1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Ik kan geen manual static IP instellen...

Discussie in 'Games' gestart door Yi-Long, 9 apr 2012.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik ben er nu al een poosje mee bezig, want ik heb een nieuwe modem/router en wil mijn poortjes forwarden, maar zodra ik mijn 360 een static IP wil geven via 'manual', dan wil de console niet meer connecten!?!?

    Ik gebruik dezelfde settings als diegene die hij doorgeeft via automatic > geen connectie.

    Ik gebruik een IP adress dat compleet verschillend is, bijvoorbeeld 20, of 200> geen connectie!

    Maak ik weer verbinding via 'automatic', dan heb ik gewoon weer een connectie, maar zodra het op 'manual' staat, dan wil het niet lukken.

    Provider is UPC, modem is Thomson TWZ870u. Verbinding is draadloos (maar wel goed, en werkt OK zodra ik via automatic doe)

    Iemand ENIG idee!? Ik word echt gek ervan.
     
  2. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik op je router gewoon DHCP, maar erken een statisch IP adres toe in DHCP aan je xbox (een reservation) Dit doe je bij een thomson door het mac adres van je XBOX op te schrijven (kan je vinden bij je netwerk settings in je xbox) en vervolgens aan dit mac adress een vast IP hangen. Vervolgens forward je de poorten naar dat ip/apparaat en dan is alles goei =]
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik had in de modem al de DHCP wat aangepast omdat hij van .10 t/m .254 ofzo stond, en heb het toen aangepast naar .10 t/m .99, zodat ik daarbuiten vaste IP's kon instellen, wat volgens een tutorial moest voor een static IP. (mocht niet binnen de range van de DHCP zitten)...

    ...maar ik zie nu nergens in de modem een optie om een reservation toe te kennen aan een device wanneer ik bij de DHCP opties kijk!?!?

    [​IMG]
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Nog steeds niet gelukt. heb volgens mij alles al geprobeerd maar het is gewoon onmogelijk om mijn 360 een static IP toe te wijzen want dan wil ie met geen mogelijkheid connectie maken, en zodra ik het met 'automatic' doe, dan is er niets aan de hand en heb ik verbinding, maar uiteraard kun je dan moeilijk poorten forwarden.

    Ik word er echt schijtziek van.

    Misschien dat ik UPC maar moet vragen om een andere modem/router op te sturen ofzo.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als hij met een static Ip geen connectie maakt maak je volgens mij gewoon ergens een fout in de instellingen.

    Kijk eens in je router wat de DHCP scope is (dus van welk IP tot welk IP mag je router zelff adressen uitdelen)

    Open vervolgens op je PC een command prompt en doe ipconfig /all gevolgd door een enter.

    Neem de gateway, DNS en subnet mask die je PC heeft over en kies een IP wat buiten de DHCP scope ligt (dus als je scope bijvoorbeeld van 192.168.0.1 tot en met 192.168.0.50 loopt kies je bijvoorbeeld 192.168.0.51)

    Vul dat IP en de gateway, DNS en subnet mask zoals ze op je PC staan ook op je xbox in en je zou in ieder geval verbinding moeten kunnen maken.

    je hoeft geen dhcp resrvering te maken, je kan gewoon een IP pakken wat binnen het subnet valt
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Thanks.

    Dat had ik allemaal al geprobeerd, maar werkte dus niet, en heb het toen even op Tweakers nagevraagd en bleek dat die Thomson modem problemen had met static IP's enzo, dus ik heb UPC toen gebeld en ze hebben me een Cisco 3925 opgestuurd :)

    Die heb ik afgelopen weekend ontvangen en dinsdag even geinstalleerd, en volgens mij loopt het nu redelijk aardig allemaal. Ik had meteen al een redelijk goede verbinding zonder dat ik een static IP had aangemaakt, en kon Battlefield weer zonder LAG spelen.

    In Trials EVO gaf die wel aan dat mijn NAT niet goed open stond, dus een geel balkje.

