1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    weet iemand een site waar het painten in (nl) goed wordt uitgelegd
     
  2. gerjan

    gerjan Guest

    is wat ik hierboven heb vermeld niet goed genoeg dan? of lukt je engels niet zo goed...
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    hier;), lees alles maar door:p

    en anders vraag je ma gwoon ff in PM ofzo
     
  4. gerjan

    gerjan Guest

    nog wat links over casemodden (veelal voor pc, maar xbox is gelijk aan een pc qua aansluitingen en spuiten etc)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2004
  5. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    wow, bedankt
     
  6. gerjan

    gerjan Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2004
  7. gerjan

    gerjan Guest

    ~Korte Xbox Paint Tutorial Door Gerjan~

    Goede merken verf voor de xbox zijn:

    Krylon Fusion
    Motip Car Paint
    Dupli-Color Auto Paint
    Tamiya Model Paint
    Plasti-kote Auto Paint


    Benodigdheden:

    +De verf (duh..)
    +Afplak tape (liever niet op papier basis, verf kan er doorheen lekken. doorzichtige tape waarmee je dozen dicht maakt is ook geschikt.
    +Kranten ofzo om je xbox op te leggen.
    +Geduld



    1. De spuitbus op kamertemperatuur brengen
    De spuitbus mag niet te koud zijn. Ideale verwerkingstemperatuur 20ºC

    Goed schudden
    De bus circa 2 tot 3 minuten krachtig schudden tot de mengkogels goed hoorbaar zijn.


    2. Voorbereiding
    De case voordat je gaat spuiten goed schuren en dan ontvetten met terpentine of iets dergelijks (geen aceton gebruiken, reageert met plastic). Je kan een witte primer gebruiken om de verf beter te laten hechten, en de kleur ook goed uit te laten komen (dat het groene er niet doorheen komt)

    Spuit, indien mogelijk, buiten of in een goed geventileerde ruimte (kelder, werkplaats of garage). Bij gebruik binnenshuis de omgeving goed afdekken om fijne spuitnevel op te vangen. Ook delen die niet gelakt moeten worden, goed afdekken. Een goede verlichting is belangrijk, zo kun je controleren of het gehele oppervlak dekkend gespoten is. Liever niet buiten spuiten, tenminste niet op gras of stoffige plekken met veel zand/beestjes etc. Als je buiten gaat spuiten een groot oppervlakte afdekken met kranten etc.


    3. Spuiten
    Het is aan te raden een proefstukje te spuiten, bijvoorbeeld op een krant of afdekpapier. Let daarbij op de goede afstand tot de xboxvan circa 25 tot 30 centimeter.

    Begin en eindig het spuiten altijd buiten de xbox. Druk de spuitkop goed in en maak langzame, gelijkmatige bewegingen heen en weer. Zo kun je de spuitnevel doseren en voorkom je dat te veel lak op één plaats komt, waardoor zogenaamde lopers en tranen ontstaan.
    Het is niet raadzaam te proberen bij de eerste kruisgang een dekkend resultaat te verkrijgen. De eerst spuitgang moet gezien worden als een 'voorneveling'. Pas na de tweede of eventueel derde spuitlaag (nat in nat met een tussentijd van 1 tot 2 minuten) ontstaat een glad, regelmatig oppervlak. Verdere nabehandelingen pas na 24 uur drogen uitvoeren, ter voorkoming van afbladderen.

    Lees ook de tips op de verpakkingen.


    Bronnen:
    http://www.modzone.dk/forums/showthread.php?s=&threadid=136
    http://www.xbox-scene.com

    Hoe je xbox helemaal uit elkaar te halen:

    http://www.xbox-scene.com/articles/open1.php

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2004
  8. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Netjes gedaan gerjan hier hebben we echt wat aan als die punten er nog waren had je ze gekrege van me.
     
