ik ben naar lotr trilogie geweest

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door slicer, 17 dec 2003.

1. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ben net terug van de lotr trilogie
    en nu wil ik graag weten hoe ze het bij jullie gedaan hebben
    en natuurlijk wat vonden jullie van deeltje drie
    lezen op eigen risico

ik ben in belgie wezen kijken
    voor de drie films moest ik 19 euro betalen met tussen film twee en drie iets te eten
    ze haddeen drie zalen waar de films getoond werden

de eerste film begon om 5 uur
    9 uur de tweede
    en om half 1 de derde
    het eten was behoorlijk goed verzord
    probleem was alleen dat 750 mensen in een keer op het eten los werden gelaten,dat werkt natuurlijk niet helemaal
    mensen die in de rij stonden werden getrakteerd op sate stokjes,piza en ijsjes om het lange wachtente verzachten

toen iedereen klaar was met eten werd deel drie getoond

moet meteen zeggen dat dit niet het beste deel is
    mede om dat het erg onrealitisch was
    en dan bedoel ik het stuk over de hulp die ze krijgen uit de berg (mensen die de film hebben gezien weten wat ik bedoel)

ook het stuk met frodo op de berg waar hij tegen een erg grote .... moet vechten vond ik ook iets minder
    stel dat frode had verloren hoe had smeagel de ring dan willen pakken zonder zelf prooi te vallen aan die erg grote ....

en wat een langdraadig einde
    mijn god kon het nog langer
    mensen liepen al de zaal uit terwijl de film nog 15 zou duren
    nee dat mocht wel een stukje korter

om niet helemaal negatief te zijn
    ook in deze film zat natuurlijk een stukje oorlogsgeweld
    en deze is om je vingers bij aftelikken
    tot het punt waar de mensen uit de berg te hulp schieten (dikke nep)

en het begin over smeagel vond ik ook vrij aardig

tis nu tien na half 5 dus ga naar bedje toe

Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  2. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat ik volgende week naar de 3 films ga ofzo, moet ik nog ff zien. Maar zal hier wel niet zo goed georganiseerd zijn als bij jou :eek:

Misschien kan je beter ff voor die spoilers de spoiler tag gebruiken -->
    Je tekst [ /spoiler] (alleen dan aan mekaar) :)

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik boycot de films, ben fan van de boeken :cool:

En als ik het zo hoor, is het maar goed ook dat ik niet naar de films ga.. Verhaal wordt helemaal verkracht.. :mad:

4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    hoe triest is dat...ik bedoel niet triest dat je fan van de boeken bent maar dat je de film boycot 8)
    ik heb de boeken niet gelezen dus ik weet niet of het verhaal verkracht wordt maar ik weet wel dat het één van de beste films van de laatste jaren zijn...en die ga jij boycotten :confused:
    your loss man

5. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    :confused: .. dude, als het verhaal verkracht wordt, dat in een wereld wordt gezet die ik niet vind kloppen met het oorspronkelijke, dan ga ik er niet naar toe om mijn beeld ook verkracht te zien worden.. films zullen vast en zeker goed zijn, maar ik ben van mening dat het voor mij meer verpest dan dat het goed doet..
    dus boycot ik ze...

6. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Your loss orcrist.

Ik ben een waanzinnige fan van de boeken. Heb vrijwel alles van Tolkien, dus ook de Hobbit, Tom Bombadil, Silmarillion, de lexicon, you name it (alles in het engels want als je het over verkrachten hebt, dan moet je eens naar de vertaling kijken).

En juist voor jouw soort mensen, Orcrist, fans van de boeken, is het een MUST om te gaan. Iedereen die het boek niet heeft gelezen zeurt over te langdradig, had wel korter gekund, etc. en ja, dat had het verhaal verkracht, maar dat hebben ze nou juist niet gedaan. Zelfs vrij kleine details uit het boek komen letterlijk terug in de film.

Ze hebben een aantal scenes eruit gehaald (zoals Tom Bombadil), maar dat is ze te vergeven, want anders was het voor het massapubliek nog langdradiger geworden.

Maar echt, voor een Tolkien fan is deze film echt een super vet kado. (Ik ben waarschijnlijk wat ouder dan jij en wacht al sinds de tekenfilm in 1978 van Bakshee (of zoiets) op een echte film en hier is hij dan nu.

Dus als ik je mag smeken: ga hem kijken, alle 3 de delen, en je zult blij verrast zijn. Echt een mega topper waar voorlopig geen enkele andere film tegenop kan, bar none.

7. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    @ slicer: heel tof! Ik ga morgen heen :) dan is ut wat rustiger. Maar draaien ze nog steeds de kortere versie in de bios? Dat zijn namelijk niet de films zoals Peter Jackson het bedoelt heeft. De 'echte' zijn alleen op DVD te zien.
    Anyway morgen wordt een feestdag!!

@ Orcrist: Ik snap wat je bedoelt. Het verhaal wordt eingzins uit z'n verband gerukt. Maar ik ben ook fan zowel van de boeken als de films. Ik heb nu alles gelezen, zowel als de Silmarillion als de Unfinished Tales. Als die ook nog gelezen hebt kan je je een fan noemen :p.
    Ik kan de films zeker aanraden. Ze verbreiden namelijk Tolkien ervaring in een goede zin. Je doet jezelf echt tekort om zo te denken. Zonde man!

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Mja zowel Nederlands als Engels alles gelezen.

Maar uhm, dingen zoals Arwen die al veel te vroeg in het verhaal wordt betrokken.. Stoort dat je niet? Ik kan eigenlijk niet op zo veel dingen komen op het moment, maar toen de eerste film uitkwam, en ik las er wat over, struikelde ik al echt over van die dingentjes die toch echt anders gaan in de boeken.. Dan denk ik bij mezelf van.. tja, laat het dan weg..
    Idd ook gehoord dat het stuk met Bombadil weg was gelaten, maar dat vind ik minder erg dan dingen aanpassen, wat ze naar mijn weten toch hebben gedaan..

9. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    Maar vind je het dan niet interessant welke wending P. Jackson aan het verhaal heeft gegeven?
    Ik snap het als je zegt: "Niemand kan Tolkien evenaren in de vertelling." Maar ik denk dat als Tolkien nog had geleefd, hij het een zeer geslaagde verfilming vondt.

d00d, ga er gewoon heen! :)

10. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ben ook fan van de boeken,maar moet zeggen dat de films behoorlijk op het boek inspelen.En het voegt alleen maar iets toe aan het boek,boek blijft beter natuurlijk maar de films zijn meer dan de moeite waard.Heb gelezen dat Jackson ook The Hobbit wil gaan doen.Ik heb hier maar 1 ding op te zeggen.....PLEASE Mr. Jackson.Vind dat hij heel goed werk heeft afgeleverd met de 3 LotR delen en zie al uit naar zijn remake van KingKong.

11. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb nog niks in deze thread gelezen aangezien ik vandaag naar de LOTR marathon ga! 4 uur 1e film, 8 uur 2e en om 12 uur de 3e. Ik heb er zin in :D

Morgen mijn bevindingen :D

12. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hem ook vannacht gezien vnd hem opzicht wel aardig alleen het einde had van mij wat korter gemogen
    Waarom niet gewoon stoppen na die buiging...

13. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    tis ook eigentlijk niet de bedoeling dat je er wat over leest
    maar de mogelijkheid kan aanwezig zijn

ik heb ook geprobeerd niks te veraden

ik ben zelf geen boeken lezer
    en om nou te gaan controleren of het boek beter is dan de film
    nou ik geloof jullie wel
    maar ik denk dat een lezer anders tegen een verhaal aankijkt dan een kijker

ik vond deel drie niet echt langdradig maar de laatste 15 min waren echt wat te veel van het goede
    kan ook zijn dat het al heel laat was en ik liever in bed lag lol

maar ik vond deel drie erg ongeloofwaardig tegenover de eerste twee delen

14. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Deze thread hoort in ASEL zodat iedereen er over mee kan praten en ja het is nu eenmaal actueel :9

>>Moved

15. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Verhaal word inderdaad verkracht, de boeken zijn zeker wel veel beter. Toch ga ik wel naar de films, want ik vind de films wel supervet, ik probeer de boeken en de films gewoon los van elkaar te zien. Maar de boeken zijn idd veel beter.

16. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Okee ik zal het even wat helderder maken.

Ten eerste dit derde is het meest getrouw aan de boeken. Alleen ze vergeten een belangrijk ding en dat is dat ze niet vertellen dat Denethor ook een palantir heeft, daarom weet hij het van aragorn en boromir.

Voor tom Bombadil hebben ze geen licentie gekregen van de familie Tolkien. Ze mochten het boek verfilmen maar dan mocht tom Bombadil er niet in want die zou onverklaarbaar zijn.

Topic starter heeft overduidelijk niet de boeken gelezen want in het boek is het einde nog langer. Want daarin is hobbiton verwoest door Saruman en moeten ze die daar nog verdrijven. Ook zie je niet wat legolas en gimli gaan doen, maar ik wil eerst de extended versie zien van 3 voordat ik dit als kritiek noem.

Ik vond het, het beste deel van de 3. De scenery was zooo goed en de beste scene van de hele filmgeschiedenis zit erin (als faramir geschoten word).

Ook de special effects van de city of the undead is super goed gedaan. En het lichten van de beacons is ook super mooi.

Ik vind dat de boeken totaal NIET verkracht worden want de film en het boek zijn 2 heel andere dingen. Sommige dingen kan je beter in een boek zeggen andere beter met film en ik vind dat ze het heel goed hebben gedaan in de 3 films op 1 fout na in deel 2. Dat frodo meegenomen word naar osgiliath dat gebeurt namelijk nooit in het boek.

Maar hulde voor de special effects en deeltje 3. En als ik later rijk ben koop ik me zo'n paleis als de Witch King.

/Mod Spoilertags toegepast op spoilers :) - Darkwing

17. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik al zij ik ben geen lezer maar een kijker

ik zij niet dat de film te lang is
    ik zij dat het einde langdradig was, en aan het aantal dat tijdens de film vertrok was ik niet de enige die daar zo over dacht

ik vind het geen slecht film maar is zeker niet de beste van de drie

wel vind ik dat je z'n film meerdere keren moet zien wil je het echt waarderen

maar ff iets anders zijn jullie niet naar een maraton geweest

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat je hier nou mee wil bereiken is mij niet helemaal duidelijk. Wil je zorgen dat mensen niet naar die film gaan ofzo:confused:

Maar ik heb hem ook gezien.
    1 woord: FANTASTISCH!!!!!!!!
    Beste film ooit gemaakt.
    Einde is helemaal niet langdradig. Het is juist een mooi einde.

19. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben naar de marathon in nijmegen geweest (lux theater) en moet zeggen ik vond het einde zeer mooi. Want had echt het gevoel, nee nu nog niet einde want ik wil dit en dit nog weten en gelukkig werd dat ook nog geshowed.

Mooi vind ik vooral als iedereen voor de hobbits buigt, daar kreeg ik de rillingen over me rug van.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    IK ben in Pathe Arena geweest ... we zaten in het midden van het midden :cool: ... echt fantastich ...

Deel Deze Pagina