[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Starten op Iota en zsm proberen toe te treden. Dan wordt je minder snel overvallen. Echter je zal het één en ander aan acties moeten uitzetten voordat je de benodigdheden hebt om een embassy te bouwen :)

Tis erg leuk, maar ook best verslavend (ik mag het van mezelf nauwelijks/niet thuis spelen :+)

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat kan ik het best maken om mensen aan te vallen? Is gelijk met een leger swingers beginnen aan te raden? Of eerst mn hout en villagers houden voor productie? Hoeveel levert een x overvallen ongeveer op en moet je als je over het land iemand aanvalt ook die boten "meesturen"of is dat alleen voor overzeese overvallen?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    boten meesturen alleen als je over zee aanvalt. Ik zou pas mensen aanvallen als je een goed draaiende economie hebt. De opbrengst kan je alleen inschatten aan de hand van een spy. Boot mee sturen over zee ivm het aanwezig zijn van warships. Slingers zijn lekker goedkoop maar doen minder damage.

4. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    hoe bouw je eigenlijk een palace, of ambassade? want heb alle gebouwen onderhand al, lvl 3 de meeste, en al heel wat geresearched, maar zie nog steeds de palace optie niet :mad:

Met mijn gold gaat het wel goed :D telkens als ik wijn te koop zet is het binnen een uur weg, dus heb me mannetjes daar nu fulltime opstaan \o/

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik besteed er nu alweer teveel tijd aan, zit alleen maar te refreshen enzo om te kijken of er al wat is gebeurd :emo:

6. ReaListiQ

ReaListiQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    KevF, kun je aub gewoon mensen aanraden om ze zelf te laten kiezen of ze ETA/Iota willen?

wij kunnen op ETA ook mensen gebruiken voor een guild weet je...

Edit : Zojuist mijn 10e Transport Schip gekocht :D

Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  7. Ashavan

Ashavan Guest

Rofl ik geef een actie en kijk hoe lang het duurd. Tel de tijd door en ga tot dan een andere game doen :p

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    relax ;)

Zal ze verwijzen naar de eerste pagina.

edit: Ashavan wat bedoel je?

9. Ashavan

Ashavan Guest

Stel het is nu 5 uur. Ik geef opdracht een gebouw uit te breiden wat 90mins duurt. In tussen tijd kan ik toch bijna niks doen. Dus tot half 7 ga ik dan Pro Evo/Oblivion/Lost Odyssey in de woonkamer doen :p

10. ReaListiQ

ReaListiQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb 20.000 Hout nodig, 7.100 Marble
    4.500 Crystal

Iemand die any verkoopt/ruilt voor Sulphur?

ETA server

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nu heb ik wel een boot maar op dit moment gebeurt er weinig.... Ik heb te weinig hout of iets om te gaan ruilen denk ik... :confused:

12. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zit in het spel... momenten dat je echt even geduld moet hebben zodat er:
    A) nieuwe dingen onderzocht zijn
    B) je genoeg resources hebt om iets te bouwen

Lol ik sta 641e op de Ranglijst :) Best hoog vind ik :D

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is inderdaad niet verkeerd.

Misschien dat ik die boot nog niet had moeten kopen ?
    Ik heb nu Citizens: 19 (41%)
    Workers: 19 (43%)
    Scientists: 7 (16%)
    Housing Occupancy:
    44/ 60 Inhabitants
    Population growth:
    3.02 per Hour
    Treasury Income per Hour: 19 Gold
    Expenses per hour: 16 Gold
    Amount 3 Gold

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    the_promise zit nu ook in de Alliance! :)

Krijg ook nog applications van random gasten 8)
    Beetje wazig...

@Xwon: Dat je geen income heb maakt niet zoveel uit, had ik ook de eerste dagen niet omdat ik extreem zat te houthakken etc. Maar nu krijg ik rond de 300/h :9

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik probeer er in iedergeval voor te zorgen dat ik niet de - in ga :)
    Het is natuurlijk ook een spel dat je een aantal keer per dag checkt of er iets gebeurt.

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik probeer dus nu wat te handelen maar ik snap niet precies hoe.....

Ik heb een trading post en een trading port

Ik probeer Wine en Marble te krijgen.

Enige wat ik snap is Find bargain en offer/sell op een trading post, maar ik vind geen wine als ik Find bargain doe.

Ik zou het echt waarderen als iemand ff de tijd kan nemen om mij uit te leggen hoe dat traden nou precies zit. Heb namelijk geen wine (voor me tavern) of marble (om te bouwen) meer.

p.s. is 20 per piece goedkoop voor marble?
    p.p.s me trading port = lvl2 en heb 4 cargo ships, me trading post is ook lvl2

17. Ashavan

Ashavan Guest

Je Trading Post moet je upgraden zodat het een groter gebied afzoekt naar deals. Als je geen zoekresultaten hebt is er niemand in de huidige omgeving die het aanbied. Zorg dat je Trading Port zelfde niveau is als je Post ivm afstand verschepen. Op level 3-4 begon ik goede deals te vinden.

20 per piece is een mooie deal.

Je kan ook op rondom gelegen eilanden kijken en mensen Diplomacy berichtjes typen in de hoop iemand te vinden die met je 100 van hun stof voor 100 van de jouwe wilt ruilen van tijd tot tijd. Zo heb ik dagelijkse trades voor Sulphur en Crystal op het moment.

!Xwon tijdelijk geen inkomsten hebben is geen probleem. Ik berekende hoeveel nieuwe mensen ik per uur erbij kreeg x4 gold en dat ging ik per uur in de min zitten. Op een uur gezien speelde je dan gewoon quitte

---
    Heb nu 2 balista schepen in me port liggen en ben wat swordsmen/phalanx/slingers aan het maken puur voor me defensie niet om aan te vallen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2008
  18. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idem hier, heb nu 10 Phalanx, 2 Balista schepen en 2 Ram schepen. Binnenkort upgraden naar 20 Phalanx als ik m'n 3e Kolonie eindelijk heb...

19. Ashavan

Ashavan Guest

Mik zelf voorlopig even op 2 balista, 4 swordsmen, 2 phalanc en wat slingers. Heb ook wat crystal geregeld om 5 spies te maken ;)

Distribution of citizens
    Citizens: 96
    Workers: 81 (Wood)
    Workers: 68 (Marble)
    Scientists: 35

Housing Occupancy: 280/ 383 Inhabitants
    Satisfaction: happy
    Tavern´s bonus: 5 Wine per hour:+160
    No museum available
    Population growth: 3.23 per Hour

Treasury Income per Hour: 105 Gold
    Expenses per hour: 70 Gold
    Amount: 35

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Juist ja, ben nu bezig met upgraden....

Zou wel nice zijn als ik ff wat te ruilen kreeg.

Maar ik vroeg me dus af, als ik een boot stuur met 100 hout naar een gebied. Wat gebeurt er dan mee? kan ik het daar dan aanbieden zodra ik er ben?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina