Ik zou een randje over laten, anders kan idd je jewel nergens op liggen. Dus je beantwoord eigenlijk je eigen vraag al
Het kan wel hoor: Dit is de box van one8seven, die ken via xb-t. Je kan ook zijn gallery checken als je er nog meer plaatjes van wilt zien....
Ledjes Kan ik eigenlijk als ik ledjes aan wil sluiten op de 12 volt (gele draad) De min en de plus daar aansluiten? En maakt het dan uit hoeveel ik er aansluit?
de ledjes zijn net verzonden en als het goed is heb ik ze maandag owja stealth; sorry voor de 3 pm's leek wel of hij bleef hangen
voor het behoud van je ledjes zou ik er een weerstandje tussen stoppen... Als je er een op de 5 volt aanluit, heb je een 100 ohm weerstandje nodig, maar dat heb ik al 100x gezegt....
Ik heb er 8 ledjes en 8 weerstandjes van 390-ohm die ik op de 12 volt wou aansluiten... Kan dat eigelijk wel? Niet zegge dat je dat denkt , want daar schiet ik nog niets mee op Weet iemand het ZEKER?
dit vond ik na een zeer korte google zoekopdracht: Gemiddelde led werkt rond de 2Volt (zoek het even op) Berekening Weerstand (R) = Spanning Voeding (U) - Spanning LED (Ufoward) / Stroom (I) Led Bv 12V-2V = 10V 10V/20mA = 500 Ohm Uhh Dacht van wel. In serie mag je de spanning van de LED's optellen. 1 Led is bv 2Volt dus op 12V mag je zonder weerstand 6 ledjes aansluiten. +- +- +- +- +- +- Plus ---()---()---()---()---()---()--- Min Korte pootje van led is Kathode Lange pootje is Anode. Anders als je in het ledjes kan kijken is de grootste plaat de PLUS mischien dat je er iets aan hebt, anders zoek je zelf maar gewoon ff. Het is makkelijk te vinden ergens....
Ik heb heldere ledjes van 3.5 tot 4.5 volt Dus dat is al heel wat meer dan moet ik wel weerstandjes gebruiken denk ik als ik er meer dan 3 wil aansluiten En wat is kathode en wat is anode? Ik weet er niks van af :{
zeer goed, die berekenign heb ik gisteren gegeven maar zeg gewoon of lang + of - is, dat is makkelijker voor de andere mensen ik dacht dat kathode + is en anode - verbeter me aub als ik het fout heb.
Goedzo jij het het helemaal fout, het ledje brand optimaal bij 4 volt meer dan 4 volt kan hij niet aan want dan zegt ie kaduuk, stroom blijft altijd en verdwijnd niet. waardoor hij niet opeens van 12v naar 8v kan gaan.
omdat ik door die kutserver 3 dubbelposts had en toen deed ie t hier niet, uit frustratie dat getypt...en toen deed ie t wel @ Ledgedoe: lusiter naar alberto, hij heeft opt moment zelfs gelijk
ik sluit al mn ledjes in mn xbox stax(stuk of 20-30) op 1 kaeltje aan met weerstandjes kan dat niet? en mn dvd window is klaar, ik had net ff met dat plexie glas op de dvd gedaan maar hij is niet vlak, ik heb een thompson drive en ik moest dat plexie glas een klein stukkie op de achterste zwarte stukje leggen andersmaakte hij een brommend geluid. niet zo mooi gelukt als ik verwacht had maar tog best mooi
Alberto die gelijk heeft... Waar gaat het heen met de wereld. Maarja, gisteravond zat ook al niet mee voor alberto, dus ik gun het 'm wel. btw. nog sorry voor die granaat die op je hoofd zat geplakt, hij was voor degene die achter je stond bedoeld.