1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    17 uur is eigenlijk te lang voor nu, heb het vanavond nodig om de snelle groei van m'n dorpen bij te kunnen benen.

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Heeft het eigenlijk zin om bijvoorbeeld een ambassade of paleis in je kolonies te zetten, als je niet van hoofdstad wil veranderen dan toch?

En hoe zit het eigenlijk met de status van je stadsmuur, soms staat er x % def bonus en even later is het ineens weer minder (hetzelfde met het aantal possible breaches), precies alsof hij vanzelf verouderd... Maar ik zie niet direct een manier om hem te 'onderhouden' behalve dan door te (blijven) upgraden?

3. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Excuses ik heb Marble op mijn eiland...hehe zie het net :eek: Iemand wat nodig? Ik kan wel Sulphur gebruiken....

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    als je 600 marble te ruil hebt :)

5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb ik, snap alleen nog helemaal niks van dat trade gedoe enz....

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Je moet naar mijn eiland gaan op 26:42 dan The Citadel selecter en Transport Goods aanklikken.

Je kan in je Trading port kijken of er inkomende schepen zijn. Dus 600 marble -- 600 van mijn sulphur ok? :)

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    loop vandaag tegen de 30.000 gold verdient aan. dat gaat wel heel snel zo.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Inderdaad. Had vandaag 48.000 en 10 tradeships gekocht, 800sulphur en ben lekker aan het uitbreiden weer :D

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mjah het leukste is nog dat die 30.000 puur verkoop van marble is, daarvan is nog is 20.000 verdient in nog geen uurtje vanmiddag.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Zo was ik ook aan geld gekomen. Werkt goed. Maar vandaag heb ik lading grondstoffen verspreid over alle 3 mijn dorpen en hout gedoneerd aan de saw mill etc. Sommige gingen meteen een lvl omhoog dus dat is goed werk.

Merk wel dat de warehouses snel een upgrade nodig hebben om mee te kunnen blijven doen. Heb nu bijna 16 phalanx en 4 ballista schepen. Mooi begin van een leger.

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    sta op m`n hoofd eiland in de top 3 of 2 van de donaters. op m`n kolonie zijn ze iets actiever maar ook daar sta ik vrij hoog. iedereen bennefit er gewoon van . Ga op m`n hoofdeiland ook wat aanvallen der op los gooien morgen ofzo. want der zijn er een stuk of 6 die gewoon niks doneren.

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie die optie niet Transport goods, wel diplomacy.....

13. Ashavan

Ashavan Guest

Heb je wel Expansion onderzocht?

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    @ ashavan tussen door : hoeveel gold heb je nu ong ? en waar besluit je te investeren ?

15. Ashavan

Ashavan Guest

Na al me uitgaven vandaag heb ik nog iets van 17 a 18.000 over. Heb geld uitgegeven aan lading sulphur zodat ik een redelijk leger kon op bouwen. Deze heeft ook een upkeep dus zal voorlopig even wat verlies draaien en gebruik het geld om deze klap op te vangen.

Heb ook besloten me trade schepen uit te bouwen tot 16 stuks aangezien ze maar 300 eenheden verschepen en ik aardig wat handel draai. Stel ik verscheep 1200 marble of wijn dan ben ik al 8 schepen kwijt voor een paar uur. En daarnaast verscheep ik nog 300-600 goederen heen en weer tussen me kolonien/capital. Maar deze hoeveelheden zijn niet dagelijks, alleen omdat ik al 3-4 dagen niks meer gedaan had en alles tot de nok vol was.

Daarnaast heb je 200gold nodig per spy die je maakt en ik heb er 2-4 per kolonie/capital zitten. Puur voor verdediging, net zoals me army.

Voor de rest maakt het voor mij niet uit hoeveel gold ik heb. Hebt het verders alleen nodig op het moment dat er een nieuwe kolonie bij gaat komen.

Wood: 120+175+98
    Marble: 48
    Crystal: 50
    Wine: 55
    Gold: -382
    Dat is per uur op dit moment.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2008
  16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mjah ik zit nu tegen de 60.000 gold aan. (vanochtend iets meer dan 20.000 :p). en zit ff te dubben waar ik dat in ga investeren.

edit per uur :
    61 marble
    61 wine

totale gold inkomsten van 2 kolonies per uur (afgezien van handel)
    633

met 20 slingers..

Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  17. Ashavan

Ashavan Guest

16 Phalanx, 6 Swordsmen, 1 Slinger, 2 cooks, 2 Doctors, 3 ram schepen en 6 Balista ships. Dat is me huidige Upkeep qua legertje. Ben op het moment me tavern aan het werken met Town Hall uitbreidingen zodat er meer mensen komen welk weer meer geld genereren.

Zo'n gast waar ik 800sulphur had gekocht wil nu handel op zetten tussen ons 2 dus gaat goed komen ;)

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    das wel beter dat heb ik een beetje met m`n crystal. Dus als ik dat met sulpher kan gaan vidnen is het helemaal mooi

edit net 700 sulpher voor 10 a piece gekocht

Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH FUCK,

inplaats van alleen maar 3 Phalanxes er bij te bouwen ben ik nu gvd 114(!!) Swordsmen aan het bouwen.. aaaaaarh 8)8)|:-|:-

20. Ashavan

Ashavan Guest

Ego ik heb een leuke investering voor je gevonden als je een leger bouwt ;)

Zorg dat je een workshop hebt en upgrade het tot een hoog lvl. Koop dan de upgrades zodat je troepen meer bonussen krijgen :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina