1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik ben online met de playstation 2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Go Ahead Eagles, 18 sep 2003.

1. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    In mijn woonplaats dat niet zo heel groot is heb je gewoon een Ster videotheek die heel veel games te huur hebben :D

Misschien dat je dan toch maar een online enabled game moet gaan kopen... twisted metal black online zit dadelijk bij de adapter voor 45... dat ga ik dan halen.

je kan SOCOM doen ofzo... of een andere online game en binnenkort fifa 2004... wou je tegen mij doen geloof ik lol :)

Succes :cool:

2. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Nu een ervaring van iemand die al wel gespeeld heeft (al een paar maanden een beta PS2 netwerk adapter thuis, en sinds december 2002 Xbox Live).

Er is geen verschil.

Je denkt toch niet dat internet-verkeer tussen PS2's over een langzamer en slechter stuk internet gaat dan dat voor Xbox? De meeste spellen, zowel PS2 als Xbox, worden zelf gehost, en bepalend voor de snelheid is simpelweg 't stuk internet tussen host en speler, de uplink capaciteit van de host, en het bandbreedte gebruik door 't spel.

In de beta phase van PS2 online heb ik minder problemen gehad met SOCOM en SOCOM servers dan met Ghost Recon op de Xbox. Bovendien zie ik dat er expliciete support voor Clans aanwezig is in SOCOM, iets wat ik op de Xbox nog niet gezien heb.
    Daarentegen is de geluidskwaliteit van de voice communicatie op de Xbox wel beter. Mag ook wel voor de 5 euro per maand extra.

Verder verschil: bij de PS2 (nog) geen "geneuzel" over zogenaamde "online" titels waar je slechts 4 maanden later een level kan downloaden wat al die tijd op de plank gelegen heeft (Splinter Cell, MX Superfly, Brute Force). Spellen zijn of online of ze zijn 't niet.

De snelheidseis: in Europa is broadband de minimumeis (dus identiek aan Xbox).

3. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Bedankt voor de info :D

4. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm ik wil fifa 2004 online spelen, heb mn ps2 weggedaan...

Misschien dat em weer koop...

Laatst bewerkt: 20 sep 2003
  5. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Jah ik haal ook fifa 2004 online + een headset er bij. Maar ik wil twisted metal black online hebben maar waar kan je die kopen?

6. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Go Ahead Eagles, heb gelezen dat die Twisted Metal Black Online alleen wordt verkocht met de adapter.
    (daarom wacht ik ook met kopen totdat dat spel erbij zit)

Je betaald dan dus € 45,-- . Zonder de game kost de adapter € 35,-- . :)

Dus hoe je eraan moet komen, weet ik niet. Misschien dat je dimension plus erover kan mailen of ze dat niet je apart kunnen verkopen, dat spel lijkt mij wel leuk. Staat een stukje over in de laatste OPM2. :D

Succes *)

7. calibur

calibur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben al 3 maanden online met de ps2 (amerikaans) laat me weten wanneer je online bent dan kunnen we tegen elkaar spelenn :)

8. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Nee je kunt zelfs met een belmodem erop. Maar daar zit ook het zwakste punt: LAGGERDELAGGERDELAG!!! Allerlei soorten snelheden zitten door elkaar. Echt frustrerend lijkt mij. Het zal nu niet zo erg zijn. Maar wacht maar tot het wat drukker wordt..... LEVE XBOX LIVE!!!!!!

9. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Nee hoor, in de adapter zit een aansluiting voor een Ethernetkabel. Inbel is uitgesloten. (In Europa dan) :cool:

10. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    ow dat zij een vriend van me. Nou dat was gelul dan.

11. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    william hoe kun je nou klagen over mogelijkheid tot downloaden van nieuwe levels? Of ze al op de plank liggen laat ik dan achterwege. Maar het is toch voor zowel de consument als de fabrikant ideaal om later nog een aantal extra'tjes uit te kunnen brengen,waardoor een '(oude) spel weer toegevoegde waarde krijgt? Ook heeft de gamer die het spel al heeft weer reden om z'n ouden spellen uit de kast te halen (vaak verdwijnen spellen helaas al gauw in de kast). Tenslotte heeft de fabrikant hierdoor meer omzet, maar ook nog een manier van reclame maken voor het vervolg van een bepaald spel. Kijk maar naar splintercell.

12. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    "william hoe kun je nou klagen over mogelijkheid tot downloaden van nieuwe levels?"

