1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Reisafstanden zijn groot te zijn. Tussen ons 2 alleen al zit 7 uur als er naar de trade ships gekeken wordt.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb geen idee of je dan grondstoffen kwijt raakt (als dat je vraag was :9)

Ik heb trouwens wel nu dagelijks ongeveer 100 wijn nodig om mijn citizens dronken (en blij) te houden zodat de population increase beetje hoog blijft. Iemand ruilen? Heb plenty sulfur :)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb op het moment niet erg veel wijn. Echter kan nog wel 100 missen.

sulfur is prima. 100 wijn komt jouw kant op.

edit: 4 uur en 50 minuten

Later maakt het minder uit als we grotere hoeveelheden kunnen verschepen. Ik heb op het moment 8 boten.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Net 375 gekocht via markt gekocht en heb het rond 11.15 allemaal binnen. Zou me 3 dagen draaiende moeten kunnen houden met 125 verbruik per dag terwijl 192 me max zou zijn. Eens kijken of ik dan me eigen colony opgezet kan hebben voor wijn :p

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben blij dat ik een wijndorp heb. Morgen ga ik een kolonie stichten.

edit: ik heb mijn uitbreiding van de townhall gecancelled. Dit omdat ik zie dat er steeds meer mensen op het eiland terecht komen. Voor onze alliantie lijkt het mij van belang om veel wijndorpen te hebben. Daarom nu dus een paleis aan het bouwen. Echter dit koste me flink wat grondstoffen want de abort krijg je niks van terug.

Dus als jullie wat grondstoffen kunnen missen dan zorg ik er voor dat wijndorp 2 zsm floreert en kan ik jullie voorzien van wijn.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Zat te twijfelen om sulphur te doen ipv wijn ivm leger opzetten, maar wacht daar nog even mee. Eerst veel geld regelen en dan kan ik wijn/marble toch wel ruilen voor sulphur/crystal of koop het via de markt.

Ben wel blij dat ik 5 tradeships heb. 4 er van zijn op weg nu.

--edit-
    Zal morgen ochtend een 300 marble naar je sturen dan :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2008
  7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ga vanmiddag een marble eiland koloniseren denk ik, ik heb écht altijd die bende tekort :mad:
    En wijn heb ik ook altijd tekort, maarja zonder marble kan ik niet upgraden, dan zijn die citizens maar wat chagrijniger :9

8. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    We liggen een redelijk eindje uit elkaar :p

Metropolis --> Nirvana( Kevf ) 1 Transport 13.03.2008 23:34:05

Zo rond middernacht komt je 200 marble wel aan :+

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    zo m`n dorpie is wat rijker geworden vanacht..

trading post word nu gebouwd, en winepress geresearched

1150 (heb al weer wat gedoneerd voor een wonder)gold 500 hout (ook wat gedoneerd aan de mill) en 50 van al het andere

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Ashavan: tnx!

zijn er mensen die voor de overige grondstoffen kunnen zorgen. 100-200 van alles is denk ik wel genoeg om het dorp een kickstart te geven.

Echter als ik een stapel hout heb kan de vineyard upgraden en meer wijn verspreiden.

edit: het paleis is over 3,5 uur klaar.

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zo'n wonder is echt onzin man, Next blessing at: 474,667
    En het word elke seconde meer. Die goden willen wel veel van je zeg :D

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Erg vaag dat wonder. Had in het begin geld teveel en er 11.000 in gestort 8)

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nou ja ik ga mijn zuurverdiende spaargeld er niet aan uitgeven iig :9

14. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb ook een aantal goede mensen op het eiland zitten die echt meehelpen om die mills helemaal te upgraden, die heb ik er ook graag bij eigenlijk.
    Als niemand er bezwaar tegen heeft hier mogen van mij leuke spelers uit het buitenland toegevoegd worden!

Omdat jij het sterkst bent qua legers heb ik jou General gemaakt :) Je kan dan alle aanvallen van de alliantie zien en een ieder die wordt aangevallen die lid is van de Alliantie, speel er een beetje mee zou ik zeggen :) Ik weet het ook nog niet allemaal :)

Ik zal even kijken of ik een afstands tabel kan maken van iedereen die in de Alliantie zit!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn leger groeit iig flink op het moment. Moet ook wel want reken maar dat die wijndorpen straks verdedigd moeten worden.

Ik wil liever wel alleen Nederlanders in de alliantie. Anders moeten we in het Engels communiceren. Niet echt zin in.

Hoe denkt de rest daar over?

16. Ashavan

Ashavan Guest

Liever alleen XBW met wellicht een uitzondering voor nederlandse vrienden. Handel en Militairy verdragen kun je met andere spelers maken zodra je dit onderzocht heb in je academy. En als die externe spelers inderdaad zo aardig zijn zullen we als alliantie niet de beroerste zijn hun ook te hulp te bieden van tijd tot tijd als we intern de orde op zaken hebben.

Zo zie ik het :p

Bij een Wonder moet je toch hout doneren en geen andere dingen? Bij ons beginnen steeds meer mensen te helpen naar mate het level hoger wordt en meer gedoneerd moet worden. Nog even en ik moet ook mee doen vanuit sociaal etische overwegingen.

Bah 1 handel ging niet goed. Kevf zou je 200wijn kunnen sturen een keer? hehe.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2008
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Denk alleen dat we dan te klein blijven. Mijn broertje en zijn vriendin willen misschien ook wel joinen. Spelen ook een paar dagen langer en dus groter.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Denk ook aan die arme Tsux die wel telkens zijn Embassy moet upgraden hehe ;)

Broertje/vriendin zouden vallen onder eventuele nederlandse vrienden lijkt me. Kunnen dan gewoon lid worden als daar behoefte aan is.

19. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zo, ik heb net mijn schepen op weg gestuurd om een nieuwe kolonie te maken, mijn wijn kolonie is dus onderweg. Had nu niet genoeg hou meer om een embassy te maken, maar dat komt er zo ook aan, ik kan over een uurtje ofzo waarschijnlijk de alliance joinen.
    Ik heb tot nu toe nog steeds een ruilovereenkomst met een amerikaan bij mij in de buurt, ik ruil elke dag wat van mijn sulphur voor zijn marble, hij gaat een crystal kolonie opzetten zodat we ook crystal <> wijn met elkaar kunnen ruilen, dus dan zou ik wel even voorzien zijn :)

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Mwa paar buitenlanders maakt voor mij niets uit.
    Ik heb ook wel een chille gozer op me eiland zitten uit hongarije ofzo. En engels ouwehoeren is toch geen probleem :9

Maar als dat gebeurd moet wel ff de naam van de alliance aangepast worden :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina