Ik denk niet dat men tegenwoordig nog veel waarde hecht aan mascottes. Nintendo heeft natuurlijk zijn roem voornamelijk te danken aan figuren als Mario, Link, Samus etc. Maar deze worden tegenwoordig vaak uitgemolken (op een goede of slechtere manier) waardoor de waarde daarvan ook minder wordt. Sega had natuurlijk Sonic als boegbeeld. En totdat Sony om de hoek kwam kijken had je dan ook een clash of the titans tussen Mario en Sonic. Sony had dan wel zoiets als Crash Bandicoot, maar die is nu ook multi-platform, echte boegbeelden voor de PS2 kan ik dan ook niet bedenken. Ik zie om die reden ook niet in waarom de Xbox wél op een geforceerde manier aan een mascotte moet komen...ik vind het hele idee behoorlijk achterhaald.
xbox een mascotte? denk t nie, mario was ook pas na een paar jaar de mascotte en sonic ook... je kan echt nie na een jaartje een mascotte aanwijzen voor de xbox...
Bij de Xbox denkt iedereen aan Halo, dus de Master Chief kan prima als mascotte figureren. Het hoeft niet altijd een cartoony karakter te zijn (weg met de hokjes geest! ).
Ik denk dat als Halo 2 ook zo'n hype wordt dat ze een b'tje aan Master Chief vast zitten, wat ik helemaal niet zo slecht vind...wat Chaos zegt...weer es wat anders dan Mario, Sonic etc....(wat is de PS's boegbeeld eigenlijk? )
Crash Bandicoot voor ps1, voor de ps2 weet ik het eigenlijk niet, Gran Turismo 3 wordt er altijd in 1 adem bij genoemd, maar das niet echt een mascotte. :{ Ook Solid Snake kan het niet meer zijn, want die is ook op andere consoles uitgekomen...:{ Goeie vraag!
een mascotte hoeft niet cartoony, maar het moet gewoon een character zijn... en dat is de masterchief niet. want personages uit doom ofzow zijn ook geen mascottes (v.b.)
MC is gewoon een character hoor:{ waarom niet dan? omdat je het uit de ogen ziet en daarom zie je de MC alleen in de filmpjes? Domme reden dan, dat maakt hem niet minder een character. Ik zelf vind dat ze eerst een paar series moeten maken, (bijv. eerst blinx dan blinx 2 en ook halo 1 en halo 2 e dat nog met een paat spellen) en dan pas kijken welke serie het sterkst is en dat gewoon de mascotte maken. Nintendo zei bij de eerste zelda toch ook niet meteen 'ja, dit is nu een van onze characters en mascottes'
Inderdaad ja, een mascotte maak je niet, die krijg je door dat een bepaald spel synoniem gaat staan met de merknaam door de grote populariteit. Sonic, Mario en Zelda zijn echt niet ontworpen als mascotte, dat zijn ze geworden door hun grote popularteit.
Master Chief for Xbox mascotte. Als iemand Xbox zegt denkt iedereen namelijk aan de MC. Was Blinx trouwens niet de officiele mascotte van Xbox Japan geworden? :{
Gewoon geen mascotte ... Al heeft Xbox Master Chefke als mascotte dan krijg je PS2 fanboys over de vloer van:"Och, de Xbox heeft ook een vet spel, nemen ze meteen als mascotte..." Neem je Blinx:"En de Xbox moes toch een volwassen spelcomputer worden ?" Is er geen mascotte dan is er geen gezeik over een mascotte.. Playstation heeft er ook geen nodig, toch ?