20 euro nu(niet veel maar wel wat)
    en zijn ze betrouwbaar?
    en als iemand daar al besteld heeft, zijn ze een beetje fel

Laatst bewerkt: 19 nov 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina