1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik ben helemaal klaar met mijn internet provider.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BigKabuto, 7 apr 2009.

1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Eerste indruk is in ieder geval goed. Wij hebben namelijk via de site van Tele 2 geregeld dat zij ons Telfort abonnement opzeggen en vandaag kregen we een mail van Telfort dat ons abbo was beëindigd. Tegenwoordig lopen zo veel aanbieders te kloten dat ik dit sowieso al heel wat vond. We zullen zien hoe het router is en het wordt ook de eerste keer dat we draadloos gaan. Even afwachten dus, maar slechter dan Telfort kan het haast niet zijn.

En zo kan je inderdaad over elke aanbieder wel wat verzinnen ;)

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb iig geen problemen met xbox live of iets in die richting, alles staat gewoon standaard. Alleen de wireless key heb ik verandert. Volgens mij staat de router/modem ook op portforwarding dus als je problemen hebt met die poorten kan je hem daar nog vinden.

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wij hadden op het begin problemen, krijgen we 100 euro extra op onze rekening gestort omdat we problemen hebben gehad. _O_

Nu nooit een storing, vriend van me heeft ALTIJD storingen en die heeft Ziggo.. KPN is echt niet zo slecht als je denkt, kijk maar naar recensies op het internet. :) Als er 1 iemand problemen mee heeft hoeft hij niet gelijk heel slecht te zijn..

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ziggo heeft z'n zaakjes nu wel redelijk op orde hoor.. Omdat ze samen gingen met Casema ed, was er wat gezeur enz, en was mijn connectie niet echt stabiel.
    Laatste 2 maanden geen storing meer gehad, en gaat alles vlekkeloos.

5. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    2 maanden geen storing? :+
    Sorry maar dat is niks, wij zitten nu 6 jaar bij kpn en wij hebben nog maar 1 keer een kleine storing gehad. Veel vrienden van me zaten vroeger ook bij multikabel wat nu Ziggo is en die hadden ook om de maand een storing.
    Feit is dat ADSL betrouwbaarder is dan kabel, en ook een feit is dat als je alles in 1 neemt bij KPN dat je ook goedkoper uit bent. (Bij Ziggo heb je op dit moment wel iets hogere snelheden, maar voor mij is 8mbit meer dan genoeg, lekker met 1100kb/sec downen. :)

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook bezig over te stappen van Telfort(internet+bellen) naar Ziggo alles-in-1-plus. Vooral het bellen via telfort is een drama, er zijn weken dat je zo 3-4 dagen geen telefoon hebt... Internet valt nog wel mee, hoewel ik 'slechts' 8 mbit heb ipv 20 omdat de centrale hier nog niet is omgebouwd naar ADSL2+... :{ Had gedacht dat ze het nu wel eens zullen gaan ombouwen, maar dat lijkt nog niet zo snel te gaan gebeuren... Mede daarom ook de overstap naar kabel, dan heb je iig gegarandeerd de snelheid. :)

Op dit moment is ziggo alles-in-1-plus 3 euro duurder. Veel mensen vergeten dat bij de alles in 1 pakket ook tv zit, wat standaard 16,50 euro kost. Als je dit dus van de 50 euro aftrekt, houd je 33,50 euro over voor internet en bellen. Het 'verschil' wordt nog groter omdat dit kwartaal de snelheid naar 20mbit gaat en in 2010 naar 30 mbit :9 30mbit zal ADSL nooit worden ;)

7. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn tip mag geven, neem lekker adsl en geen kabel.
    De snelheden bij kabel zijn wel leuk enzo, maar iedereen die ik ken en die problemen heeft met internet heeft kabel. Ik heb zelf hier in A'dam telfot waar ik erg tevreden over ben, en met ouders hebben thuis in alphen aan den rijn tele2 alles in 1, waar ik ietsje minder tevreden over ben maar wat het over het algemeen goed doet.

8. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf ziggo, ben er heel tevreden mee.

9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Welke router heb jij erbij gekregen? Kan het type/merk nergens vinden.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En toch is kabel veel stabieler dan ADSL en heb je geen gezeik met afstanden tot centrales dus altijd full speed.

We hadden 8jaar Chello/upc, maar nu sinds december telfort+bellen omdat dat maar €30 kost. Maar vooral dat bellen is dikke poep (slecht geluid/echo etc). Snelheid is door de afstand maar 7mbit ipv 20mbit..

Dus wellicht weer terug naar kabel.

11. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Fiber Power van UPC (regio Almere).

Als je het kan veroorloven, aan te raden. Ik hoor dat veel mensen slechte ervaringen hebben met UPC maar ik heb er totaal nog geen problemen mee gehad. Ook is het supersnel (120 Mbit down, 10 Mbit up lolwut?) met totnogtoe maar 1x een uurtje downtime in de vroege ochtend (7 uur ofzo).

12. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Roep niet te hard dat je altijd full speed hebt. Ken er ook die in de avonduren niet hun maximale snelheid halen. ;)

Zit zelf nu bij ADSL maar ook daar haal ik niet de 20mbit aangezien ik gewoon te ver van de centrale zit (al heb ik nooit problemen). Hoop dat UPC binnenkort glasvezel beschikbaar maakt in Alkmaar en omgeving want ben bang dat als ik op KPN's glasvezel moet gaan wachten, ik nog wel 2 jaar zoet ben.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het is een Davolink
    DV-201AMR, die heb ik erbij gekregen.

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb alice vanavond gebeld, want het was gewoon exact hetzelfde verhaal, echt niet normaal meer. Ze hebben mijn verbinding gecheckt en inderdaad, het was een zeer onstabiele verbinding. De technische dienst is er nu mee bezig......binnen 2 a 3 dagen moet er verbetering zijn.

Maar ik heb er een hard hoofd in. Begin dit jaar heb ik ze al eens gebeld, en toen ging de tech. dienst er ook achteraan. Maar nog altijd dikke problemen met Xbox live.

15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    KPN is de meest betrouwbare provider die ook erg stabiel is, hier zit echter wel een prijskaartje aan als je 20 mb zou willen hebben (heb zelf 8 mb, gaat al heel snel als je het mij vraagt:)).
    Heb hiervoor zowel ziggo als alice gehad en beide waren drama met ontzettend onstabiele verbindingen.
    Met KPN is me internet er serieus voor nog geen seconde uitgeweest in de 4 maanden dat ik het heb.
    Kheb ook 10 keer liever een stabiele verbinding dan een wat snellere die soms random kan uitvallen.

Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De hele avond (ongeveer van 19:00 tot 22:00) was internet gewoon goed. Geen timeouts, ik kon prima filmpjes streamen en alles ging goed. (XBL niet getest) ..nu iet's na elven en ja hoor, ik word er constant uit geflikkerd. Parties op Xbox live heeft geen enkele zin , dat is één grote ergernis. En in windows...één grote ramp, begrijp echt niet dat het ineens zo slecht geworden is.

Mijn broer (die een paar straten verderop woont) heeft Ziggo, supersnel en stabiel. Kans is zeer groot dat ik naar Ziggo ga, of in elk geval die eerste twee maand gratis ga proberen.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben hier al jaren kpn. In het begin was het nog planet, toen nooit geen problemen gehad. alleen laatst toen de overstap naar kpn is gemaakt begon het gezeik. meerdere malen naar kpn lopen bellen, en die bleven maar zeggen dat het aan onze router lag etc. uiteindelijk hebben we maar een nieuwe router gekocht waarvan ons in de winkel verzekerd werd dat het een top ding was iets van sisco ofzo. echter bleven de problemen bestaan, toen we uiteindelijk maar kpn de deur uit geflikkerd hebben. zitten momenteel bij upc via dat bundel pakket van digitale tv, bellen en internetten waar we totaal geen problemen mee hebben gehad.
    4/5 maanden terug viel er bij ons een brief van Glashart op de deur dat ze bezig zijn met het aanleggen van glasvezel door hilversum, en dat we over anderhalf jaar allemaal van glasvezel gebruik kunnen maken. kan daar niet op wachten

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    KPN is inderdaad een prima provider. Goede klantenservice voor wat ik heb gehoord en stabiele verbinding. Een nadeel is dat het een stuk duurder is voor dezelfde snelheid als een andere provider. Kortom bij een andere provider krijg je meer snelheid voor minder geld. De klantenservices van Ziggo, Telfort, Tele 2, Alice slaan allemaal compleet nergens op. Die van XS4ALL en KPN zijn dan toch echt de betere. Maar wanneer je geen klantenservice nodig hebt en het allemaal stabiel draait dan kan je veel beter bij Ziggo zitten. Ik heb inmiddels al een tijd Ziggo nu en voorheen Casema. De overgang van Casema naar Ziggo was een ramp, downtimes, onduidelijkheid etc. Maar sindsdien werkt het allemaal perfect, geen enkele downtime, prima informatie over wanneer ze "werken aan het netwerk", altijd s'nachts tussen 3 en 4 oid en erg aantrekkelijk tarieven. Snelheden aangegeven op de site zijn de snelheden die exact, op de KB haal. Ik vind mijn internetsnelheid in verhouding met de prijs erg netjes en dat met de snelheidsverhogingen dit jaar (+/- 1.5x zo snel tegen dezelfde prijs) ben ik erg tevreden :thumbs:

19. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag meegemaakt, je kon duidelijk merken dat het een student met avondbijbaantje was (ach die jongen wil ook wat geld verdienen)
    Probleem niet verholpen, maar verergert.

We hebben een nieuw modem gekregen (al is ons niet duidelijk waarom)
    En een brief met aanmeldcode en wachtwoord (die niet werken.)

Goed ik die nieuwe modem aangesloten maar kon hem niet aanmelden bij ziggo, (meerdere keren geprobeert)

Oude modem er weer tussen gehangen en opgebeld. (met de nieuwe had ik geen telefoon verbinding

Zij zouden het allemaal regelen als ik direct na het opleggen van de telefoon de nieuwe modem zou aansluiten. (dan zouden zij de oude afmelden en de nieuwe aanmelden en hoefde ik niets te doen, enkel een half uur wachten)

Braaf gewacht (45 minuten) en geprobeer online te komen maar mooi geen verbinding.

We hebben nu dus geen internet en geen telefoon verbinding (Zit nu via de onbeveiligde router van één van mijn buren) Wel digitale tv.

Morgen ochtend gaat mijn vader vanuit zijn werk met ziggo bellen en dan mogen ze het op gaan lossen, Is dat nog niet gebeurd als mijn vader klaar is met werken (daar komt hij achter door mij te bellen) dan gaat hij na zijn werk direct even langs bij het kantoor van ziggo, Dat vlakbij zijn werk is. En hij zal daar niet weggaan tot het geregeld is.

Ziggo wil dat wij een ander modem in gebruik nemen dan mag ziggo ervoor zorgen dat die ook werkt.
    En doet ie dat morgenavond niet, Dan gaan mijn vader en ik kijken voor een andere provider.

Het is een groot gezeik sinds multikabel ziggo is geworden.
    En de klantenservice is van goed opgeleid en behulpzaam (Quicknet en later Multikabel)
    Naar ''goedkope krachten'' en ''kastje naar de muur'' gegaan. (nu met ziggo)
    Erg zonde.

20. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Vriend van me had ook een nieuwe modem, met die modem duurde het 3!!!! uur voor de firmware upgedate was en internet het dus deed, anyway, misschien ligt het wel daaraan..

Deel Deze Pagina