1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
  2. Robbiej

Robbiej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu mn xbox helemaal open gelegd..moet morgen ff naar de winkel voor een paar leds die ik erin zet..
    en ik ga mn xbox omspuiten...(de X wordt blauw of mettalic ) en de rest buiten die X om wordt ook blauw of mettalic...
    zal wel een foto erneer zetten als het af is ..of meerendeel..

3. gerjan

gerjan Guest

Alstjeblieft lees goed de tutorials etc en ga niet overhaast te werk want dan verneuk je het gegarandeerd

4. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    heb je ook al zo'n gevoel dat t niet helemaal goed zal gaan???

5. gerjan

gerjan Guest

6. Robbiej

Robbiej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hebben jullie geen vertrouwen in mij.. :confused:

7. gerjan

gerjan Guest

jawel, maar je lijkt ietwat overhaast te werk te gaan.

Heb je ervaring met solderen? nee, laat die ledjes dan maar zitten, of ga iig veel oefenen op oude printplaatjes etc. het is namelijk milimeter werk.

Heb je ervaring met spuiten? nee, dat maakt niet uit als je maar goed de tips volgt die ik heb gegeven en die op www.xbox-scene.com staan.

Heb je uberhaubt ervaring met elektronica? nee, nogmaals lees lees lees en nog een lees tutorials/artikelen/guids etc, verdiep je in het onderwerp.

De xbox kost tenslotte een paar euro en het zou zonde zijn als je dat ding verprutst, of nog erger je zelf in gevaar brengt

8. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    no offence hoor, maar je gaat er een ebetje overhaast in.
    om 19:19 post je of iemand je kan helpen, en zelfs of iemand het voor je kan doen.20 minuten later heb je je xbox uit elkaar liggen en wil je naar de winkel rennen om allerhande dingen te kopen.
    nogmaals, ik wil je niet bekritiseren ofzo, ik wil je alleen waarschuwen voordat je een (onomkeerbare) fout maakt. maak eerst voor jezelf een duidelijk plan wat je wil gaan doen. tutorials bekijken!, daarna een lijstje met benodigheden, en dan mag je naar de winkel rennen. de meeste case-modders hebben er zelf eerst rustig over nagedacht, want als je gaat rushen gaat het geheid mis.

maar, doe het gerust op je eigen manier...we willen alleen maar helpen.

edit: whaha, Gerjan was me ff voor...

Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    !SIC! kwam met een goed plan aan, namelijk een soort samenvatting geven over het casemodden in de eerste post.
    Als iemand dan vragen heeft en geen zin heeft om de hele thread door te lezen kunnen we diegene naar de eerste post verwijzen waar hij/zij belangrijke informatie kan vinden en nadien eventueel nog vragen stellen.

Alleen, wie wilt zo een tutorial/samenvatting maken? Lijkt mij als er kort wat info in komt dat je met verschillende merken spuitbussen te werk kan gaan, wat over de jewel en dergelijke. Ik ben zelf bereid ook mee te helpen aan de samenvatting en deze in de eerste post te verwerken, maar heb het best druk dus weet ik niet wanneer ik klaar ben met zo een samenvatting/tutorial.

10. Robbiej

Robbiej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OK...ik zal deze wijze raad opvolgen van jou hoor !SIC!... _O_

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    nou, heb t er al met Gerjan over gehad, en we wilden dat allebei al doen, of samen.
    Hoe doen we dat dan met de eerste post, het zou natuurlijk wel handig zijn als we de eerste post zelf zouden kunnen aanpassen, zonder steeds aan jou of een andere mod te hoeven vragen.
    de liefhebbers zouden alle belangrijke info van deze thread ook samen kunnen vatten, en dan verder gaan met een nieuwe thread, Iemand z'n hele case al gemod deel 2. zoeits. zegt t maar!

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Gewoon rustig de tijd nemen, niet overhaast dingen willen gaan kopen omdat je ook zo snel mogelijke een mooie xbox wilt. Je tijd nemen voor wat je wilt gaan doen aan de case (spuiten, jewel en dergelijke), informatie zoeken en/of vragen, en als je weet wat je wilt gaan doen en hoe je het wilt gaan doen (welke kleuren je wilt spuiten, wel of geen neon), dan pas je spullen aanschaffen.

13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    je hoeft t niet te doen...:p
    en ik ben ook geen held in het casemodden hoor. ben nu voor de 2e keer bezig en deze keer wil ik dingen doen die hier nog niemand heeft gedaan(wel op andere plaatsen).

het belangrijkste is dat je goed luisterd naar anderen!

