LOL. Ik zit momenteel in Griekenland en heb m'n Xbox en Gamecube bij me. Kzal morgen ff aan m'n neef vragen want dit lijkt me echt waanzin. Ze verkopen trouwens wel Xboxen hier. Heb ze gezien in de winkel , en by the way ook de game silent hill. Raar dat de pal versie hier al uit. Mischien moet ik m'n Xbox wel hier laten anders mag ik niet naar huis.
Ja, ik zit op Aegina en hier verkopen ze zelfs de Xbox en PS2 en een paar bijbehorende games in de mobile shop. Athene is natuurlijk anders, daar vindt je alles. Overigens nemen grieken "wetten" niet echt serieus hoor. Volgens de wet moet je ook een helm op wanneer je motor of brommer rijd. Maar ik heb in de 23 jaar dat ik hier al kom (heb griekse familie) nog nooit iemand met een helm gezien, zelfs de politie draag geen helm lol. En zo zijn er tal van voorbeelden, dus met deze rare wet zal het ook wel nix worden.
Ik vind het allemaal maar een raar gedoe. Maar de conclusie is dus: Grieken mogen eigelijk niet gamen, er staan grote straffen op, maar de Grieken nemen deze wet niet serieus....
Krijg je daar een boete voor van soms wel 10.000 euro? Nee.... Kijk dit is een andere soort wet, als je voor door rood ligt rijden zulke hoge boetes zou krijgen zou je het ook wel afleren...
Mensen, er is nix aan de hand in Griekenland. Tis alleen bedoeld om illegaal gokken tegen te gaan. (was namelijk een groot schandaal een tijdje terug) Anyway, als je de wet letterlijk interperteerd dan zou inderdaad gaming verboden moeten worden. Maar natuurlijk is deze wet hier niet voor bedoeld. Kwam net terug van de stad en ze verkopen gewoon nog Xbox, Gamecube pS2 gameboys, cellphones etc etc. Ze zijn gewoon was slordig geweest. MOrgen vertrek ik met een xbox en gamcube weer terug naar Ned.
In dat krantenknipsel staat toch echt wel iets anders. Het was idd bedoelt tegen illegaal gokken, gamen valt daar ook onder, dat hadden ze van te voren niet voorzien, maar ze trekken de wet wel door. Correct me if I'm wrong...
Ben vandaag teruggekomen zonder problemen. Xbox tas werd wel opengemaakt omdat ze gewoon wilden weten wat er in zat. En op het vliegveld stikt het van de Xbox reclames by the way. Meer dan in Holland. Dus zoals ik al zei: er is nix aan de hand in Griekenland.
Zei het toch: Eerste Griekse gamers vrijgesproken Woensdag, 11 september 2002 - De Griekse rechter heeft twee eigenaren van een internetcafé vrijgesproken. Ze werden opgepakt vanwege het verbod op elektronisch vermaak. Door de GameZ-redactie In Griekenland is online gokken verboden, maar de wet die onlangs is aangenomen om dit te voorkomen, is zo ruim gedefinieerd dat hierdoor alle vormen van elektronisch vermaak strafbaar zijn geworden. Het spelen van computergames valt ook onder deze wet. De eerste twee personen die voor het gerecht moesten verschijnen waren twee eigenaren van een internetcafé. In de gelegenheid werd het tactische schietspel Counter-Strike gespeeld. De straf die de personen boven hun hoofd hing was, volgens de BBC, drie maanden cel, intrekking van hun vergunning en een boete van 4950 euro. Maar de rechter sprak de twee 'verdachten' vrij en uitte vervolgens zijn kritiek op de nieuwe wet. Volgens hem druist die wet zelfs in tegen de Griekse grondwet. De Griekse regering heeft nog niet gereageerd, maar zal nu gedwongen zijn om de wet snel aan te passen of in te trekken. http://www.webwereld.nl/nieuws/12425.phtml