Ignashov VS. Schilt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door il bruto, 15 mei 2004.

1. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    wie wint er volgens jullie op 20 mei in de Amsterdam arena?gaat Semmy gebruik maken van zijn lengte en gewicht,gaan the red scorpion zijn gevreesde lowkicks er korte metten mee maken,kortom wat gaat er gebeuren denken jullie?zijn er trouwens mensen die er naartoe gaan?

2. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou gaan maar ik kan niet op die dag helaas, moet zelf vechten. ben wel benieuwd wie gaat winnen van die 2. Badr Hari vecht ook toch?

3. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    ignashov wint overduidelijk...1 hard knie'tje en schilt gaat KO

4. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    yup,tegen Azziz Khattou.moet ook wel interessant worden

5. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    doen jullie zelf ook vechtsport?

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Tegen wie moet Khattou!? Vind hem wel erg veelbelovend eigenlijk.
    Mooie stijl, maar is misschien nog iets te afwachten af en toe...

Maar dat was Remy in het begin ook, en dat vormt nu ook geen enkelprobleem meer :D

Ik ben zelf weer recent begonnen met martial arts (Na een LANGE liesblessure), dus ik ga er van uit dat ik aankomende december wel weer in Tokyo in de K1 finale sta... ;)

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik doe aan kickboksen. En ik ben donderdag present bij het vechtsportgala. :cool:

Die Khattou gaat een hele goede worden. Fantastische atleet.

8. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Dat denk ik dus ook. Eigenlijk al vanaf de eerste keer dat ik hem aan het werk zag. Heeft een érg goede techniek, maar is bovenal 'slim'. Hij is beter dan menig ander in het bepalen van de afstand, en het timen van de (counter) aanval. Verder natuurlijk goed atletisch, lenig, sterk lichaam...

Hij is in verhouding met een paar van de beren in de K1 natuurlijk niet zo groot, maar die grote gasten missen erg vaak het vermogen van accuraat slaan en schoppen, en het verdedigende werk.

Ik denk ook dat met de komst van Remy en Khattou, we een nieuw soort K1 fighters krijgen. Voorheen waren het voornamelijk grote sterke lompe krachten (dus niet bepaald moeilijk voor een goede kickboxer als Hoost om te verslaan) die domweg op hun kracht alleen probeerden te winnen.

Nu komen er ECHTE vechters;
    Afgetrainde, slimmere jongens met een bredere martial arts achtergrond waardoor ze minder voorspelbaar uit de hoek komen...

9. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    idd,Khattou ziet het belang van techniek erg goed in,hij tast heel goed de sterktes en zwaktes van z'n tegenstanders af,en doet wat hij kan met z'n eigen goeie punten.als ie nog wat ervaring opdoet,staat ie volgens mij binnen enkele jaartjes ook gegarandeerd in de finales...hij staat op 20 mei geloof ik tegen Badr Hari
    en ja,ik doe ook aan Hung Gar en thaïboksen

Laatst bewerkt: 16 mei 2004
  10. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Voorheen veel domme krachten? Jongens als Aerts en Hoost vind ik geen domme krachten. Heb juist het idee dat er op dit moment veel domme krachten in de K1 lopen die een graantje mee willen pikken van het succes.

Khattou is overigens nog een kilo of 15 te licht om zich tot de absolute top te mogen rekenen. Maar met wat trainingsarbeid zou dat toch goed moeten komen.

11. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    hij bedoelt allicht dat deze jongens de "erfenis" van Hoost,Aerts (die nou niet bepaald van de jongste meer zijn)straks veilig gaan stellen,en da's maar goed ook.Dat hele Bob Sapp en Akebono-gezeik komt de K1 nou niet bepaald ten goede,vind ik.Het is ook meer voor de show,maar uiteindelijk zijn zij ook reclame(door hun omvang dan) voor een enorm gerespecteerd en gerennomeerd kickboksevenement,terwijl ze geen van beide enige kickbokstechniek in huis hebben.kan ook niet de bedoeling zijn,toch?

Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  12. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik bedoelde juist dat voorheen mensen als Hoost en Aerts met simpele loopkicks een hele wedstrijd naar hun hand kunden zetten, en nu dat er jongens als remy and kahttou opstaan, die minder snel op een loopkick zullen lopen, beter weten te blokkeren en afstand te houden en te timen etc, het moeilijker zal worden om ALLEEN op basis van loopkicks een tegenstander te 'slopen'

Hoost en Aerts deded het dus slim, want als ze tegen voormalige boxers etc stonden, dan hoefden ze eigenlijk alleen maar 20 keer een loopkick te geven die die gasten niet konden of wilden ontwijken/blokkeren, en dan wonnen ze de wedstrijd. Tegen een gast als Khattou zal een loopkick moeilijker worden, want hij houdt beter afstand, times beter, en zijn counter op dit soort aanvallen is veel beter dan die van iemand die geen loopkicks gewend is...

Dus als er meer zoals Remy en Khattou opstaan, zullen de gevechten ook leuker en interresanter worden, puur uit martial arts oogpunt... omdat ze een breder scala aan technieken hebben.

