Klopt, maar is dat een reden om het z'n gangetje maar te laten gaan? Wil je riskeren dat de gemoederen weer zo hoog oplopen als tijdens de Koude Oorlog? Klinkt op dit moment misschien vergezocht, maar denk maar aan de les van München: "the Lesson of Munich asserts that adversaries will interpret restraint as indicating a lack of capability or political will or both". Bovendien, als Iran inderdaad succesvol blijkt te zijn zullen ze hun kennis echt wel spreiden onder landen met overeenkomstige denkbeelden t.o.v. het westen.
Pardon? Deze thread is voor sommige personen wellicht een buitenkansje om de VS voor de zoveelste keer slecht af te schilderen. Geheel ongelijk zou ik je normaliter niet geven, was het niet voor het feit dat de Europese Unie zelf ook sterke twijfels heeft geuit over het verrijken van uranium door Iran.
Zover ik weet het trouwens niet officieel bekend of Israel inderdaad nucleaire wapens heeft. Wel worden ze er 'verdacht' van die te hebben. Maar zeker weten doe ik het niet.
Laatst bewerkt: 18 apr 2006