niemand volgens mij volgens mij komt 't ook wel omdat er niet overal ijshockey-verenigingen zijn... ik weet er alleen een in Eindhoven! (maar verder trekt het me ook niet zo...)
Ik heb gejshockeyed maar dat is al lang geleden. Het is wel vet gaaf. Lekker rossen met die puk en beetje buiken. Ohman, ik wil weer ijshockeyen! Ookal is het zomer.
Zijn hier in de buurt ook niet echt verenigingen voor, maar dat is met meerdere sporten, zoals American Football, Rugby, vechtsporten als Ninja, Karate enzo. En heb ook weinig zin om elke keer een half uur of langer te fietsen voor je je sport kan beoefenen.
en het kwelt van de voetbal verenigingen, weet niet wat er ZO geweldig is aan voetbal, kijk er ook wel na, maar zo geweldig is het niet,van de 90 min worden er maar 70 min gespeeld rest vrije trappen etc en van de 70 min word weer 50% balletje heen en weer geschoven. daarintegen heeft ijshockey 60 min pure speeltijd en is het actie non stop, vind het echt de geweldigste sport om te doen en om te kijken, maar veel mensen hebben groote voor oordelen over ijshockey, dat het allemaal maar simpel gebeuk is, terwijl er meer regels zijn dan bij voetbal, en dat er veel meer respect voor elkaar is, dat kun je van voetballers niet zeggen, toegeven moet ik dat het op tv kijken niet zo leuk is want dan zie je het niet goed omdat het zo snel gaat, ook moet je de regels kennen om er plezier in te hebben om het te kijken, tenminste dat denk ik.
Je kan ook gaan streethockeyen met een clubje op een groot plein. Dat doe ik in ieder geval erg vaak. Het is dan waarschijnlijk met veel minder contact, maar je beleeft wel de snelheid van het spel.
Voor zover ik weet is Ninja geen sport om te beoefenen Verder weet ik wel een stuk of wat ijshockeyverenigingen. Een klasgenoot van mij doet ook fanatiek aan ijshockey. Is nr. 29 van Nederland ofzo....www.nijb.nl
eigenlijk zouden ze op scholen gewoon de mogelijk moeten geven om tegen een klein bedrag een paar lessen te volgen voor bepaalde sporten, zoals onder andere ijshockey (en meer 'onbekende' sporten) zo maken meer mensen hiermee kennis
Bij ons in de buurt is die mogelijkheid er altijd wel, met name op middelbare scholen. Vriend van me beoefend ninja, is dus wel degelijk een sport. Hij heeft onlangs 6de keiya ofzoiets gehaald. Vind sport altijd leuker om zelf te doen dan er naar te kijken. Heb zelf judo gedaan tot bruine band maar toen was ik het zat. Andere vechtsport als karate zat niet zo dichtbij en toen ben ik gaan voetballen, wat ik nu paar jaartjes doe. Met vriendenteam gewoon lekker wedstrijdje spelen en uur/2uur trainen enzo. American Football is onwijs spectaculair en wordt ook spectaculair gemaakt door bijv die dansende meisjes (ben naam ff kwijt) aan de zijkant. Maar de bal ligt zo vaak stil. Gooien ze bal of beuken ze weer wat yards verder en ligt het weer stil en dat gaat maar zo door. Rugby vind ik meer actie hebben en ligt ook minder vaak stil en minder bescherming.
Ja dat dacht ik maar ff, want Ninja is gewoon niks. Het is een persoon.(in het japans ofzo..maar dat weet ik niet zeker) Ninjitsu is een vechtsport met voorwerpen(stokken,messen) voornamelijk. Ik doe aan yiu-yitsu, dat is vooral full-contact.
Ninjutsu bestaat uit heel veel verschillende onderdelen, waaronder ook met voorwerpen. Het ongewapende gevecht maakt ook een deel uit van de training. En yiu-yitsu... bedoel je geen Jiu Jitsu? Het kleine broertje van Judo?
Het nadeel van die sporten vind ik vaak dat alles soms zo statisch is. Als ze met de handen slaan weren ze elkaar af en dat kunnen ze uren doen. Als ze een trap geven bukken ze of springen ze. Maar dat zal vast aan mij liggen, of omdat het trainingen zijn waarop ik het zie. Zag laatst op tv en dan is het wel knap, hoe die leraar elke beweging van zn leerlingen ontwijkte of blokkeerde. Zal ongetwijfeld de timing en snelheid zijn wat bij die sporten zo belangrijk is.