1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    voor tavern moet je eerst winepress researchen, en wine hebben..

Voor musea moet je cultural exhange onderzoeken.

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Via positieve bonussen van taverne en museum, deze moet je wel eerst ontdekken via je academie om ze te kunnen bouwen.

Economy > wine press voor een taverne
    Science > cultural exchange voor een museum

Edit: Iemand was me blijkbaar al voor.

3. Ashavan

Ashavan Guest

Iemand interesse in heel veel wijn voor je marble? :mad:

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    wijn heb ik al genoeg sorry :9..

m`n sulpher loopt wel en crystal kan ik altijd gebruiken ;)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Net lading hout gedoneerd om de quarry te upgraden naar lvl7. Kan ik wat sneller marble verzamelen :p

129 scientists. Kan niet wachten deze verder uit te breiden :D

Sulphur zal ik vrijdag/zaterdag pas opzetten :mad:

Al me goederen zijn in 1,5 dag verzameld, behalve dat marble. Eens even kijken hoe ik dat op los want dan kan ik donderdag al me 3e colony opzetten hehe.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2008
  6. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb me ook ff aangemeld, vind het wel leuk om weer ff te kloten. Maar is het handigst om aan het begin te bouwen??

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Academy en zorgen dat je town center groot genoeg zodat je bevolking kan blijven groeien. Lees ander dit even door;

http://ikariam.wikia.com/wiki/Beginner's_Guide

8. Zyklon

Zyklon XFNL Zyklon

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem :mad: er is een of andere homo die zit de hele tijd mijn marble stadje aan te vallen. het was niet mijn bedoeling om dit een echte stad te maken maar gewoon een beetje marbel krijgen :D maar hoe kan ik er achter komen waar zijn stad zit ? want ik wil hem van de kaart vegen! HET IS OORLOG! iemand suggesties ? want het kost me net wat te veel moeite om alle eilanden langs te gaan om hem te vinden :p

en ik wil graag XBW alliance joinen maar als ik NLH intyp vind hij er geen :confused:

Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch zien hoe hij heet als hij je aanvalt? Dan klik je toch simpelweg op zijn naam/ of stad waaruit hij aanvalt...?

NLH invullen bij Token aan de rechterkant.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Bleh... Er zitten paar dingen in die guide waar ik het niet mee eens kan zijn.

1. Stop zoveel mogelijk mensen in de Saw Mill als je kan. Het maakt niet uit als je inkomsten negatief zijn, maar pas een kleine reken som toe om te weten hoever je in de negatief kan staan. Elke werker kost 4 goud en elke scientist 8 per uur. Kijk naar de hoeveel mensen die je per uur in je gemeenschap er bij krijgt aangezien zij elk 4gold per uur waard zijn.

Maakt je Town Hall per uur 3 mensen aan dan verdien je 12 gold per uur. Dit is het aantal dat je negatief kan staan zonder dat je verlies gaat maken.

2. Vergeet de Barack en bouw een Academy. Pomp dit vol met mannetjes net zoals bij de Saw Mill. Onderzoek de Economy tak. Op den duur vraagt hij voor pre requisites van andere takken. Die gaat hij dan doen. Op dat moment spring over op Science tot en met Invention en ga dan Seafaring doen tot je een palace/embassy kan bouwen. Daarna kun je gaan denken aan Militairy.

3. Upgrade de Town Hall + Academy regelmatig.

4. Als je Expansion van de tak Seafaring hebt onderzocht bouw dan een Trade Port en upgrade het tot lvl 4-5. Als je veel goederen hebt stuur een berichtje naar iemand op een wijn eiland in de buurt. Bouw een tavern en gooi je populatie groei omhoog.

5. Ga nu andere gebouwen maken en upgraden. Beginnend met een Warehouse om je goederen te beschermen tegen aanvallen. Bouw ook een Shipyard met een aantal schepen zodat niemand je handelsschepen kan onderscheppen of zo maar je haven in varen en je dorp aanvallen.

6. Als je de palace heb gebouwd zorg voor een colony welk je huidige hoofdstad complimenteerd. Ben je in staat met je marble constante handel te drijven voor wijn dan kun je denken om wellicht Sulphur of Crystal als tweede dorp te nemen.

De hele tijd zorg je wel dat je belangrijke gebouwen blijft upgraden zoals je Town Hall/Academy/Warehouse. Mocht je oorlogs gezind zijn ook je baracks.

11. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ik ben echt enorm aan het zakken op de lijst :9 Stond 400e maar binnen een week gedaald naar plaats 1000 :)

Ik speel het nu echt te weinig meer :) Zo af en toe werp ik nog wel eens even een blik om wat dingetjes te doen, maar daar houdt het dan ook wel mee op...

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die guide juist goed. Je begint met een redelijke hoeveelheid goud. Wanneer je 30 man in je Saw mill pompt maak je inderdaad verlies op je goudvoorraad. Maar goud heeft in het begin van het spel nog maar weinig betekenis en hout is ontzettend belangrijk. Met een groeiratio van 3 per uur speelt het na een aantal uren vanzelf wel weer quite en kom je weer positief te staan.

Het is dom om je goud voorraad onaangetast te laten in het begin. In het begin heb je nauwelijks wat aan goud en ontzettend veel aan hout. Gooi je saw mill dan ook gewoon lekker negatief, dat goud trekt vanzelf wel weer recht.

Je gaat inderdaad niet echt hard meer. Ik heb je inmiddels ingehaald qua punten :cool:.

13. Zyklon

Zyklon XFNL Zyklon

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb een aanmelding gestuurd :b:

maar dat is het probleem ik kan niet op zijn naam / stad klikken :confused: ik word hier helemaal gek van hij heeft nu al 4 keer gedaan... ik ben druk bezig in deze stad een leger te bouwen maar hij heeft intussen 3000 marbel van me gejat :mad:

14. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had wat vraagjes, als je een palace bouwt kan je dan meteen een andere kolonie starten (en hoe?) of moet je eerst upgraden tot level 2?

En kan ik bij de Alliante ik zit op Iota en morgen kan ik embassy bouwen.

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een paleis start kan op level 1 al een kolonie beginnen. Alleen moet je daarvoor wel een aantal cargo ships, goud en hout hebben voordat je daadwerkelijk een kolonie kan starten.

16. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben gisteren ook begonnen :) Zag dit topic toevallig en ben altijd wel fan van Travian geweest, dus heb me hiervoor ook aangemeld :) Ik speel op de server Iota :: Danuos[18:46] > Krommenie. Heb net de drie basisgebouwen gemaakt en ben erachter gekomen hoe ik hout krijg :p

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik heb Lenny-T onze Alliantie sluiter ook al een tijdje niet meer gezien!

18. Ashavan

Ashavan Guest

Iemand 1700 wijn ruilen voor marble/crystal?

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Haha nee, ik deed 't altijd alleen op school, maar nu ben ik ineens veel vrij..
    Thuis heb ik namelijk net een nieuwe PC, en ja, de keuze tussen Crysis en Ikariam is voor mij snel gemaakt :+
    Anyway, ik zal binnenkort is een poging doen de memberslist weer een beetje up-to-date te maken O-)

20. the promise

the promise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ships:
    4 ramships
    6 balista ships

Units:
    35 Phalanxen
    58 Swordman
    2 Cooks

Dit staad er alleen in mijn capital, meer kan ik ook niet maken moet dus maar weer eens wat gaan researchen.

Edit: ook nog 75 slingers :D (maar die tellen niet echt mee)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina