iq test: woensdag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Koen14, 13 jan 2004.

  1. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen weer iq test, allemaal meedoen jongens!

    Info overgenomen van bnn.nl/dnt

    BNN’s Nationale IQ Test 2004
    woensdag 14 januari
    van 20.25 - 22.25 uur
    bij BNN op Ned. 2

    In de studio neemt Jeroen Pauw de test af bij verschillende groepen mensen waaronder Frans Bauer-fans, vrouwen met grote borsten, dronken studenten, schakers en kunstenaars. De BN-ers die zich in de studio laten testen zijn Co Stompé, Winston Gerschtanowitz, Gijs Scholten van Aschat, Henkjan Smits, Liesbeth Kamerling, Catherine Keyl, Chris Zegers en Marian Mudder.

    Uitleg van de scores
    De Nationale IQ Test 2004 meet verschillende onderdelen van intelligentie. Je score is het totaal gemiddelde resultaat over deze deelgebieden:
    - verbale intelligentie (woordenschat en verbaal redeneren).
    - techniek, visueel (ruimtelijk inzicht en visueel redeneren) en geheugen.
    - numerieke intelligentie (cijfermatig inzicht en numeriek redeneren).
    Hieronder zie je welke denkniveaus bij de verschillende scores horen. Hou in je achterhoofd dat een score van 100 gemiddeld is en dat het gemiddelde IQ van de Nederlandse bevolking tussen de 85 en 115 ligt. Bij deze test kun je minimaal 70 en maximaal 150 scoren.

    Als je een laag IQ scoort kan dat betekenen dat je emotionele intelligentie wel heel erg goed ontwikkeld is.

    IQ Score Denkniveau
    70 - 80 LBO -
    80 - 90 LBO
    90 - 100 LBO +
    100 - 110 MBO
    110 - 120 MBO + - HBO
    120 - 130 HBO + / Universitair
    130 - 140 Universitair +(begaafd)
    140 - 150 Universitair ++ (hoogbegaafd)

    Belangrijk: De score die je behaald hebt is een indicatie van je intelligentie. Voor een uitgebreid(er) onderzoek adviseren we je een afspraak te maken met een psychologisch adviesbureau aangesloten bij het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen). Kijk daarvoor op www.psynip.nl

    Facts

    Kinderen die borstvoeding hebben gehad hebben op latere leeftijd gemiddeld genomen een hoger iq (10 punten hoger) dan kinderen die geen borstvoeding hebben gehad. (Moedermelk bevat stoffen die belangrijk zijn voor de bouw van zenuwcellen en de transport van zenuwimpulsen).

    Een bloedzuiger heeft 32 hersenen, 31 meer dan de mens.

    In het menselijk brein bevinden zich meer zenuwcellen dan er sterren zijn in de Melkweg.

    Veel blowen beïnvloedt je iq.

    In je brein bevinden zich heel veel zenuwcellen, maar geen pijnreceptoren. Doktoren kunnen je opereren aan je hersens als je bij bewustzijn bent; je voelt er niets van!

    Je iq is een beetje gerelateerd aan de snelheid waarmee je eenvoudige dingen tegelijkertijd doet, zoals kauwgom kauwen en lopen.
    Je school afmaken kan je iq verhogen. Je iq neemt af tijdens de zomervakantie.

    Er is een heel klein verband tussen de grootte van je hoofd en je intelligentie.

    Er wordt beweerd dat de iq’s blijven stijgen, met zo’n 20 punten per generatie. Helemaal bewezen is dat nog niet.

    IQ Menu
    Een beetje food for thought nodig? Met deze tips vergroot je je kansen op een geslaagde test!

    Ontbijt: Start de dag met een combinatie van proteïne en meervoudige koolhydraten: magere of halfvolle melk met volkoren/meergranen cornflakes of muesli en vers fruit.

    Lunch: Om je mentale energie op te peppen voor de middag kun je het beste een salade met een magere dressing nemen, garnalen of kipfilet en vers fruit toe.

    Snack: Om een uur of 4 ’s middags hebben je hersens behoefte aan koolhydraten. Kies vers fruit, magere crackers of een een glas vruchten- of groentesap.

    Diner: begin de avond met koolhydraten: aardappels, pasta of rijst. Neem een voorafje dat rijk is aan choline (vitamine B4), zoals linzensoep of vis en eindig met magere yoghurt

    Snack: Ontspan je brein en bereid je voor op een goeie nachtrust met warme magere/halfvolle melk met honing en een banaan.

    Zie ook: www.maui.net/~jms/boost.html

    Maak nu je ego (die ervoor zorgt dat je online kunt doen) aan op www.bnn.nl/dnt

    BNN’s Nationale IQ Test 2004
    woensdag 14 januari
    van 20.25 - 22.25 uur
    bij BNN op Ned. 2
     
  2. Lord_Snake

    Lord_Snake teh pwn

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    mwah, heb het wel een x gezien met die IQ tests :)
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    vroeger op mijn school zeiden alle leraren dat ik begaafd was!

    ik heb ook een aantal tests gedaan waaruit bleek dat ik een hoger IQ heb als meeste andere mensen.

    Ik wil met dit stukje niet opscheppen, maar zeggen dat IQ nog niet alles zegt.

    Ik ben door niets te doen naar Havo afgezakt, dus ik wil gewoon even zeggen: Je kan heel ver komen, daar heb je niet alleen maar een hoog IQ voor nodig!
     
  4. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit begrijp ik niet:
    IQ Score Denkniveau
    70 - 80 LBO -
    80 - 90 LBO
    90 - 100 LBO +
    100 - 110 MBO
    110 - 120 MBO + - HBO
    120 - 130 HBO + / Universitair
    130 - 140 Universitair +(begaafd)
    140 - 150 Universitair ++ (hoogbegaafd)

    Ik doe nu VWO en ik had bij de vorige een IQ van 115, dus dat is gewoon crap...
     
  5. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben 14, en dan kan je wel meedoen maar dit is een test voor mensen die ouder zijn toch?

    Ik had vorig jaar iets van 110...en dat was op een kleine tv, waardoor ik in de fout ging bij die plaatjes, hoop dit jaar tog zeker boven de 120 te scoren dat sowieso...
     
  6. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    De uitslag van de test is slechts een indicatie voor je echte iq (zie mijn eerste post). Het zou ook nog kunnen dat je een opleiding doet die voor je intelligentie "boven je niveau" is. Je compenseert dan als het ware je relatief lage iq door harder te werken. Nog een mogelijkheid is dat je iq nog stijgt doordat je woordenschat bijvoorbeeld groter wordt.
     
  7. gamer2003

    gamer2003 xbox

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Had Tatjana Simic vorig jaar geen IQ van 72? :D
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben pas 13, ik neem ook aan dat volwassenen die misschien wel dommer dan ik zijn een hoger iq kunnen hebben omdat zij al meer dingen hebben geleerd enzo... dus voor mij wordt het een beetje voor 'spek en bonen' mee doen :)
     
  9. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit is nu toeval, ik heb een paar weken geleden mijn IQ laten testen en wat blijkt dat ik een IQ van 126 heb, en het gemiddelde in belgie tussen 99 en 110 ligt. Ik vrij enthousiast dat ik Universiteit mag doen, maar zoals eerder vermeldt IQ zegt niet alles. Het is een hoop leerstof die ik moet verwerken en daar heb ik moeite mee!
     
  10. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    dude, 8), je iQ is je iQ wat het over 80 jaar(als je nog 80 jaar leeft) nóg is! Maar aan de andere kant, je bent nog maar 14, dus ongeveer de helft van je hersenen is nog 'vrij' en moet nog ontwikkelen. Je bent pas compleet 'ontwikkeld' rond je 18-20e verjaardag.

    Ik had eens aan een hele lange ingewikkelde IQ test meegedaan op internet(wel een gewone Nederlandse), helaas ging er door een klein irritant **foutje alles weg.
     
  11. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind zo'n soort dingen altijd leuk om te weten. Dus daarom snap je, maar ag het interreseert me verder ook niks al haal ik een IQ van 100 of 80 of 140, ik vind zoiets gewoon geinig.:+
     
  12. <:.oRoBBeRTo.:>

    <:.oRoBBeRTo.:> .

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    1
    "Er is een heel klein verband tussen de grote van het hoofd en je IQ"

    "Blowen heeft invloed op je iq"

    Dus als je veel blowt krimp je hoofd :D
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dacht dat getallen in 500 lagen:D maar ik had aan het eind 44 en ben van vwo naar havo gegaan. Sommigen komen van gym en gaan naar mavo/havo dus die cito score zegt echt niks.
     
  14. Lord_Snake

    Lord_Snake teh pwn

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Dudes... IQ is potentieel, niet intelligentie oid. Het "ontwikkelen" van je IQ is dan ook onzin. Het enige wat je over de jaren leert is patronen herkennen die je van nature wellicht niet ziet. Er zit niet voor niets een leeftijdscorrectie in IQ tests. Eigenlijk is een IQ test na je 12e of zo al niet meer onbeinvloed als ik me het goed herinner.
     
  15. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Die test van BNN geeft slechts een indicatie van je echte IQ. Als je echt je IQ wilt weten moet je een keer naar een professional stappen. Die is dan rustig 2 dagen met je bezig, maar dan weet je het ook echt.

    Zoals Lord_Snake al zei, er zit een leeftijd correctie in elke goede IQ test, ik geloof dat ze dat bij BNN er ook in verwerken.
     
  16. <:.oRoBBeRTo.:>

    <:.oRoBBeRTo.:> .

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    1
    Er word alleen onderscheid gemaakt tussen boven de 27 jaar en onder de 27 jaar
     
  17. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je een professionele IQ test doet werkt dat anders.
     
  18. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    hoe oud moet je zijn voor deze test... ben namelijk pas 14 (bijna 15)
     
  19. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht dat je 18 moest zijn, want dan ben je compleet ontwikkeld(ook geleerd hier), maar je kan wel gewoon mee!!Maakt niet zoveel uit!
     
  20. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    je kan gewoon meedoen hoor, ongeacht je leeftijd. Sommige dingen zal je wel niet weten (moeilijke woorden) waardoor je iq wat lager zal zijn. Ga hem zelf morgen maken, heb nu geen tijd.
     

Deel Deze Pagina