Ik ben blij met die mogelijkheid. Ik ben totaal niet blij met de manier waarop er publiciteit aan wordt gegeven en hoe 't gebruikt wordt.

Voorbeeld:
    - voor de launch van MechAssault werd CTF aangekondigd. 't Heeft van november 2002 tot mei 2003 geduurd voordat CTF te downloaden was (wel een van mijn redenen om 't spel te kopen)
    - idem de Unreal patch die nodig was om een redelijke framerate te halen
    - is de music bug in MidtownMaddness 3 al gepatched?
    - zijn er al extra levels voor Brute Force.

Met andere woorden, 't gebruik van downloadable content staat nu een geen verhouding tot het geblaat erover.
    Er zijn een paar tegenvoorbeelden:
    - Ghost Recon werd onmiddelijk gepatched
    - MotoGP demo werd snel gepatched

Misschien wordt 't nu beter....

William

13. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    -Alsof het zo gemakkelijk is om een goede CTF mode in elkaar te sleutelen. Daarnaast is dit extra content en niet echt een bugfix, dus er was niet echt haast bij.
    -Ook dit is vrij veel werk geweest, want er zijn nogal veel dingen veranderd met die patch.
    -Ik weet niet of die wel gepatched wordt, het is natuurlijk geen enorme fout waardoor het spel onspeelbaar is.
    -Ja, twee multiplayer maps en een singleplayer level.

14. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    [MA]"-Alsof het zo gemakkelijk is om een goede CTF mode in elkaar te sleutelen. "
    Precies. Net als jij weet Microsoft dit ook, maar suggereert 6 maanden eerder (bij de release) wel dat CTF er snel aankomt.

[UC]"-Ook dit is vrij veel werk geweest, want er zijn nogal veel dingen veranderd met die patch."
    Vreemd dat de soortgelijke patch voor de PC versie wel snel beschikbaar was.

[MTM3]"-Ik weet niet of die wel gepatched wordt, het is natuurlijk geen enorme fout waardoor het spel onspeelbaar is."
    Maar MS roept wel hard dat "eigen muziek kunnen kiezen in spellen" en "wel een harddisk voor extra spullen" unieke Xbox features zijn...
    Alleen als 't niet werkt, dan is 't jammer voor de klant.

[BF]"-Ja, twee multiplayer maps en een singleplayer level."
    Ah. Bedankt! Toch eens kijken.

Terug naar 't onderwerp: PS2 online. Deze keer is 't Sony die doet aan "underpromise, overdeliver" (ipv omgekeerd, zie boven).
    't Is volgens mij ook aan Sony te danken dat Microsoft wat extra werk in Xbox Live gestoken heeft. Niettemin snap ik nog altijd niet waarom ik een PC nodig heb om previews van Xbox spellen te bekijken op 't web, terwijl de Xbox dat ook moet kunnen. M'n PS2 biedt die mogelijkheid wel, al moet je er een DVD voor wisselen en kan hij geen web content cachen op de harddisk, dus gaat 't niet echt vlot. De Dreamcast kon 't ook.

15. Chimaera

Chimaera XBoxWorld N00bie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al een paar maanden online met de PS2 en het werkt precies hetzelfde als met de XBox. Netwerkinstellingen en dergelijke is allemaal hetzeflde. Als je eerst met de XBox online bent geweest en dan met de PS2 lijkt de PS2 makkelijker en als je eerst met de PS2 online bent geweest en dan met de XBox, dan lijkt de XBox makkelijker. Niks is makkelijker, allebei is het nagenoeg even makkelijk/moeilijk.

Verder weet ik niet wat de PU geschreven heeft, maar als ze het online project van Sony de grond in hebben geboord dan is er iets mis met de PU. Ik beleef aan Socom evenveel plezier als aan MotoGP. Tuurlijk is er bij de PS2 soms lag, maar dat is op Live ook zo. Zolang de host goed is, is er niks aan de hand.

Bij Socom blijft een spel ook bestaan, zodra de host uitlogt. Degene die het langst in het spel zit wordt dan de host. Soms krijg je dan lag of werkt de headset niet, maar dat komt dan door de host die nietsvermoedend host is geworden... Maar ja, na een spel in de lobby rejoint de host meestal ff, zo simpel is dat.

Het is onzin om het een beter te noemen dan het ander, of te zeggen dat het PS2 netwerk lagt. Het werkt allebei gewoon goed en heeft allebei voor en nadelen!

Deel Deze Pagina