Nie zo gek doen, wij weten helemaal niets van Microsoft, wij denken gewoon na. Microsoft's marketing-machine begint pas rond oktober. Denk je nou echt dat ze overal 9 en 11 november roepen, en hem vervolgens 24 augustus uitbrengen?
Halo 2 komt op 11 november uit
Je mag denken dat hij eerder komt, maar dan zit je jezelf voor de gek te houden. Die site wijst gewoon op een datum waarop meer informatie, bijvoorbeeld over single-player te zien is. Misschien een single-player trailer, onhulling van alle geheime Live features. etc. Wie weet! Maar het spel komt uit, wanneer Microsoft zegt dat het uitkomt, en dat is in Nederland 11 november.
De reden dat wij de preorder starten is dat wij zo lang mogelijk zo veel mogelijk mensen de mogelijkheid willen geven voor de laagste prijs Halo 2 en de limited edition te kopen. Heel simpel, zit niks achter ik ben niet om Microsoft's geheimpje te houden dit verhaaltje aan 't ophouden. Er is geen bewijs dat die obscure site wijst op een vroege release. WIL je dat er in zien, dan zie je dat er in. Er is wel bewijs dat het spel gewoon uitkomt op de datum waarop Microsoft heeft aangekondigd dat hij uitkomt. En daar is alle markering en retail op gericht, dat gooi je niet effe om, dat schaad de marketing rond het spel, plus dan zal het minder verkopen omdat de consument dan verward is en niet begrijpt wat er aan de hand is. Of simpelweg wacht op de datum waarop zij wel weten dat hij uitkomt, en die gecommuniceerd is door Microsoft.
Dit Ilovebees is gewoon een puzzel, die kan je niet oplossen. Subtiele referenties zijn er te vinden dat het met Halo 2 te maken heeft. Dat is niet gek aangezien hij daarvoor gecreerd is. Microsoft meet hoeveel 'buzz' dit genereerd en kunnen daar in de toekomst andere marketing plannen aan vast maken. Als de teller voorbij is, transformeerd de site, naar iets anders. Een soort Covenant battlenet, of weet ik veel. Met informatie over het spel, en de features. (althans dat denk
ik)
Dat is het meest logische. Een vroegere releasedatum is vergezocht, onlogisch, en eigenlijk behoorlijk stom, want zo market een groot bedrijf hun spellen niet.
Het blijft amusant te zien hoe snel zo'n 'oplossing' voor de site zich verspreid, eind vorig jaar hadden we ook zoeits met Halo 2.
Klik om te vergroten...