1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Is Halo2 competitief dood?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Hanneshamlap, 31 jan 2006.

?

Is Halo2 is competatief dood?

1. Ja, ik ben het ermee eens.

104 stem(men)
    67,5%
  2. Nee, ik ben het ermee oneens.

50 stem(men)
    32,5%
  1. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Trouwens ik denk dat online halo2 ook al snel niet echt meer competitief was.. Toen eenmaal standby kwam was het eigenlijk al niet meer leuk spelen voor je stats..

Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2006
  2. II DDE II

II DDE II Skilled&Sexy

Leuk Bevonden:
    0
    100% met de stelling eens. Het spel is kapot gegaan sinds de nieuwe maps en de reset, had nog enige opleving naar de wcg toe. Alleen in de USA zijn er competities, de rest van de wereld is competatief overleden (na de wcg).

Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ehm. Ontopic dus ja.

4. BLACKHAWK EM

BLACKHAWK EM Target Theory

Leuk Bevonden:
    0
    Halo2 heeft alleen online competitief geleefd, omdat iedereen telkens beter wilde zijn dan de andere en niet wilde verliezen. Want dan was er de mogelijkheid dat iemand je noob zou noemen en die stats zou laten zien:+ Hierdoor was het online al vrij snel verneukt, omdat iedereen beter wilde zijn en de beste stats wilde hebben. Hierdoor ging iedereen cheaten als malle en de rest (dus de goede spelers) die stopten allemaal. Een aantal gingen naar connect maar egt veel kon je daar ook niet doen door gebrek aan veel goede tegenstand. Met de wcg leefde het een beetje op, maar naar het schijnt was het kut georganiseerd dus stelde ook weinig voor. Du shet is w88 op een opvolger van halo2 om veel online te gaan spelen en hopen dat daar wel een echte competitie van gaat komen.

ps. Er waren buiten halo1 ook wel spellen met een grote online competitie hor:cool:

5. II DDE II

II DDE II Skilled&Sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Tja het enige leuke van de wcg was dat gratis t-shirt (goed als poetsdoek) en het feit dat je iedereen van live in het echt ziet. Voor de rest hadden ze net zo goed spotlights op die tv's kunnen zetten dat zou hetzelfde effect hebben gehad.

6. Hanneshamlap

Hanneshamlap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De competitie is er wel geweest, al was dit enkel in de begin periode na de release. Amerika liep al snel uit met de caleague en MLG toernooien. Een aantal Europeanen hebben geprobeerd in deze toernooien te kunnen deelnemen, door middel van sponsoring en dergelijke. Dit bleek op lange termijn eigenlijk onhaalbaar, en men ging merken dat Europa wat betreft console toernooien erg achter liep en loopt.

7. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Halo 2=dood en dus geen competitie meer. Dit heeft een aantal redenen gehad;
    - komst van 360
    - cheaters/ modders
    - gamers zijn er op uitgekeken.

Dit waren dus ook mijn redenen, kwerd gek van die cheaters en uiteindelijk moet ik toegeven dat Halo 2 qua gameplay niet het gevoel van Halo kan overtreffen. Helaas pindakaas, over en uit met halo2.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@Hannes , wat échte competitie betreft heb je wel gelijk , daar is halo2 niet alleen overleden , maar ook al een tijdje begraven .
    Maar voor de meerderheid die het gewoon voor de fun spelen en hun level als bijzaak beschouwen hebben tot nader order nog steeds fun genoeg met halo2 en komen we hoe langer hoe minder cheaters en stand-beyers tegen .
    Of hoe de competitiedood van een game de recreatievorm van diezelfde game vele malen aantrekkelijker maakt.;)

9. II DDE II

II DDE II Skilled&Sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Das een goede idd, PLAY CUSTOMS. Ook wel een vrij duidelijk resultaat van de poll trouwens.

10. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik heb al een poos niet op live gespeeld en ik weet dus niet of halo 2 egt dood is maar ik merkte wel dat er teveel cheaters waren en dat verpest het voor een veel gamers dus ja het zou makkelijk dood kunnen zijn omdat de 360 uit is door cheaters en door concurerende games op de xbox(1) :p maarja je moet tog verder niet?

11. Hanneshamlap

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, de zogezegde 'fun factor' bij een spel zou niet ten kostte moeten gaan van competitie. Echter heeft Bungie bij het maken van Halo 2 extreem veel aandacht besteed aan de competitieve elementen. Dit heeft, in mijn ogen, ervoor gezorgd dat bovengenoemde fun factor niet goed is uitgewerkt, en daarmee minder replay value. Vandaar dat naar mijn mening het spel dood, en als svennie al zei, begraven is. Puur omdat de competitie, die het spel eigenlijk gemaakt en 'vermoord' heeft, totaal weg is.

Overigens blijft het nog wel leuk om oude bekenden te zien bij het spelen, dit is ook voor mij een reden om soms Halo 2 nog in mijn xbox te doen. Weinig te maken met de game, maar wel gezellig.

Edit: Waarom is Halo 2 BC op de 360...... Het speelt echt verschrikkelijk

Laatst bewerkt: 1 feb 2006
  12. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 is trouwens competitief nog niet dood aangezien er nog genoeg cheaters zijn die om hun level geven. Je kunt er veel over zeggen maar dit is ook competitief, alles doen om een hoog leven te krijgen(wat ze natuurlijk niet verdienen).

13. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    lol jij noemt tegen mekaar boosten en standby-en dus competitief, uit wat bestaat die competitie dan??
    Wie heeft de meeste 2 month-trials en de beste standby-modems om het hele matchmaking systeem zoveel mogelijk te verpesten? Hmm dat noem ik eerder diep triest dan competitief.

14. Sir IcE2k6

Sir IcE2k6 Konjo die mama!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook eens dat het dood is! En niet zo'n kleinbeetje ook! Competitief wordt er geen Halo 2 meer gespeeld. Ik denk dat het ook zeker door cheaters/boosters enz enz komt maar ook zeker door de formule van Halo 2 die ze gehandhaaft hebben. De formule (die het competitief houd) is uitgewerkt!

Al vergelijk je het met halo 1 bleef er ''fulltime'' gespeeld worden en pas toen Halo 2 kwam over gegaan naar dat spel. Halo 1 heeft het aardig lang uitgehouden zonder te hoeven denken om naar een andere game over te stappen. En er ok dus meer halo 1 toernooien waren in Europa dan Halo 2. Halo 2 is te snel gaan vervelen simpelweg omdat er weer te veel aan toegevoegd is waar de ''diehard halo gamers'' niet op zaten te wachten. Minder leuk spel--->minder leuk om competitief te spelen--->minder geintresserde---> spel dood!

Halo 2 had zo mooi kunnen zijn, maar er is teveel aan gesleuteld!

Salut_0/

IcE2k6

15. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    mmmm dood ja en neen.
    de personen met een xbox360 zullen volgens mij geen halo2 no bijna aan raken.
    maar de personen zonder een xbox360 wel nog de game spelen.

maar de game is ook wel verziekt door de modders en cheats

16. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben maar het is wel competitie. Er alles voor over hebben om te winnen is competitief. Het kan natuurlijk overdreven worden.

17. Champion

Champion Guest

nogal dood ja, en wss alleen om het WCG in nederland. Kspeelde in die tijd nog op xbc en wist dus niet dat iedereen van live zoveel uitkeek naar dat toernooi en er ook maanden voor geoefend hebben. ( zoals ik dat nu dan hoor, dat mensen het alleen maar om de WCG / stats speelde... )

:)

18. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    :+, mag k vrage wie dat dan zijn?

trouwens H2 = Dood maar k speel nog omdat het gezellig is, en meestal ook wel leuk,

k denk dat voor H1 veel meer toernooien waren, is omdat je altijd beter kon worde met H1, met H2 kun je maar een bepaald niveau hale, behalve teamwork, daar kan je altijd op werke ;)

_0/

19. Hanneshamlap

Leuk Bevonden:
    0
    Het was niet alleen de WCG waar 'iedereen' het om deed. In eerste instantie leek het vele mensen groot te gaan worden, ook in Europa. Allemaal dankzij de grootsheid van Halo 1.
    In Amerika is die wens werkelijkheid geworden, en daar was het dan ook groots. Toen bleek dat Europa qua aanbod eigenlijk ontzettend tegenviel, hebben een aantal mensen zich gefocusd op de WcG, aangezien dit het enige toernooi hier was. Het enige probleem met de WcG Nederland, is dat deze de console gamers (nog) niet serieus nemen, en dus weinig inzet toont. Al met al is de competitie wat betreft Halo 2 een grote teleurstelling gebleken in Europa.

Over de competitie in Amerika gesproken, ik sprak nog niet zo lang geleden een aantal oude team genootjes uit Str8 rippin/ StK, en ook daar is Halo 2 op sterven na dood. Ze wisten mij te vertellen dat de 'grote' spelers allemaal met smart zitten te wachten op een nieuwe game. Ze waren dan ook niet blij met de aankondiging van MLG om nog een seizoen Halo 2 te gaan spelen.
    Het verschil met Europa hierin is dat er in de Verenigde Staten de echte professionals rondlopen, dus de personen die hun school/werk opzij zetten voor het spelen van spellen (Dit met betrekking op Console gaming). Deze zullen minder snel stoppen met een spel, wanneer hier geen vervanging voor is, aangezien zij hiervan leven.

@ Apu, je kunt cheaters niet als competitie zien lijkt mij. Bij competitie speelt iedereen onder dezelfde omstandigheden, bij het cheaten is dit duidelijk niet het geval. Tenzij je tegenwoordig een Halo 2 limited edition met standby modem kunt halen bij je lokale gameshop?

20. Champion

Champion Guest

airwave, met maanden oefenen bedoel ik dus het gewoon spelen van halo 2 ... het blijkt dus dat bijna iedereen gestopt is na de WCG. Dat geeft dan toch wel aan dat iedereen het dus zowat alleen maar daarvoor speelde ?

ohw en hannes, Gspot zei dat jij nooit in Stk hebt gezeten :)

Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2006

Deel Deze Pagina