  9. gerjan

    gerjan Guest

    thx, zo de hele box uit elkaar:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2004
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    yeah, ga je de kabel nog vervangen
    die ATA33 kabel vervangen voor een ATA 100 of 133 uit een pc.

    kheb een tutorial gezien op www.xbox-scene.com waarmee je je dvd kit in de xbox kon bouwen. ik denk dat ik dit maar ga doen. heb al een dremel(zo heet da toch?), nu alleen kabeltjes etc nog. begin volgende weekd enk ik, toch vakantie:)


    edit: tip aan iedereen die de xbox uit elkaar haalt: probeer altijd dat stralingsschild (gemaakt van ijzer en ZEER slecht afgewerkt(4x aan gesneden)) weer terug te zetten. ook als je een ccfl onder de jewel hebt gezet, dit voorkomt wazig beeld en ruis bij apparaten in de buurt van de xbox.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76

    ff als toevoeging...de case voordat je gaat spuiten goed schuren en dan ontvetten met terpentine of iets dergelijks (geen aceton gebruiken, reageert met plastic)
     
  12. gerjan

    gerjan Guest

    thx vergeten, over die ata100, die had ik er al in maar die was verkeerd om dus paste niet lekker, khad ook weinig snelheids winst, dus vind het wel best zo.

    over die dvd kit, ik hou niet zo van solderen :p
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nee ik hou ook niet van solderen, maar mun pa is handig genoeg, zei ie(HELP:p).
    ja, met die kabel merk je op sommige punten wel goed, bij halo bijvoorbeeld. mijn xbox is duidelijk sneller(bij system-link) dan een normale.

    ik ga um ook misschien weer trugzetten in mun pc, heb nu geen cd-rom en maar 2 harde schijven. maar het is toch maar een ouwe pc, dus dat maakt op zich neit echt veel uit.

    edit: ja, verkeerdom heb ik ook, komt omdat het voor een pc gemaakt is:)
    ik heb um goed gevouwen, en het gaat wel maar niet echt makkelijk.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  14. gerjan

    gerjan Guest

    ik kijk wel ff of ik een passende kan vinden, aangezien veel spellen nu op mijn hd staan...zou het wel eens verschil kunnen maken. maarja dat zie ik later wel, eerst verfen :D en nieuwe fan er in
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    wrom een nieuwe fan erin? stiller? denk dat dat meevalt...de lucht wordt tegen de case en shield aangeblazen, dat maakt ook herrie.

    edit: foeifoei..op je hd,*)
    als je toch je box wil modden, zet er dan een ander moederbord+processor in. een 1,4 ghz ofzo...8)
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  16. gerjan

    gerjan Guest

    nee daar heb je niks aan, spellen maken er geen gebruik van, nergens goed voor, enkel voor een of andere MAME emulator

    Nieuwe fan: betere koeling en wat stiller (mijne was al stil maargoed) maar vooral mooier, het is deze moet wel een beetje aangepast worden:
    Coolermaster Neon Led Case Fan Blue, 80x80x25x mm, Retail
    [​IMG]

    hiermee ga ik ook iets doen (moet ook aangepast worden):
    Recom Design Fan Guard : 80mm Hurricane
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2004
  17. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier mijn xbox:

    [​IMG]
    ^mijn custom biohazard jewel

    [​IMG]
    ^mijn controller (bobbeltje bij buttons is al weg)

    [​IMG]
    ^mijn jewel met ccfl eronder

    [​IMG]
    ^mijn xbox als hij uit staat

    [​IMG]
    ^mijn xbox als hij aan staat

    [​IMG]
    ^mijn xbox als het donker is

    _0/
     
  18. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Zeker gruwelijk... als ik een keer de lotto win *) dan mol ik mijn xbox ook en maak er ook zoiets van.. maar nu, geen zin,geen gedult etc ervoor ;)
     
  19. gerjan

    gerjan Guest

    leuk, al vind ik neon wires nooit mooi en ik zou wat onder de ccfl leggen zodat je de ata kabel neit ziet
     
  20. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    heb er al aluminium folie onder gelegd :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina