Het was niet alleen de WCG waar 'iedereen' het om deed. In eerste instantie leek het vele mensen groot te gaan worden, ook in Europa. Allemaal dankzij de grootsheid van Halo 1.
In Amerika is die wens werkelijkheid geworden, en daar was het dan ook groots. Toen bleek dat Europa qua aanbod eigenlijk ontzettend tegenviel, hebben een aantal mensen zich gefocusd op de WcG, aangezien dit het enige toernooi hier was. Het enige probleem met de WcG Nederland, is dat deze de console gamers (nog) niet serieus nemen, en dus weinig inzet toont. Al met al is de competitie wat betreft Halo 2 een grote teleurstelling gebleken in Europa.
Over de competitie in Amerika gesproken, ik sprak nog niet zo lang geleden een aantal oude team genootjes uit Str8 rippin/ StK, en ook daar is Halo 2 op sterven na dood. Ze wisten mij te vertellen dat de 'grote' spelers allemaal met smart zitten te wachten op een nieuwe game. Ze waren dan ook niet blij met de aankondiging van MLG om nog een seizoen Halo 2 te gaan spelen.
Het verschil met Europa hierin is dat er in de Verenigde Staten de echte professionals rondlopen, dus de personen die hun school/werk opzij zetten voor het spelen van spellen (Dit met betrekking op Console gaming). Deze zullen minder snel stoppen met een spel, wanneer hier geen vervanging voor is, aangezien zij hiervan leven.
@ Apu, je kunt cheaters niet als competitie zien lijkt mij. Bij competitie speelt iedereen onder dezelfde omstandigheden, bij het cheaten is dit duidelijk niet het geval. Tenzij je tegenwoordig een Halo 2 limited edition met standby modem kunt halen bij je lokale gameshop?
Laatst bewerkt: 1 feb 2006