Verder denk ik dat als je techniek goed is, je gewicht niet veel uitmaakt. Pas als bij beide mensen de techniek erg goed is, dan zal het voordeel naar de zwaardere/ grotere persoon gaan (behalve bij Judo, waar het voordeel bij de kleinere persoon ligt), maar tegenwoordig is het in de power-martial arts, zoals kickboxen en k1, dat de meeste GROTE, Zware mensen het nog puur op kracht konden winnen, omdat de tegenstanders ook niet al te technisch en slim waren. Nu is het spelers-veld breder, staan er technisch betere en slimmere mensen op, en is het moeilijker om op brute kracht te winnen...

ZOlang ze mensen als Bob Sapp en die Sumo idioot weghouden, en goede getalenteerde mensen als khattou en Remy en soortgelijke vechters behouden voor de K1 (en ik HOOP dat Tyson OF helemaal niet komt in de K1, of dat het in ieder geval het systeem van de K1 niet verandert in het systeem van de boxwereld van nu, met 1 partij per jaar voor tig millioen dollar...) dan kan het steeds leuker worden met die K1... :)

13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Gewicht is wel degelijk van belang! Doe zelf ook aan kickboksen en iemand met meer gewicht is overduidelijk in het voordeel. Om echt kans te maken in de K1 zul je toch minimaal 100 kilo schoon aan de haak moeten wegen.

En Remy Bonjaski is echt een fantastische vechter. Ik denk nu gelijk weer terug aan zijn partij tegen die Abidi in de K1 Grand Prix finale. Wat gaf ie die Fransman een pak op zijn sodemieter. _O_

Laatst bewerkt: 20 mei 2004
  14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Gewicht kan erg in het nadeel werken.. In mijn ogen ben je dan toch een stuk minder snel, lenig, soepel etc..
    Om kans te maken in de K1 moet je je concentreren op technische martial arts.. Door pure techniek kan je met weinig kracht en gewicht een beertje van 100 kilo zonder weinig problemen toch echt neerhalen keer op keer..

15. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    niet mee eens,met dat punt qua gewicht. er ziten er bij ons op de club ook die een stukje minder wegen,en die bijvb minder pure stootkracht hebben,maar een pak sneller zijn,meer uithoudingsvermogen hebben,en veel behendiger zijn qua afklemmen van de ring,omdat ze nou eenmaal lichter en sneler te been zijn

16. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    haha

Ja, jongens als Hoost en Le Banner haal je keer op keer neer. Als je, je een beetje verdiept in de K1 dan weet je dat die Thaise kickboksers het ook geprobeerd hebben, maar ondanks hun fantastische techniek, snelheid, uithoudingsvermogen en mentale hardheid kwamen ze er niet aan te pas tegen de grote jongens. In het normale boksen heeft men bijvoorbeeld niet voor niets gewichtklasses.

Ik zal mijn verhaal nog even onderbouwen met statistieken. En statistieken liegen nooit. Hier de grote K1 vechters en wat hun gewicht is.

Cyril Abidi - 100.5 kg
    Peter Aerts - 107.0 kg
    Jerome le Banner - 119.5 kg
    Mike Bernardo - 108.2 kg
    Lloyd van Dams - 113.5 kg
    Francisco Filho - 108.1 kg
    Sam Greco - 106.7 kg
    Ernesto Hoost - 106.0 kg
    Mark Hunt - 127.0 kg
    Alexey Ignashov - 108.5 kg
    Stefan Leko - 97.0 kg
    Ray Sefo - 106.1 kg
    Jerrel Venetiaan - 98.0 kg
    Carter Williams - 111.0 kg

De K1 zal nooit meer worden gewonnen door een vechter die minder dan 95 kg weegt.

Laatst bewerkt: 21 mei 2004
  17. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ignashov heeft van Schilt gewonnen!

En Badr Hari van Aziz Katthou. We hebben er weer een groot talent bij.

18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Als je verder dan K1 kijkt zie je dat dat onzin is.. Er zijn verschillende chinese vechtkunsten die puur op wetenschap zijn gebaseerd.. Deze zijn zo efficient dat de beoefeners daarvan geregelt die grote kerels van 100 kg ownen.. Ik zal wel is even een paar bronnen erbij zoeken..

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    En als jij verder kijkt dan weet je dat allerlei martial arts kunstenaars al mee hebben gedaan aan de K1, maar dat ze elke keer weer de tering werden geschopt en geslagen door de kickboksers.

Bovendien heeft die opmerking over Chinese vechtkunsten niks met deze discussie te maken. Wat ik hier beweer is dat je met minder dan 95 kilo niet mee kunt komen met de grote K1 vechters en de statistieken wijzen dat uit. Dat jij je laat leiden door onderbuikgevoelens en er allerlei Chinese martial arts erbij haalt is jouw mening. Onderbouw je mening nu maar eens met feiten/cijfers.

20. Karelax

Karelax Guest

Er was al een K1 Topic: klik

Deel Deze Pagina