Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    *proest!\

kheb da ook een keer gehad, mun jewel ondersteboven erin gelegd:D. heb um overigens niet vastgeplakt, zie t nut er nie van in.

2. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    @joker???:
    Ja, als je een ccfl onder je jewel hebt, zie je dat in je dvd window. Niet heel de dvd window is dan verlicht, maar wel een mooie subtiele gloed.

@warrior x:
    Je moet altijd zorgen dat er een weerstand tussen het ledje en de energiebron zit. Anders is de kans veel groter dat het LED'je doorbrand.

@!sic!:
    Grappig hoe jij je er nog uit probeert te redden maar een dvd window maken zodat je de dvd NIET ziet draaien is niet mooi, dat is gewoon dom :+

@dynamike:
    Wat ik zelf zonde vind is dat de afwerking niet al te best is van sommige windows en andere cut-out's. Zo zie je bijvoorbeeld bij de eertse box dat het gat van de jewel niet netjes rond is en bij de 2e zie je bij dat logo van halo 2 dat de randjes kartelig zijn. Zo valt het nog wel mee op een foto, maar in het echt zal het er minder uitzien. Voordat ik dadelijk reactie's krijg van: "kan jij het beter??"... ja, ik ben beter in het afwerken van mijn windows. Ik heb momenteel geen al te beste close-up's van mijn dvd window en mijn fan window, maar hopelijk zie je op deze foto's voorlopig genoeg:
    Figuur vóór het dremelen
    DVD window klaar, bezig met de fan window
    De Xbox van een klant van mij (hier bekend als zilverbox1974)

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat jullie er van vinden, laat het mij maar weten.

3. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er weer wat meer lagen op zitten...
    maar WAT EEN K*T VERF zeg
    soms spuit hij kleine kloddertjes en hij blijft plakkerg :confused:

/edit: en nee mn dvd window is niet vierkant net als die van iedereen

4. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook een goed merk verf gebruiken, wat gebruik je nou? Als er kloddertjes uitkomen moet je de verf goed schudden. En gebruik trouwens geen spuitbussen die al 5 jaar in jullie kelder staan, dat kan ook nog helpen O-) . Ik zelf gebruik dupli color auto primer/verf/lak; je betaalt er veel voor maar ik heb er nog NOOIT problemen mee gehad.

5. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    @ stealth: ja kmoet toch iets probere:p

kga weer werken aan de site, kan ik ook een keer rustig slapen. wacht btw wel op foto's + tut...

6. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    nee hij is geen 5 jaar oud
    maar een maat van me ging naar de praxis en zij dat hij een primer, gewone en blanke lak nodig had maar die gast zij dat die gast zij dat je het moest schuren en dan er op spuiten en dan goed laten drogen.
    maar als het goed is gaat het weer beter.
    MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR...
    hij is bijna op :mad: ik denk dat ik het niet meer haal

/edit: dat 2e plaatje van dynamike is heeeeeeeeeeeel mooi alleen die dvd window dan he want die poppetjes of wat het ook moet voor stellen vind ik lelijk

Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  7. joker???

joker??? A.k.A TheeDoekjE

Leuk Bevonden:
    0
    @ !SIC!: eej staat die site waar je het over hebt al online.... zo ja paas mij ff de url dan:) dan kan ik ff checken hoe het eruit ziet:D welk proggie gebruik je trouwes om die site te maken???

@ stealth: zijn cker wel nice pics man....heeeel misschien ga ik dat ook nog doen...maar ik zit er aan te denken om een extra case te bestellen zodat ik minder risico's loop....kan ik ook eerst kijken of het mooi is....en ik kan gewoon blijven boxxen terwijl ik aan het modden ben:D

8. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    casemodfaq
    ennuh...progje? onze goede jonge Bun heeft de layout in elkaar geflanst, en ik verzorg het grootste deel van de invulling. geen programma aan te pas gekomen, das voor mietjes:p

ennuh...je kan ook boxen als je case niet om je xbox zit hoor;), zo speel ik de helft van de tijd:p

9. joker???

joker??? A.k.A TheeDoekjE

Leuk Bevonden:
    0
    oh okej dannnnn

maar het kan zoiezo nooit kwaad een paar reserve onderdelen in huis te hebben tog:p lauwe site iig...ziet er cker strak uit

10. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    extra onderdelen zijn behoorlijk onnodig. ik heb nog niks kapotgemaakt en volgens mij een hele zwik met mij. pas nieuwe onderdelen kopen als je iets kapot maakt, anders gooi je gewoon geld weg.

11. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, of je koopt gewoon een 2e xbox, heb je alle onderdelen reserve :+ . Maar even serieus; Ik heb nog nooit iets gemold. Dus als je rustig aan doet en de tijd ervoor neemt, zal er vrij weinig kapot kunnen gaan.

12. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    En de manier hoe jij alles uit elkaar en in elkaar zet 8) Lompe aap dat je bent :p

13. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben na het lezen van de vele draadjes op diverse fora ook maar begonnen met het spuiten van mijn Xbox. Hij is nu af, maar ik had het gedeelte dat ik niet wilde spuiten afgeplakt met doorzichtige tape, omdat afplaktape niet echte werkte, de randen werden toch de andere kleur. Maar nu zijn er allemaal lijmresten op de rest van de case, weet iemand of stickerverwijderaar de lak aantast? Of weet iemand anders andere oplossingen?

14. timNL

timNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na met bewondering naar jullie xboxen te hebben gekeken ga ik het ook maar wagen op mn 2 weken oude xbox. Voor nu zou het alleen bij het overspuiten blijven (denk ik) de rest is te tech. voor mij.
    Dus vandaar deze n00b vraag die vast al een x beantwoord zal zijn, maar als nog vraag ik het want ik kan het antwoord niet vinden.
    Ik wil mn Xbox overspuiten,
    dus eerst mn xbox/controller schuren en primer en dan flexa erover of kan ik die dupli color gebruiken zonder schuren en primer??
    Verder is zon schroevendraaier voor de xbox gewoon bij een bouw/doe het zelf markt te koop?

Al vast bedankt voor jullie reacties hierop

15. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    check http://casemodfaq.owns.nl en dan bij paint. die is volledig uitgewerkt met foto's, succes:)

schroevendraaiers zijn bij de doe-het-zelf-shops te koop ja:)

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    schroevendraaier kun je idd gewoon bij de bouwmarkt halen.
    wat betreft die verf; ik heb zelf één xbox helemaal wit gespoten, en ik vind zelf dat het echt supermooi gelukt is: mooi koud wit, geen kleurverschillen en goed dekkend. Ik heb eerst de onderdelen goed stofvrij gemaakt door ze ff af te spuiten met een busje lucht, en ze vervolgens in de Flexa witte grondverf gezet. Zo zag hij er opzich al mooi uit , maar nog niet echt wit weetjewel. Dus toen een een goede laag Flexa Wit erover, en goed laten drogen (nachtje). En hij was echt supermooi de volgende ochtend.
    Verder moet je opletten dat je eerst de punten spuit die moeilijk te bereiken zijn (beetje van dichtbij, 15 cm ofzo), en dan pas de grote oppervlakken van een afstandje (30-40 cm) doet. Let erop dat je de bus in een vloeiende beweging zonder haken en stoten heen en weer beweegt, voor een egale dekking :)

Ik heb zelf op de universiteit les gehad in airbrushen, dus daar een beetje de techniek van afgekeken :9

edit hej sic: we typten tegelijk aan een antwoord

Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  17. timNL

timNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heren bedankt voor jullie antwoorden en tips.

18. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik altijd een klein beetje terpentine om de plakresten weg te krijgen. Zorg wel dat het maar HEEL weinig terpentine is, want anders ben ik bang dat je er meer vanaf haalt dan alleen je plakresten...

Die Dupli-color gebruik je hetzelfde als een spuitbus met verf (tis tenslotte ook een spuitbus met verf 8) ) dus ook eerst schuren, ONTVETTEN, primer, verf, lak en genieten maar. Tis alleen zo dat ik kan garanderen dat dupli color een goed merk is voor het spuiten van je xbox, omdat ik simpelweg geen andere verf gebruik voor de xbox'en. Dus duur maar zeker goede kwaliteit.

19. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Motip is ook goed, ma sttaat ook in de faq:)

@dyna: ik type alleen minder en sneller;)

20. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Staat dupli color er eigenlijk ook in, !sic!?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina