1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik denk dat je meer opties krijgt als je betaalt. Was bij Travian ook zo.

    Ik snap geen hout van de marktplaats! Staan vaag hoge bedragen voor spul, echter als ik ze kies gaat er veel minder vanaf. En hoezo kan ik zelf de prijs gaan aanpassen?

    edit: daarnaast echt teveel eilandbewoners die niet doneren maar wel gebruik maken van de mill en wijngaard. Wankers. :9
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Hmm Iota of Eta...

    Die vervelende Kevf of mn kleine (:+) Nintendo maatje Conqie-Ponqie?

    hmmm...
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    gewoon je leven weggooien en twee accounts doen -_-

    snap conqie ook niet om mij zo te verraden trouwens <_<
     
  4. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, had mijn stadnaam nog niet gegeven dus :p

    Quouheios[28:35] > Metropolis

    Ik heb wel een port, maar ruil je alleen daarmee dan?
     
  5. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Wat ik was er al veel eerder mee bezig 8).

    En over dat ruilen, gewoon contact proberen te zoeken met mensen op andere eilanden die de resource hebben die jij nodig hebt.

    Als je een port hebt, bouw je een schip ga je naar het eiland van de ander klik je op de stad, en druk je op trade goods. Op deze manier kan je materialen vervoeren naar een ander. De ander doet dit ook naar jouw en zo krijg je de benodigde resources op een gegeven moment.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ben ook registered. Zit in Baneatia[62:78] , Iota!
    Er is hier Sulfur, dus als iemand wil ruilen (moet nog wel ff de boel eerst researchen enzo hoor)...

    Anyway, zullen we een XBW Alliance maken?
     
  7. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Brugoos[64:81]

    Ben er dan ook maar aan begonnen, vind travian een beetje saai worden.

    En zeker dat ik ga proberen zo een eiland helemaal over te nemen :D. Of kan je geen andere dorpen overnemen (zal toch wel).

    Grtz promise
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik snap niks van dat handelen. Ik heb regelmatig dat een deal niet door gaat en dat mijn schepen voor niks hebben gevaren.

    Edit:

    lol, wist niet dat de schepen eerst terug moesten komen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  9. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm..heb dit spel gisteren ook ergens vandaan getoverd...lijkt me best leuk, ik zit zelf op de Iota server op eiland Chrerios[68:81], ik ben nog een beetje aan het kijken hoe alles werkt, maar ik heb binnenkort Sulphur te ruil als er iemand wat nodig heeft.
    Nog iemand tips voor wat ik als eerste moet doen?....heb al 2 trade ships, en ook maar 2 slingshot mannetjes gemaakt :p
    Edit: Zou ik bijna mijn naam vergeten, Ghosttown, player name: Ghostie :)
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2008
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik snap het doel niet van handelen waarom zou je met iemand bijvoorbeld Sulpur tegen wijn ruilen?
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    omdat elk eiland slechts één element/materiaal produceert naast hout, echter je hebt wel alle elementen/materialen nodig
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zit op Iota. Net eens bekijken vanwege nieuwsgierigheid. Zat me te vervelen na het gamen en huishouden en zooi. Zharaos (63:44) zit ik met Fubarkian als stadsnaam en spelersnaam Falstyr. Duurt wel eer je fatsoenlijk aan de bak kan :eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2008
  13. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Waarom heb je die dan nodig?
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zoals ik het las heb je die materialen nodig voor andere type gebouwen en producten te maken.
     
  15. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, heb vandaag nog 150 marble geruild tegen 150 sulphur.
    Had in het begin nadat een research klaar was 50 Sulphur. Nu dus 200, waarvan er alweer een deel vanaf is gegaan voor een gebouw, en 2 balista ships }:]

    Watch out!!! ik ga de zeeën onveilig maken :+
     
  16. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die in Iota zitten!

    Misschien leuk om een XBW Alliance te maken?

    Het zal alleen een paar dagen duren voordat die gemaakt kan worden aangezien het eeuwen duurt (qua research) voordat de mogelijkheid er uberhaupt is...

    Ik moet nog 15 uur wachten tot dat ik genoeg geld heb voor een nieuwe kolonie... En daarna ga ik researchen om een Alliance te beginnen, als mensen daar hier zin in hebben!
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Alliance klinkt goed, maar op zich is research in het begin traag. Als je tijd spendeerd in het uitbouwen van je academy en meer researchers regelt zal het steeds sneller gaan. Ben zelf op het moment bezig de economy tak uit te breiden tot Market. Daarna zou je in relatief korte tijd het 1 en ander op de andere takken moeten kunnen ontwikkelen.

    Voorlopig wacht ik ook nog even met bouwen e.d. aangezien ik steeds kortingen krijg met onderzoeken :D

    Betekend dit dat je ook wine kan gaan ontwikkelen zonder dat je wijngaarden op je eiland hebt? In ieder geval ga ik dan wel marble mijnen en zie het wel vanaf daar.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2008
  18. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, alleen de grondstof die je naast hout ook op je eiland hebt.
     
  19. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu net begonnen, en ik bouw nu iets zeg maar en ik kan niks meer bouwen...moet ik nu 12 min wachten totdat dat pas af is?

    Naam = weszz

    En ik zit op een Plek Choatia? En server Iota geloof ik
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2008
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Yup je kan maar 1 gebouw per keer bouwen en met dan real time tijd wachten tot het klaar is. Upgraden wordt hetzelfde gezien als bouwen als ik het goed zag. Naast het bouwen kun je wel nog researchen, handelen en weet ik veel wat. Maar alles kost real time tijd en dat betekend dat je het spel meer tussen door speelt. Geef het een opdracht en weg ben je weer :)

    Als iemand marble nodig heeft kan ik dat morgenavond ofzo waarschijnlijk gaan verhandelen hehe.

    Misschien idee om in de begin post even spelers naam, coordinaten stad en server te vermelden?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina