1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    primer gewoon blanke lak is ongeveer wel hetzelfde een extra beschermlaag voor je verf:)

2. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    ???

Een primer is de grondverf. De eerste laag die je meestal verft of spuit. Je hebt primers in verschillende kleuren: bv. wit, grijs, zwart<--volges mij ook. Je kiest de kleur primer die het meest lijkt op de verf die je erna op wilt spuiten.
    PRIMER IS DUS GEEN SOORT LAK ZOALS HIERBOVEN BEWEERD WORDT!!!
    Voor de rest heb ik dus ook totaal geen ervaring met verf en heb ik afgelopen maandag voor het eerst gespoten met verf. Op dit moment is het klaar en hoeft er alleen nog maar lak erover en het ziet er gewoon net zo uit, alsof ie zo uit de fabriek komt rollen. Het valt echt mee en ik ben echt niet handig met dit soort dingen normaal, maar dit gaat mij toch wel heel erg goed af! *)

3. gerjan

gerjan Guest

lol idd, ik heb blanke(doorzichtige) primer gebruikt, zie je dus niet.

Ik zou het niet over je verf heen doen8)

Kheb er trouwens geen lak over gedaan, niet nodig, nog steeds kras vrij etc.

Echt het is zo makkelijk. Afplakken duurt nog het langst

4. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    haha sorry man d8 dat hetzelfde was maar grondverf toch niet echt nodig?ik heb licht opgeschuurd met scotchbrite zodat de verf wat beter hecht:)

5. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik denk bij 'lak' altijd aan lelijke strepen (golven) en... wordt het dan niet zo'n glimdoos, dat zou k oerlelijk vinden! :eek: Of valt dat allemaal reuze mee?
    Sorry dak zoveel vraag maar ik ben (nog ;)) n00b op dit gebied ik weet er dus bar weinig van!

6. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb zelf wel met blanke lak later gedaan toch tegen krassen enzo en dat ziet er echt wel goed uit dat glimmen vind ik wel mee vallen maar dat zal denk ik ook aan de kleur liggen die je gebruik om je box te painten:)

7. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net 2 uur geleden de lak op de xbox gespoten en het wordt absoluut geen glimbox, daar kun je zeker van zijn. Ik heb bijvoorbeeld zilver en mat-zwart als kleuren en dat mat-zwart ziet er nog steeds mat uit en het zilver is er ook niet ultra-shiny van geworden. De case is er wel 'glad' van geworden, daarvoor was de case wat ruwer als je er overheen veegde met je hand.

8. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Dat ie glad wordt is niet zo erg dan :). Nu een mooi kleurtje uitkiezen...

9. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    een primer is voor het hechten van de verf aan het plastic anders heb je kans dat het afbladderd

10. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie nu een krasje op m'n jewel en wat krasjes op m'n box zelf, zijn die weg te schuren, moet ik dan meteen dat hele ding schuren? Er zit ook een putje in, is dat nog weg te krijgen of wordt het daar alleen maar lelijker op? Ik heb geprobeerd er een foto van te maken maar je ziet t niet duidelijk genoeg... Het is een putje, waarschijnlijk van een dartpijl die erop is gevallen (ik heb t niet zien gebeuren), het dartbord hing namelijk vlakbij m'n xbox.

/edit: is polijsten misschien een betere oplossing? Met die tandpasta shit ofzo? :9

11. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    dan zou ik beter gaan voor
    _O_

12. (EXG)XenoN

(EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

Leuk Bevonden:
    4
    waar kan je dat Brasso kopen en hoeveel kost het??

13. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Vraag ik me ook af :eek: is dat een soort schuurmiddel?

14. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij overal wel kijk ff in de supermarkt ofzo is gewoon huishoudelijk spul kost volgens mij een eurotje of 4 a 5...

15. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan, m'n pa heeft t nog ergens staan! :D Hij zegt alleen dat t koperpoets is, heb ik dan wel de goeie? :confused:

Oh en ik weet niet of ie hier al genoemd is maar op deze site zijn ook nog losse onderdelen te verkrijgen:

http://customxbox.net/catalog/index.php

Zit wel leuk spul tussen, heel veel custom made jewels en chrome xbox-cases enzo. :cool:

16. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja klopt wel is koperpoets of metaalpoets en dat werkte bij mij echt goed!!

17. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    vandalzzz, dit is al de 2e keer binnen 7 uur dat jy een ongelofelijke fout maakt met advies geven. Als er nix zinnigs uitkomt, kun je beter geen advies geven en eerst leren hoe het wel moet. Je hebt volgens mij niet door dat al je advies serieus wordt genomen door andere mensen die alles letterlijk opvolgen wat jij zegt. Eerst zeg je dat je de primer als een lak doodleuk na het verven over je xbox zou moeten spuiten, en nu zeg je dat brasso goed is om putjes in je xbox weg te werken. Brasso wordt in combinatie met de xbox eigenlijk alleen maar gebruikt om je jewel schoon te maken. Je kunt brasso ipv terpentine gebruiken en als je dat over je xbox jewel heenwryft dan gaat de verf er ook af. Vandalzzz, let volgende keer eerst ff op voordat je iets zegt, want anders had Gouranga al 2 keer z'n xbox verneukt omdat hij alleen maar advies hier opvolgt.

Nou nog even tegen gouranga hoe het wel moet:
    gouranga, je kunt het beste het zo laten zoals het nu is. Het heeft geen nut om het te gaan dichtplamuren, tandpasta erin smeren of weet ik het, je maakt het er alleen maar lelijker op. Het zal nooit helemaal ongezien blijven, maar dat komt ook omdat je het zelf weet en dan let je er meer op. Ik kan zelf ook iedere kras, vlek en lelijk stuk op mijn xbox aanwijzen, maar wanneer ik mijn geverfde xbox aan iemand anders laat zien, dan valt het hun niet op. Bij het verven komt er ook nog eens bij, dat je het gaat schuren, ontvetten en dan komt er nog een aantal lagen verf in, waardoor het putje al minder wordt. Verwacht geen wonderen en dat het helemaal wegtrekt, maar het zal wel minder worden en als de xbox dadelijk helemaal geverfd en gelakt is dan zal een enkeling dat opvallen.

18. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik ff blij dat ik vandaag nog niet begonnen was! Thnx man! *negeert vandalzzz* :+

19. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Geen dank, ga er maar vanuit dat gerjan, !sic! en albertootje het altyd goed hebben... en tjah... vandalzzz heeft het iets minder vaak goed als bovengenoemde ;) Maja, dat blijf je altijd houden, he? *)

Laat maar weer horen als je een vraag hebt

20. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    he thnx mijn adviezen zijn dus (bijna) altijd goed _O_ 8)

Edit: Brasso moet je niet gebruiken om gaten mee op te vullen, dit die je met plamuur, al raad ik je dit niet aan. Tandpasta kun je gebruiken om te polijsten, alleen werkte dit bij mij niet goed dus ik raad het je niet aan. Wat je wel kunt doen is gewoon netjes je jewel losmaken, dit doe je overigens niet met een mes. Leg je topcase een half uurtje in de vriezer. Haal hem eruit pak een hamer en een doek, sla aan de achterkant waar je jewel zit met je hamer. Houd wel een doek tegen je jewel aan, want deze kan weg vliegen 8) Pak je jewel en haal het zwarte dubbelzijdige plakband eraf en ga dan pas aan de slag met terpentine of iets in die trand

Laatst bewerkt: 21 jul 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina