1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Internetverbinding aanleggen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WOUW5, 25 aug 2010.

  1. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zag hier nog geen topic eigenlijk voor (waarschijnlijk omdat het tegenwoordig nogal vanzelfsprekend is dat ieder huishouden een internetverbinding heeft), maar als ik met dit topic verkeerd zit, sluit het dan maar en verwijs me dan alsjeblieft naar het juiste topic.:)

    Binnenkort ga ik op mezelf wonen in het huis van mijn oma dat nu leeg staat (ze zit in een verzorgingstehuis). Echter, zij heeft nooit internet gehad daar en woont er al zo lang als ik me kan heugen en er is dus nog geen internetverbinding in het huis. Er heeft zelfs nooit een pc gestaan.

    Nu wil ik weten hoe ik een internetverbinding aanleg. Ik heb nou niet echt verstand van die dingen. Wat moet ik allemaal aanschaffen en waar moet ik op letten? Ik was van plan gewoon zo'n combi van TV/internet/telefoon aan te schaffen. Dan krijg ik waarschijnlijk zo'n kastje en die prik ik dan met een kabeltje in zo'n gek stopcontact voor je telefoon? M'n pa kan me er vast wat mee helpen, maar die heeft het ook druk met werk natuurlijk, dus ik hoopte gewoon wat uitleg te krijgen, zodat ik het voornamelijk zelf kan doen.

    Weet iemand ook nog waar ik op moet letten qua provider? Welke provider heeft goede deals met die combi van tv/telefoon/internet en/of internet alleen? Ik hoef niet supersnel internet, maar ik moet er wel gewoon een beetje snel mee kunnen surfen en shit kunnen streamen.

    Bij voorbaat dank.
     
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Aansluiten is echt een eitje. Je krijgt een doos met met vanalles en nogwat. Je volgt gewoon de instructiekaart, en je kan internetten. Kikadewado!
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Telfort is volgens mij het goedkoopste, heeft ook wel van die combi-aanbiedingen, alleen moet je kijken of je wel een huistelefoon wilt. Aanleggen is echt te makkelijk. Een snoertje hier een kabeltje daar en klaar.
     
  4. stevanov

    stevanov Antiheld

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf hier alles in 1 van ziggo.
    Telefoon internet en televisie gaat via de zelfde kabel. Verder is het aanleggen van het internet helemaal niet moeilijk. Je krijg meestal de apparaten van je provider aangeleverd, soms zelfs een gratis monteur. En anders zitten er altijd hele simpele intructies bij die m'n buurman van 60 ook nog snapt :)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ga idd gelijk voor een totaal pakketje, Ziggo is wel aan te raden ja.
    Heb je btw vaste telefoon nodig denk je?
     
  6. Hannibal Smit

    Hannibal Smit stoere bink

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf KPN en het is verschrikkelijk: het internet valt heel vaak uit en af en toe zet de IP zelf mijn NAT op strict uit het niets terwijl al mijn instellingen (MTU, poorten etc.) goed staan. Niet een aanrader dus
     
  7. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, ben blij te horen dat het een eitje is om te installeren.:)

    Of ik vaste telefoon nodig heb weet ik niet, weet wel dat ik met mijn abbo voor m'n gsm minuten te kort kom. Denk dat ik het wel doe, voor het gemak van zo'n totaalpakket ook.

    KPN is dus minder, Ziggo en Telfort zijn wel goed? Iemand anders nog goede of slechte ervaringen?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    KPN is echt niet slecht hoor, 1 slechte ervaring maakt nog geen slechte provider.
    KPN is enorm groot, dus zit ook wel goed.
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Kun je beter wat meer belminuten kopen en skype installeren misschien.
     
  10. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik doe denk ik mijn oude abbo naar m'n broertje en dan neem ik zelf nog een sim-only abbonement met meer minuten voor minder geld. Dan hoef ik dus geen vaste lijn.

    Ik zit nu een beetje te kijken naar aanbieders en er zijn ook verschillende modems. Wat is het verschil tussen analoog en isdn en wat adviseren jullie?
     
  11. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    UPC droomdeals 45,-
     
  12. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Vind €45,- in de maand wat veel als ik alleen internet hoef (TV heb ik er al:)). Ben op zoek naar iets van rond de €20,- per maand.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Neem dan ADSL van Tele2/Telfort oid (afhankelijk wat er bij jou beschikbaar is).
     
  14. Gyork

    Gyork Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Allen, zie jullie praten over die pakketten, maar niet over google tv. Weten jullie daar al iets meer van? Heb na t nieuws DAT t kwam, verder niet echt veel meer gehoord... Vond trouwens een vergelijk site voor internet en televisie, mocht je nog steeds niet besloten hebben!
     

Deel Deze Pagina