1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Ip gebanned door xboxlive gebruiker??

Discussie in 'Games' gestart door mischa_vw, 4 aug 2012.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Gewoon een toevallige samenloop van een Xbox berichtje en een modem storing zo te horen.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Luister nu maar naar Fardo....

3. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hmmhmm,een die anderhalf uur duurt enKPN gezien heeft dat er een ip adres actief was op mijn router..

Toevallig :lol:

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ga nou maar verder dan met KPN.

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vermoed dat je de beste KPN medewerker verkeerd begrepen hebt. Er kan namelijk geen "ip adres actief zijn" op je router. Ik denk dat ze bedoelden dat jouw router inderdaad nog een IP adres had, en dus *in de 1e lijns helpdesker ogen* verbinding zou moeten hebben.

6. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die gasten van de klantenservice sporen idd niet..

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    "Hacken" van dat ding is bijna niet mogelijk omdat deze modems werken met een custom firware.
    Zelfs de fabrikant van het modem Siemens , Speedtouch kan je niet helpen en zal je altijd doorverwijzen naar KPN.

Heb je al een keer een hard-rest geprobeerd , reset-knopje minimaal 20 seconden ingedrukt houden.
    De modem gaat eerst opzoek naar een nieuwe firmware en zal dan automatisch de juiste instellingen downloaden van de server van KPN.

8. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Er zijn twee mogelijkheden:

1. Een jochie bedreigt jou en per toeval knalt je verbinding er gewoon uit omdat er iets mis ging met je connectie.

2. Je bent een script kiddie tegengekomen die het grappig vond om ICMP/TCP/UDP messages naar je router van KPN te spammen zodat dit ding spontaan begint te restarten.

In beide gevallen, gewoon zoals Melbuuln zegt even resetten. Als het blijft voorkomen KPN bellen, en hun het probleem laten oplossen. En dan bedoel ik laten escaleren. Een vakantiemedewerker die een lijstje afgaat daar heb je in dit soort gevallen natuurlijk niks aan. ;)

Ter toelichting, de meeste thuisroutertjes kunnen niet zoveel berichtjes tegelijk verwerken, wat er voor zorgt dat hij vast loopt of begint te restarten. Daarom hebben de meeste van die dingen een firewall ingebouwd dat dit moet voorkomen. In veel gevallen staat dit standaard uit omdat die dingen verbindingsproblemen kunnen veroorzaken bij bepaalde programma's.

Wat ook veel voorkomt, zeker bij routers geleverd door providers is dat er verouderde firmware opdraait. Zeker als het custom firmware betreft. Hierdoor zitten er vaak software bugs in die eventueel misbruikt kunnen worden. Of, in de meeste gevallen gewoon op zichzelf het probleem veroorzaken.

Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  9. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Optie 2 is zeker het geval..

Anders krijg ik niet na een uurtje nog een hartje opgestuurd(vond ie blijkbaar leuk).

Het probleem zelf is allang opgelost maar ik wil dit niet nog een keer hebben want het is uiterst vervelend! Hoop dat Fardo hier wat mee kan want je word gewoon uitgelachen bij Microsoft als je ze belt! Die jongen moet gewoon gebanned worden ;).

Fijn dat er ook mensen genoeg zijn om je even een fatsoenlijk antwoord te geven ipv gelijk mensen afkraken, bedankt ook voor deze peepz!\o/.

Verder is het bekend dat de routers(dit geval de Arcadyan VGV) van KPN nogal bagger zijn!
    Had hiervoor ook gewoon KPN op de lijn en dat was ook al niet goed, hoopte dus dat dat met Glasvezel zou veranderen.. Niet is minder waar!

Heeeft iemand een oplossing voor me ? En ja, telefonie moet actief blijven (wordt volgens mij een lastig verhaal dan)

Bedankt

Sorry als ik mensen de indruk heb gegeven dat mijn Xdoos gebanned was door mijn nogal vreemde Postnaam.. Wist ff niet beter op dat moment en was vooral boos

Laatst bewerkt: 9 aug 2012
  10. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Niemand heeft je hier belachelijk gemaakt? Iedereen verteld zijn mening en wat hij/zij denkt. Het is een Open forum dus iedereen mag ook zeggen wat hij/zij denkt.

Die kerel zal niet gebanned worden. Aangezien het enige bewijs is dat hij jou een paar berichtjes stuurt wat ook een lose dreigement kan zijn. Hij kan hiervoor als meerdere mensen het reporte hooguit 1 week gebanned worden.

Hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, echter doet hij het via een PC en daar heeft de Xbox, dus microsoft niks mee te maken. Ze gaan mensen die in de gevangenis ook niet bannen omdat ze daar toevallig gezeten hebben....

Ik ben zelfs een keer gebanned omdat ik in mijn profiel had staan: I'm from holland where the fuck you from. Mensen die ik te hard ownde of mij niet mochte deden file complaint op die *fuck* in mijn profiel en zo heb ik ook een 1 week ban gehad met die omschrijving. meer kan Microsoft gewoonweg niet doen.

Oftewel, als je hem tegen komt gelijk leave en zoek een andere server want je houd hem toch niet tegen. Of je moet leren hoe je moet hacken en dan hack je hem =).

Either way, good luck.

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Je kunt hem altijd blokkeren natuurlijk; kom je hem ook niet meer tegen.:+
    (kun je zien op je last played lijst)

12. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Wel erg lullig als dit gewoon kan. Maar ik zou er niet raar van opkijken. Mijn Live profiel is tijdje geleden gehackt en ondanks dat alles door MS is hersteld, heeft het wel even geduurd voordat ze informatie gaven over wat er nu echt was gebeurt. Bij mij was het het bekende EA verhaaltje, iets dat ik zelf gelijk zag doordat mijn puntjes waren uitgegeven aan 2 EA games, waarvan ik er 1 niet had. Bij melding hiervan werd dit gewoon glashard ontkent, maar na meerdere keren bellen over de afhandeling is er 1 medewerker geweest die wel gewoon vertelde wat er was gebeurt en dat dit probleem al heel lang bekend is. Dit is uiteraard weer iets anders maar dat MS niks vertelt daar kijk ik niet raar van op.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het bekend dat het hele Experia gebeuren van KPN bagger is ;)
    Klanten bellen naar de helpdesk voor een eventuele firmware update en krijgen dan tot horen dat het niet mogelijk is.
    Volgens update KPN de firmware zonder eerst de klant hiervan op de hoogte te stellen.
    Met als resultaat dat XBL en PSN nog slechter werken of ik veel gevallen helemaal niet meer.
    Bij sommige merken/modellen modems heeft KPN het hele statische gebeuren verwijderd.

Rommel niet met de firmware van de modem want dan wordt je gebanned door KPN.

Deel Deze Pagina