    Zojuist dus een Static IP ingevoerd (dit keer probleemloos, zoals het hoort), waarna de 360 zelf ook aangaf dat er een NAT-probleempje was, maar dat zou zichzelf kunnen oplossen als ik de modem even 30 sec offline zou halen.

    Dat nog niet gedaan, want heb nu eerst even 5 poorten geforward, namelijk de poorten die op http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Cisco/EPC3925/Xbox_Live_360.htm genoemd worden.

    Maar daar heb ik dus nog een vraagje over. Die site geeft bij protocol overal aan dat ik het moet instellen als BOTH, terwijl ik me kan herinneren van de vorige keer dat ik de poortjes heb geforward, dat ik bij bepaalde poorten UDP of TCP moest kiezen.

    Hoe zit dat!?
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je kan per poort alleen het protocol forwarden wat SBL echt gebruikt maar als je beide doet zou het ook goed moeten komen.

    Als je bijv port 666 UDP en TCP forward en XBL gebruikt alleen UDP heeft dat verder geen nadelige gevolgen
     
  8. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb ook de thomson modem/router van upc heb zelf mijn xbox zonder problemen een vast ip adres kunnen geven. Dit gedaan ipv met een strict nat en doe het al een hele poos op deze manier zonder problemen.

    Denk zelf echt dat je iets verkeerd doet met instellen.

    En is het niet handiger als je poorten wil open gooien je het ip adres van de xbox gewoon in de dmz gooit? (als het zo heet) Dan staan toch alle poorten open voor je xbox ? Ieder geval zo had ik het begrepen ben zelf ook niet enorm into de netwerken etc maar google heeft mij heel goed geholpen!
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Mjah, mij lukte het na alle mogelijke pogingen niet, want de 360 wilde met geen mogelijkheid meewerken zodra ik hem een static IP gaf, op Tweakers gaven ze aan dat het een bekend probleem bij die Thomson is, en toen ik UPC belde gaven die ook al aan dat ze daar idd vaker problemen mee hadden.

    Ik heb nu die nieuwe modem en daarmee was het allemaal zo gepiept, zoals het hoort, dus de nieuwe modem is in ieder geval een heel stuk gebruiksvriendelijker.

    Enige probleem nu is dat mijn NAT nog 'geel' aangeeft wanneer ik in Trails Evo zi . Het staat wel op 'open', maar blijkbaar is er nog een probleempje.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Flikker al die portforwarding settings weg en zet het statische IP van je 360 in het DMZ. Die optie heeft die Cisco vast wel.

    Even herstarten daarna en dan moet je NAT wel open zijn
     
  11. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    HOPPAAAAA zoals ik ook al zei :)
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Mijn PS3 staat al in een DMZ. Volgens mijn kun je dat maar voor 1 IP doen.

    Poortjes forwarden ging prima voor de 360, alleen moet nog even de NAT goed krijgen. Heb de modem trouwens nog niet 30 seconden uitgezet, dus misschien dat eerst even doen... ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
  13. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Gewoon je xbox 360 en PS3 hetzelfde ip adres geven dan kun je alleen niet tegelijk online dan krijg je een ip conflict maar neem aan dat niemand tegelijk op 2 consoles online gaat gamen!

    Altans dat is in mijn geval zo :)
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Mwah, het komt wel eens voor dat ze tegelijkertijd aanstaan, bijvoorbeeld als ik op console A iets aan het downloaden ben en op console B dan even gaan spelen.

    Maar ik wil het liefst gewoon dat het via een Static IP en port-forwarding wordt geregeld. Dat moet gewoon goed mogelijk zijn dus dan probeer ik dat eerst, en dan kan ik altijd nog ervoor kiezen om voor de 2x DMZ oplossing te kiezen ;)
     
  15. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    succes gewoon ff wat rommelen en elke keer testen dan komt het vanzelf wel goed?
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik hoop het, en anders meld ik me hier weer ;)
     

Deel Deze Pagina