@[2K]: kijk ff 2 posts omhoog naar mijn reactie op jouw post.:)

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Een deel twee lijkt me denk het makkelijkst. Van voor af beginnen en op de eerste pagina de samenvatting/tutorial verwerken. Als het zover is zou ik een nieuwe thread aankunnen maken, bijv. [centraal] Xbox Casemodden, en dat ik in eerste post een korte inleiding geef en een aantal links naar tutorials en bruikbare pagina's, vervolgens kunnen jullie twee (of meer), de samenvatting/tutorial de post erna plaatsen, waardoor je een goed overzichtelijke start hebt.

15. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    jup, of jij veranderd de openingspost, waarin je natuurlijk credit geeft aan de mensen die het bij elkaar hebben gezocht;):cool:

edit: ik heb nu echt helemaal niks te doen, dus ik zal vast beginnen met een kleine nederlandse algemene tutorial over hoe je het beste te werk kan gaan bij het spuiten van je xbox:).

16. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    kijk en op zo een moment baal je dat je de hele avond weg bent.... maar gelukkig dat ik nu nog ff achter dit forum zit, want ik wil dit niet missen...

ten eerste, robbiej
    Het is nu onderhand wel vaker gezegd maar ga niet lopen overhaasten. Ik heb zelf een jaar lang naar verschillende xboxmods gekeken om erachter te komen wat mooi is en wat niet. Xbox modden heeft heel veel te maken met je eigen smaak. Je maakt je xbox persoonlijker dus zijn er ook dingen, die alleen jy misschien mooi zult vinden aan jou xbox. Lees eerst ook zo veel mogelijk tutorials, ook al vind je het helemaal niet boeiend. Het brengt je namelijk ook zelf op nieuwe ideƫen voor je xbox en je leert er echt een hoop van. Volg ook op www.xbox-scene.com een paar threads. Zo leer je van iemand anders z'n fouten en krijg je automatisch goeie tips mee. Als laatste wil ik dan nog kwijt aan jou, ga er niet van uit dat je volgende week een perfecte xbox hebt staan, die compleet aan jou wensen voldoet. Zoiets kost tyd en je moet xbox modden ook meer zien als een hobby, dan als een 'moeten'. Voor de rest kun je altyd met je vragen terecht op de forums en besteed ook veel tyd aan die forums, het loont echt!

ten tweede,
    ik wil ook wel meehelpen aan die mod-samenvatting. Ik wil ook gerust tutorials gaan schrijven, alleen mijn enigste probleem is dat ik een camera hier heb liggen die alleen maar k*tkwaliteit foto's maakt. Dus voor foto's moet je niet echt bij mij zijn. Ik kan bijvoorbeeld tutorials schrijven over dvd/fan windows (en dan niet gewone vierkantjes, maar vormen zoals tribals), de 80mm fan mod (met dubbele ccfl), de jewel mod (zwarte letters) of de 'groen naar rode eject button-mod'. En als er foto's verkleind of bewerkt moeten worden, wil ik me ook ter beschikking stellen. Ik kan goed zat overweg met photoshop om afbeeldingen te verkleinen, zowel als schyfruimte als formaat. Dus als jullie voor tutorials of photoshop hulp nodig hebben dan hoor ik het wel.

Zo, ik ben ook weer klaar met mijn geklets :cool:

17. gerjan

gerjan Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2004
  18. darkcow

darkcow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog ff een vraagje over het painten
    1 moet je de binnenkant doen
    2 moet je grondlaag aanbrengen zo ja waarmee en ook op dvd plaatje enz...
    3. moet je ook je onderkant doen

Laatst bewerkt: 13 jul 2004
  19. gerjan

gerjan Guest

1 en 3, dat moet je zelf weten.

2 ik heb een plastic primer van dupli-color gebruikt, maar het is niet echt noodzakelijk, bij mij stond het op de andere spuitbussen van dupli-color dat je dat moest gebruiken als je op plastic ging spuiten

20. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    ben ik ook weer eens waker, is er weer veel gepost:p

ben gister maar eens begonnen aqan de turorials. allereerst met een algemene handleiding om de xbox uit elkaar te halen. Gerjan had al een handleiding om te gaan spuiten, die heb ik nog iets uitgebreider gemaakt. wou nu beginnen met "groene-->rode eject button". dit zijn allemaal standaard dingetjes die ik gedaan heb, dus voor mij ist makkelijk om er tutorials van te maken. heb nog nx gedaan met Fans etc. dus dat kunnen jullie dan beter doen:)
    kga ook beginnen met DVD receiver, en die zal ik dus weer doen.

Foto's maken kan ik allemaal doen, heb een zeer goede digitale camera:)

StealhViper,PM me maar ff ofzo:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina