invloed van games op taalgebruik

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door black wasp4, 28 feb 2008.

1. black wasp4

black wasp4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hebben games een grote invloed gehad op je taalgebruik (qua engels) en zijn er nog andere dingen (films,ea) die een invloed hebben gehad?
    graag wat reacties (opdracht school;))

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je merkt hier wel op het forum dat er flink wat termen, of soms hele zinnen in het engels gezegd worden. Waarom weet ik ook niet. Ik hou het liever gewoon bij het Nederlands. Al kun je wel zeggen dat de kennis van de Engelse taal bij velen vooruit gaat door spellen en films etc.

3. Shizzel

Shizzel Guest

Precies wat Elgee zegt, al ben ik door games eigenlijk beter geworden in de Engelse taal dan in de Nederlandse taal. Sommige zinnen worden gewoon helemaal in het Engels gezegd omdat het mooier klinkt, of er geen goede vertaling voor is, of het bijvoorbeeld een woordgrap betreft.
    Doordat er wat gamers in mijn klas zitten gebruikt bijna mijn hele klas, inclusief de meiden, soms n00b ipv sukkel (invloed ftw!) :9.

4. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Door games is mijn engels wel erg goed vind ik, maar ik speel ook zolang ik weet games.

5. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe een tweetalige opleiding, en de games helpen mij zeker om mijn engels te verbeteren.
    Het heeft niet veel invloed op mijn dagelijks leven, ik zeg soms wel eens "What the fuck" maar daar houd het ook wel een beetje op..

6. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Wat iedereen al zo'n beetje zegt. Van jongs af aan speelde ik al Engelse spelletjes en als ik iets niet snapte vroeg ik het aan mn pa. Soms leer ik wel wat nieuwe woorden erbij maar dat zijn van die lastige woorden die ik dan zo weer vergeet 8)

7. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het engels zal misschien wel beter worden maar het nederlands houdt nog wel eens te wensen over.

Het zal wel spreektaal zijn maar als je niet op past zal spreektaal schrijftaal worden.

Ik zie vaak woorden als "meschien" en "egt".

Ook in de Xbox bazaar heeft iedereen over "boden" als meervoud van bod terwijl het "biedingen" is.

Ben benieuwd hoe een sollicitatiebrief er dan uit gaat zien.

Je maakt vrij weinig kans als je brief vol schrijffouten zit.

8. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ThomasR zegt, ik erger me daar wel aan. Gewoon een typfoutje kan wel, gebeurt mij ook echt wel een keer. Net als met leestekens trouwens, maar goed.

Ontopic! Mijn engels is door games niet echt beter geworden (ik game niet echt veel, eigenlijk op een potje C&C Generals na af en toe :9), maar door films en televisie zeker wel. Ook het lezen van engelse websites helpt goed trouwens, engelse gamesite's wil ik nog wel eens op kijken ook.

9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft eigenlijk meer invloed gehad op mijn taalontwikkeling. Door al op heel vroege leeftijd te beginnen met het kijken van Engelstalige (teken)films (met Nederlandse ondertiteling) en het spelen van videogames (die doorgaans geen Nederlandse schermtekst hebben) kon ik al op mijn 11e behoorlijk Engels. De lessen Engels op school dienden eigenlijk voornamelijk om dingen bij te schaven en mijn vocabulaire ietwat te vergroten.

Taalgebruik? Tsja, ik gebruik veel Engelse termen als ik het over games heb (voornamelijk omdat videospelletjes veel langer is :p), maar ik denk niet dat games echt invloed hebben op mijn taalgebruik in andere situaties.

10. sammie

sammie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toen ik in de eerste zat had ik het best moeilijk met engels maar toen ik de hele zomervakantie runescape speelde was het in de 2e allemaal een stuk makkelijker. merk ook wel bij mn zusje die dislectisch is (en alles in het nederlands kijkt) dat die er veel meer moeite mee heeft.

11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zit op het HBO en heb nu nog engels en nederlands, engelse gramatica hoef ik niet voor te leren maar nederlands begin ik 2week voor een toets om vervolgens een mager 6je te halen :mad:...

Nee engels is makkelijker!

Heb altijd veel gegamed, films zonder ondertiteling gekeken en engelse tijdschriften/boeken gelezen. Ik denk dat dit veel heeft geholpen!

Deel Deze Pagina