Ik krijg nu deze foutmelding: "Gateway could not be reached. Check your ip-adress given by your ISP" Ik moet toch gewoon het IP-adres van mn computer invoeren??
Nee als ik die gegevens van dat schermpje van winipcfg gebruik werkt t niet... Maar het is ook via een andere modem, maakt dat uit? Mijn setup: 1) Computer ---> usb-modem 2) Xbox ---> ethernet modem Het lijntje van Xbox en PC verwissel ik dan steeds. Moet ik dan bij mn xbox dezelfde instellingen (IP, Gateway, DNS enz.) gebruiken als bij mn PC????
waarom maakt dat dan verschil?? Want als ik die ethernetmodem ook voor mn comp wil gaan gebruiken, dan moet ik meters nieuwe kabels trekken enzo... Liever niet dus. Kan ik echt niet mn usb-modem blijven gebruiken en mn ethernet modem voor mn xbox?
je modem krijgt een macadres van je provider .. je provider koppelt aan dat mac-adres je internet account .... je hebt nu 2 mac adressen en dat wilt je provider niet ... je moet dus weten wat het mac adres is van je nieuwe modem
En hoe kom ik dat te weten? In dat troubleshooter-scherm staat ook rechtsonder "Mac: 00551564646" of zoiets. Is dat dan het mac-adres van mn ethernet of van mn usb modem?
fijne vakantie ... koppel je nieuwe modem al vast aan ... dan heb je bij thuiskomst geen problemen ... en stop je usb modem netjes in een doosje ...