1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Ikariam, verslavende online game [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 27 mrt 2008.

  1. pietje222

    pietje222 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de nederlandse vertaling wel handig, maar ik heb ook nooit op de engelse gespeeld :9
     
  2. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is allemaal veels te letterlijk vertaald. Foreign Cultures is nu Vreemde culturen, kan beter iets als Buitenlandse Culturen zijn.

    Ik zit trouwens op 63:42 stad heet Venetiae.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hee dan zit je bij mij in de buurt, ik zit op 62:48, Stratopolis.

    Die Nederlandse vertaling is echt überbrak, onvoorstelbaar hoe slecht sommige dingen zijn vertaald.
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ze hebben Present bij bijvoorbeeld de Saw Mill vertaald naar Geschenk!! Dat is wel heel ernstig, volgens mij is het gewoon babelfish werk ;)

    Present moet vertaald worden naar Hoeveelheid Aanwezig o.i.d.
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    OMG dat is echt ernstig :emo:

    Nog een mooie: in het wonder venster wordt 'Gold is a welcome donation' vertaald als 'Goud is welgekomen donatie'. Wtf betekent die zin!?!? :x 8)
     
  6. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik weet het nu bijna zeker dat ze de zinnen gewoon letterlijk door een vertaalmachine hebben gehaald. Want dit kán toch niet. Ik bedoel, dit slaat gewoon nergens op 8) Ik krijg er niet voor betaald maar zou het zo voor ze doen om gewoon van de rare texten af te zijn.

    Màar ik blijf wel spelen voor nu op de Engelse en Nederlandse. Het is leuk om lekker hoog te komen op de NL Alpha wereld nu.
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ook lekker inconsequent die vertaling. U en je door elkaar, barakken en trainingskamp, en de mooiste: een handelsschip wordt in hetzelfde venster ook 'ruil schip' genoemd... dat is toch om je voor te schamen?!?

    Maargoed, genoeg over die vertaling :p Moet er nog wel aan wennen dat alles zo langzaam gaat en je nog bijna niks kunt. Maar tis wel geinig om het naast de Engelse te doen :)
     
  8. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Precies, ik heb op het forum al een thread gezien die gestart is door een Game Operator over dingen die beter vertaald kunnen worden en de community kan dus hun invoer hebben.

    Dat is wel een goede zaak :)

    Als we nou ook meer mensen kunnen laten beginnen z.s.m. dan zitten ze wat dichter bij ons (ga al snel weer wijn nodig hebben ;))
     
  9. Boony

    Boony Dont eat yellow snow

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand mijn account speel tog niet meer vindt te lang duren en heb geen geduld:p

    had alles beetje op gang wordt heel me leger gemolt

    pm me maar om gegevens

    goederen heb niet zo heel veel ben lvl 9 en military score van 14 000
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    crap dit , bij mij reist de upkeep oppeens ook de pan uit in alle kolonie ? terwijl ik alleen in m`n capital een leger heb. Ik snap der ok even niks meer van
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hij verdeelt de kosten krijg ik de indruk. Heb in 1 colony al me scientists, hout, sulphur produktie gestopt anders red ik het ook even niet :confused:
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nah jah ik zit niet erg krap bij kas 1.287k gold op dit moment, en dat gaat in de richting van de 1.3k vandaag (der is nog een trade fleet onderweg) Ik vind het gewoon irritant dat ik niet kan zien waar dat geld allemaal naar toe gaat. Heeft iig te maken met upkeep van schepen en legers lijkt het..

    en m`n leger op dit moment

    30 archers
    30 phalanxen
    30 swordsman
    2 cooks
    1 ram
    2 catapults
    schepen :
    20 flame ships
    10 catapult ships
    + 20 in m`n trade fleet

    edit : het lijkt er op dat hoe meer die trade fleet vaart hoe hoger de kosten zijn ?
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  13. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een nieuwe versie online gezet ofzo?

    Heb opeens maar zeer weinig populatie in mijn dorpen, en het town hall overzicht is dermate veranderd dat ik er niks meer van snap :+...

    Mijn gold is ook opeens op, ik maakte dagen geleden nog dikke winst en nu zo'n dikke 3000 in de min...
    Al mijn troepen hebben ontslag genomen, behalve een paar phalanxes, en mijn schepen zijn er gelukkig ook nog (heb in aantal 60+)

    Beetje vreemd...
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ook bedtijd . sta qua gold nu in de top 100 samen met nog een nlh`er .. 1.37k :+.. Goede nacht :p
     
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op iemand 3000 sulphur tegen 3000 marble?
     
  16. Zyklon

    Zyklon XFNL Zyklon

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil wel 2000 sulpher tegen 2000 marble doen want ik heb even niet meer sulpher....
     
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke 2000 sulphur tegen 2000 marble is goed. Queryos[86:63] > Arconyian
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    GVD . Komt die klootzak weer aanvallen.. Word hier zo moe van ..

    edit : ashavan als je nog 80 schepen hebt lijkt me dat je nu de grootste kans hebt. Er staan er 55 bij mij, en hij heeft maar 25.000 gold dus veel meer kan ie zoch toch niet veroorloven daar..
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Het bouw proces is nog steeds niet voltooid. 17 staan nog in que. 63 Fireships bouwen gaat traag
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    crap :p Ik ga zoveel geld in dat leger stampen he, maargoed het schijnt er niet doe te doen want iedere keer als ik een redelijk aantal schepen heb komt hij weer aan met nog meer. (heeel irritant dat je niet altijd kan spy checken )
     

Deel Deze Pagina