Invloed van games op kinderen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Plasticman NL, 1 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. It's ridiculous to claim that video games influence children.

For example, if PacMan affected kids born in the eighties/nineties we should by now have a bunch of teenagers running around in darkened rooms, eating pills while listening to monotonous electronic music.

:+

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    ik denk dat het wel effect kan hebben.
    je hebt vast wel eens gehoord van epilepsie
    dat krij je om bepaalde redenen
    lees boekje van games daar staat het meestal in
    ik heb vaak dat als ik wakker ben en ik moet pas om 07.45 opstaan en het is 07.20 dan zet ik gelijk me xbox aan. als ik een leuk spel wil doen.
    byvoorbeeld vandaag het was half 8 en ik kijk op me klok en doe gelijk kotor aan!
    maar dat is wel slecht als je als je moe bent gaat gamen.
    ik heb ook wel eens gehad dat ik slecht begon te zien
    en dat kon een teken van begin zijn.

3. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Het heeft invloeg op je
    ik denk dat als je na het spelen van een shooter eerder iemand zou kunnen neerschieten
    Dit is ook gebruikt bij het amerikaanse leger in vietnam en het werkte!
    maar als je zon spel speelt betekend het niet dat je een gun gaat kopen om iemand te vermoorden

4. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    ja dat is zo heavenraiser
    over dat je dan een gun gaat kopen

5. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat het echt invloed op iedereen heeft... misschien voor een aantal mensen die er gevoelig voor zijn ofzow:p
    En ik denk ook dat je vaak niet kunt bewijzen dat het door games wordt veroorzaakt... Vaak worden dingen gewoon op de games geschoven gewoon om het als zondenbok te gebruiken... vooral oudere mensen doen dit denk ik, die sowieso al een hekel hebben aan games...:p

6. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat deze thread als grapje bedoeld is.

Laatst bewerkt: 1 apr 2004
  7. ELNINO

ELNINO Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het ook nergens op slaan. Ik ben 14 jaar en ik ga nu egt niet zitten denken: ''Oja, misschien koop ik me wel een gun van €500 en ga ik 10 mensen zitten neerknallen zodat ik net als max payne of tommy vercetti wordt.'' Ik denk als kindere het doen dan zijz ze misschien niet tevrede met hun leve ofzo...

8. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    tja het is 1 april he

9. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    het ligt er natuurlijk aan in welke mate het bedoeld is
    ik denk wel dat het invloed op je heeft
    als is het maar dat je een beetje aggresiefer wordt

tja dat hebben we nu ook...
    zie je wel!
    het is zo

10. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Die quote van pacman is zoooooooo oud.....

11. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    wij hebben laatst bij op school een film / documentaire gezien over het grote aantal moordn in de vs,
    komt niet door computergames zeiden ze, komt omdat iedereen daar makkelijk aan wapens kan komen, klinkt echt niet logisch...

12. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik speel echt ook heel veel fps maar mijn moeder vind het niet leuk :{ maar ja ik heb nu een xbox en speel het nog steeds heel veel. maar nou ook weer niet zo veel van, ik sta op ik zet mijn xbox aan en ga counter-strike spelen . zo ben ik nie. ik speel het meestal smiddags een uurtje of s' avonds

13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    hehehe :+ :cool:

14. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    that would be my daily life :cool:

15. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 35 uur achter elkaar aan kotor gezeten (wel geslapen natuurlijk:p), maar toen had ik ook niet zoiets van ff kijken hoe goed ik met een mes (in dit geval lightsaber) kan zwaaien.
    Een normaal kind moet zelf het verschil tussen realiteit en geen realiteit zien en sommige kinderen kunnen dit dus niet:p

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Zeggen dat games geen invloed heeft op kinderen is zeggen dat kleurstoffen geen invloed hebben op kinderen. Natuurlijk heeft gamen wel invloed, de tijd die hij achter zijn scherm spendeert kan hij nergens anders aan spenderen. Of het een négatieve invloed op je handelen heeft is weer een totaal andere vraag.

17. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    /Mod Aangezien het blijkbaar toch nodig was om door te blijven gaan met offtopic posten nadat ik had gevraagt hier mee op te houden, heb ik ze nu dan maar allemaal verwijderd. Deze thread gaat over de invloed van games op kinderen en niet over waar je wapens kunt kopen en wat ze kosten.

Back ontopic dus.

GothicRulez

18. Xlord

Xlord Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het ook wel een beetje aan de kinderen zelf en aan de opvoeding van die kinderen ligt.

19. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mhh, boeiende topic waarin eigenlijk best weinig serieus is gepost.
    Voor jonge kinderen die te agressieve spelletjes spelen, zou het best wel eens slechte invloed kunnen hebben.
    Ik wil niet zeggen dat je games moet bannen, maar het zou toch wel goed zijn als er strenger wordt gecontroleerd naar de leeftijd van degene die zo'n spel koopt.

De iets oudere members hier kunnen zich vast nog wel voor de geest halen hoe kinderen erg druk werden toen de 'powerrangers' op de buis waren.
    Omdat het programma erg druk van aard was gingen de kinderen dat ook kopieren. Hetzelfde speelt zich af als kinderen bijvoorbeeld Pokemon spellen spelen.

Ik ben een groot voorstander van spellen met echte gameplay inplaats van die filmlicentiespellen en andere crapgames die totaal niets nieuws te bieden hebben.
    Kinderen leren bovendien door puzzels op te lossen meer dan door honderden vijanden neer te schieten. En de tijd dat kinderen achter de computer zitten zou ook niet meer moeten bedragen dan 1 a 1,5 uur.
    Buitenspelen is veel beter voor de kids.
    Iemand anders nog een serieuze mening... Blaas nieuw leven in deze topic.

Ps Xboxer 2, ik krijg nog 100 euro van je als de ps3 uitkomt.:+

20. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me herinneren toen ik Halo had gekocht mijn moeder echt bezorgd was.
    Ik kan het haar niet kwalijk nemen aangezien het eerste wat ze zag een shotgun was waarmee ik een elite 3 x heb neergeschoten..:+ ( ik heb haar alsnog weten te "kalmeren":) )
    Maar games kunnen wel degelijk invloed op je hebben. Alhoewel ik vind het wel merkwaardig dat als je een wapen gaat kopen "alleen omdat je dat cool vindt of het komt voor in SOCOM etc."
    Ik bedoel het is wel erg stompzinnig/zwakzinnig dan. |:-

En over leeftijd gesproken.
    Het is misschien wel een goed idee en koters krijgen geen Games meer.. (op z'n minst 14 jaar)
    Dit is echt de meest naïeve veronderstelling die ik in tijden heb gehoord, toen ik 10 was kon ik vrij goed met de internet overweg. Als het niet voor hen ( koters onder de 14 ) op de legale manier kan dan maar op de illegale manier.

Laatst bewerkt: 13 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina