Illegale shit

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xboxdennis, 9 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, dat is nou juist waarom de rechter in Australie voor modchips heeft gestemd... En in de rest van de wereld durft niemand tegen MS in te gaan?! Ofzo :{

2. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, het blijft een ingewikkelde kwestie, dat illegaal spul.

Ik vind niet dat je iedereen die een mp3tje downloadt voor de rechter moet duwen, het lijkt mij verstandiger gewoon heel hoge taksen te heffen op lege cdtjes en branders, zodat kopieren niet zoveel goedkoper wordt dan het origineel kopen.

Zooo slecht zal het bu ook weer niet gaan met de muziek industrie, want hoe verklaar je dit dan:
    Sony Music is 1 van de grootste platenmaatschappijen ter wereld.
    In mijn computer zit een sony cd-write, en naast mijn computer staat een doosje lege sony cdtjes.

Laatst bewerkt: 10 aug 2003
  3. martines

martines Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik download meestal MP3'tjes, maar meestal is het onmogelijk om complete albums te vinden. Vandaar dat ik de meeste CD's uit mijn Ome Henk CD collectie heb gekocht.

4. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigelijk is het verzieken van een software, er kunnen nare bijwerkingen komen van ombouwen!Ik heb mijn xbox liever zoals ik hem vers uit de doos (dus niet omgebouwd)heb gekregen, en zoals die nu nog steeds is.Maarja er zijn mensen met een andere smaak.

Laatst bewerkt: 10 aug 2003
  5. xboxdennis

xboxdennis 1337 XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet zo zeer smaak maar meer geld 8) :mad:

6. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef geen omgebouwde box maar jij wel dan?

7. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker reëel plan...

Nee dat lukt natuurlijk nooit. Ze moeten de mp3 verspreiders aanpakken. Bij KaZaA zal dat wel nooit lukken... Want zoals ze zelf al zeggen hebben ze alleen maar een programmatje gemaakt om de bestanden uit te wisselen. Ze kunnen net zo goed zeggen dat het ooit bedoeld was om eigengemaakte muziek uit te wisselen, of werkstukken, foto's weet ik veel wat. Ze kunnen er zogenaamd 'niks aan doen' dat dit van KaZaA is geworden. Sjah, en geef ze eens ongelijk? Die kun je dus moeilijk aanpakken. En nu ff terug naar het plan dat jij had om iedereen die illegale mp3'tjes download via internet voor de rechter te slepen; het feit is dat veel kazaa users die ongelooflijk veel data hebben gedownload reeds al een fikse boete hebben gekregen. Misschien nog wel veel meer, heb er ooit vaag iets over gehoord. Maar dat waren echt de hardcore users, niet users zoals jij en ik (denk ik) Volgensmij moet je er deze tijd echt mee oppassen dat je niet te veel data binnenhaald...
    En nu sites die mp3'tjes aanbieden. Offline gooien met die hap, geef de eigenaren een boete waar ze de rest van hun leven niet af kunnen komen en wacht maar eens af hoe snel het aanbieden van mp3'tjes zal dalen, met als gevolg het dalen van het aantal downloaders.

Maar Kazaa, ja wat moet je met al die programma'tjes met de P2P techniek... Ik vind gewoon dat mensen moeten proberen dit soort technieken te saboteren ofzo want er worden tientallen miljarden misgelopen bij software fabrikanten. Misschien maken ze de software wel goedkoper als ze dit niet mislopen...

Ach om een lang verhaal kort te maken, pak het probleem bij de bron aan. Software fabrikanten; maak je spul goedkoper. Uploaders/downloaders; kappen met die hap! Want niets is zo zielig als spulletjes stelen. (*kijkt ook naar zichzelf...)

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Toch vraag ik me wat dan het verschil is. Ik ga als ik geen mp3's heb echt niet meer cd's kopen ofzo. TMF draait toch ook gewoon nummer's? Mp3 is vooraslsnog niet de kwaliteit die je op cd hebt, dus heb je een vette soundset dan zul je toch wel cd's willen kopen.

De muziek industrie zegt natuurlijk dat ze super veel mislopen, en dat is vast ook wel zo, maar ik denk dat het wel meevalt. Niet iedereen die nu mp3 's heeft zou immers de te duren cd's gaan kopen.

Aanpakken van sites kan wel, maar dan verplaatsen ze gewoon naar rusland en al die ongrijpbare plaatsen. Muzikanten moeten gewoon verdienen op optredens etc denk ik.

9. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen MP3 en op een normale muziekcd die je in de winkel koopt is voor mensenoren nauwelijks te horen... Maar het ligt er natuurlijk net aan wat voor'n kwaliteit mp3'tjes je hebt. Maar als je een MP3'tje op je 'vette soundset' draait merk je echt niet van, heeey, jij draait een mp3'tje!

Vroeger werden er in verhouding meer cd's verkocht. Dat is nu eenmaal een feit. Maar ook vroeger werd er al wel 'gekopieerd'. Je vriend had een mooie cd, en je vroeg, zet je die ff op een bandje voor me? Dus opzich is dat niet veranderd. Maar iemand heeft die cd wel gekocht. Nu kun je hem ook gewoon van internet plukken..

Sjah muzikanten moeten gewoon verdienen met optredens. Ziet wel wat in, maar cd's waren/zijn toch een grote inkomstenbron. Het is gewoon niet 'goed' om muziekcd'tjes te kopieeren of te downloaden. Ik doe het net zo goed, maar als ik dan een keer een muziekcd'tje in de winkel koopt voelt het toch anders. Waarom weet ik niet, tis nou eenmaal zo :)

10. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps

Megatypvaud, is al aangepast, sorry hoor

Ik vind NIET dat je iedereen die een mp3tje downloadt voor de rechter moet duwen

Ik ben ook tegen het verbieden van het modden van een Xbox, het is imo jouw xbox en jij doet er mee wat je wilt, games kopiëren is toch illegaal, waarom moet je modchips dan extra verbieden:confused:

11. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Het is gewoon onzin!
    als jeje xbox laat ombouwen heb je nog niks iligaals gedaan
    waneer je je eigen backups erop ga spelen is het ook nog legaal
    alleen waneer copy gams ga speelen ben je niet goed bezig.

En nee mij xbox is niet omgebouwd :)

12. ITNL

ITNL Guest

mp3 downloaden is goed. Moeten ze cd`s maar niet zo belachelijk duur maken terwijl je binnen 5 minuten de hele cd gedownload en gebrandt kunt hebben voor 0,5 euro. zo!

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja en de artiest krijgt niets ... dus ze zingen de hoogste tonen voor jou en krijgen geen cent... tja of ik dan nog ga zingen

14. ITNL

ITNL Guest

jawel, de artiesten verdienen geld zat aan optredens dus...

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Maar voordat ze gaan optreden moeten ze eerst beroemd worden ... als er geen platen verkocht worden ... zullen ze nooit meer een plaatje uitbrengen en nooit meer optreden

16. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    als TMF, MTV, The Box of welke muziekzender dan ook geen clips zou laten zien (en dus geen muziekzenders meer zijn), zakt die hele muziekindustrie in elkaar, muziek word niet snel meer bekend en niemand verdient wat aan de muziek.

dat geld en die roem moet ergens vandaan komen he:)

en er is een groot verschil tussen clips en mp3's. clips worden gemaakt om een artiest of nummer te promooten. die clips kan je niet GRATIS zien wanneer je maar wilt, wil je die luxe hebben, zal je toch echt het singeltje of album moeten kopen.
    maar..... hier steekt het internet weer een stokje voor. 1 iemand koopt de single of album en zet de zooi op het net. hoppa downloaden die handel.

nu heeft iedereen dat nummer of album terwijl de artiest/platenaatschappij of weetikveel waar dat geld naartoe gaat, er helemaal niks aan verdient.

Laatst bewerkt: 12 aug 2003
  17. ITNL

ITNL Guest

jawel, als iedereen mp3`s van die artiest download worden ze net zo beroemd als iedereen die cd`s zou kopen, toch?

18. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    ik download en ik brand dus...???? ik ga geen cd kope voor 20 euro terwijl ik hem voor een euro kan krijge! en dan kan je voor 2,50 een singel met 1 liedje erop kope ja d8 et nie he.

ik heb mijn xbox niet laten ombouwen omdat ik bang ben dat me xbox naar de klote gaat daarom anders had ik hem allang omgebouwd!

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je snapt het niet? Geen geld naar de platen maatschappij, betekend geen geld naar de artiest, geen geld naar de artiest betekend geen geld voor een volgend nummer... geen volgend nummer betekend geen artiest, geen artiest betekend geen MP3

hetzelfde is aan de order als je het hebt over games en films

20. ITNL

ITNL Guest

hmmm er zit iets in, maar toch ben ik het er niet meer eens dat cd`s 20!!! of meer euro`s kosten!!!! Lang leve breedband internet!!!!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina