Mensen, ik heb Iss2 gister gekocht met bevende handen vanwege al die slechte recensies. Ik heb PES eindeloos gespeeld op de psx en ik snap niet waar die negatieve kritiek vandaan komt. Het is gewoon een heeeeeeerlijk spel. Enige grote nadeel is is dat je in de replay niet van camerapunt kan wisselen, maar da's dan ook alles. Het spel speelt nagenoeg hetzelfde als PES alleen heb je nu een beter schijnbeweginkje tot je beschikking (lees: realistischer, een schijnbeweging die ronaldo in zijn eerste jaar bij inter vaak flikte) En mensen die zeiken dat er geen steekpasje meer in zit moeten maar eens op Y drukken. Als je houdt van een beetje realistisch voetbalspel raadt ik je zeker dit spel aan!
Zoals je uit eerdere postings van me hebt op kunnen maken: Ik ben het roerend met je eens. Heeeerlijk spel En waar dat negatieve geleuter vandaan komt? Keine ahnung. Maar ff over die schijnbeweging, die krijg ik er nog niet al te lekker uit. Heb je een tip? Hoe staat het trouwens met je volley-techniek? En heb je al een omhaal weten te maken of een diving header? Is me tot nog toe pas 1 keer gelukt. Is knap frustrerend: Weten dat het kan maar het (nog) niet opnieuw lukken Aaaaargh
het valt me op dat je bij PES makkelijker van de zijkanten kan voorzetten, dus die volleys zijn nog in de maak bij mij. Die schijnbeweging is vrij simpel, gewoon alleen sprinten met Rtrigger zonder een kant op te drukken, zodra je dan weer een kant op drukt maakt tie eerst de schijnbeweging en daarna holt tie doodleuk verder. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegt. Net een zwaar bevochten 0-0 van spanje tegen slovenië behaalt, en dit is nog maar medium! wat een heerlijk spel toch...
Ik heb het spel ook, het is het beste voetbalspel op de Xbox, maar om nou te zeggen dat het 'nagenoeg hetzelfde speelt als PES' is onzin. Y is geen steekpassje maar een lob naar voren en het passingsspel is totaal anders. Ook moves als 1-2'tjes zijn veel gemakkelijker (en dus minder 'rewarding') dan in PES. Ik heb PES blauwgespeeld op de PS2 (doe ik trouwens nog steeds) en ik moest behoorlijk wennen aan ISS2. Het beste bewijs dat het toch echt totaal anders speelt. Dat wil trouwens niet zeggen dat ISS2 slecht is of zo. Ik snap die negatieve reviews ook niet echt, want het speelt als een tiet. Moet je voor de grap daarna eens FIFA WC 2002, dan merk je pas hoe slecht die voetbalgames van EA Sports zijn. Wat graphics betreft vind ik ISS2 wel een beetje tegenvallen. De cutscenes zijn bloedmooi (zeker het begin met die toss en zo), maar de spelers bewegen wat houterig en het gras ziet er echt niet uit. Laatste kritiekpuntje: wat weinig teams en alleen landenploegen. Maar verder topspel. Krijgt van mij een dikke 8.
Ikzelf bedoelde ook PE (geen S dus blijkbaar) op de PSX one dus. Misschien dat daar het verschil ligt. 1 keer Y is dus echt wel een steekpasje, 2 keer Y is een hoog steekpasje. Check je boekje maar zou ik zeggen. Er zitten inderdaad nog fiks wat nadelen aan, maar ik gaf een iets te fleurige (subjectieve) review omdat ik dat gezeik zat ben dat het overal wordt afgekraakt. Voor mij op dit moment het grootste nadeel: ik heb een fucking pijn in mijn rechterwijsvinger. God wat mot je Rtrigger vaak indrukken zeg... Het passingsysteem is anders dan de Psxone versie, sowieso omdat de steekpassjes fiks pittiger zijn, maar mij hoor je daarover niet klagen, want als je bij PE ook maar effe goed die steekpasjes benutte had je er in 4 minuten nog 10 inliggen, en dan komt Fifa er aardig dicht in de buurt. Kleine (overbodige) tip: speel 4-3-3, dan kan je namelijk blindelings hoge steekpassen naar de zijkant geven, dat is soms best fijn
OK dan. Ik heb de PSX-versie van PES nooit gespeeld en ik heb uit reviews begrepen dat-ie idd wat anders speelt dat de PS2-versie. Zal daar het verschil wel in zitten. Dat steekpassje lukt inmiddels al wat beter, maar werkt nog steeds minder goed dan in PES.
Mmm...dat steekpassje met 1x Y lukt toch nog steeds niet zo goed. Hij vliegt meteen omhoog en ik doe niet meer dan een tap. Hoe doe jij dat precies? En nog iets: hoe krijg ik zelf gecreerde spelers in m'n team gezet? Volgens de handleiding krijg je na het creeren de optie om 'm in een bepaald team te plaatsen, maar dat doet-ie dus niet. Nu heb ik een topspits waar ik niks mee kan.
Je moet die steekpass een beetje bijsturen en dan gewoon y indrukken en ff vasthouden. Mijn mannetjes koppen bijna elke bal en als de bal via de keeper weer terugkaatst dan pas word er geschoten. KLOTE!
Dat met dat koppen zat ik eerst ook mee. Maar dat ligt dus geheel aan je timing. Ballen die hoog zijn worden gekopt. Wacht je iets langer en is de bal dus wat lager zijn diving headers mogelijk (rond borsthoogte), omhalen (met de rug naar het goal op ongeveer dezelfde hoogte) en volleys (zeg maar middel tot kniehoogte). Zo werkt het ongeveer. In de praktijk zijn ze allemaal een keer gelukt bij me (je kan errrrug spectaculaire doelpunten maken in dit spel), alleen nog niet zo gek vaak. Makkelijk is het niet (dit is duidelijke geen FIFA...). Kwestie van gewenning en een hoop oefenen, denk ik. Een bal in het goal sliden is trouwens ook mogelijk. Heb ik ook al een keer voor elkaar gekregen. Ik voelde me een hele Marco van Basten Je kan ook lobjes a la Bergkamp geven. Zo hoop ik de keeper ook nog een keer te verschalken, of een Beckham waar je de bal vanaf de middenlijn het doel in zwiept
Een speler erin zetten doe je bij teamedit, dan moet je gewoon zo'n speler wisselen, kan vrij simpel, je selecteert het team, je drukt op een speler die je eruit wil, dan druk je niet op Rtrigger (dan ga je naar je reserves) maar op rechts, dan krijg je je aangemaakte spelers te zien. Zo heb ik het althans bij Ono gedaan, en die staat er nu bij japan in. Ik zeg dit uit mijn hoofd, dus het kan fout zijn, maar volgens mij heb ik het zo gedaan. Je ziet die speler er trouwens niet instaan bij teamedit dan, maar alleen bij het spelen van het werkelijke spel. Vraag me niet waarom. Dat steekpassje, ja, ik druk gewoon 1 keer op Y, dus ik weet niet wat er dan misgaat eigenlijk.
Iss heeft een VEEEEEEEEEL langere lifespan. Na 40 potjes kom je weer eens achter een nieuw truukje of soort lobje, het is echt een ideaal spel. Ook blijven de potjes spannend tot de laatste seconde, iets wat je bij Fifa niet snel zal hebben. Als je een voetbalspel wilt hebben, kies dan voor deze. Tenminste, als je houdt van een meer tactisch dan actie gericht voetbal spel. ! tip, als je hem koopt, laat je dan niet gelijk uit het veld slaan door de learning curve, speel gewoon eerst een half uurtje Training, zodat je de controls onder de knie hebt.
OK, gevonden. Je moet wel eerst naar het rechterscherm gaan, anders werkt het niet. Dank je voor je hulp.
Tja...als je PES gewend bent, valt ISS2 aanvankelijk misschien wat tegen. Clubteams zitten er bijvoorbeeld niet in en ook het aantal te spelen competities houdt niet echt over. De spelers hobbelen verder wat houterig over het slecht geanimeerde veld en de bal doet dat na een pass over de grond eveneens. Minder belangrijke minpuntjes zijn er ook. Zo kan de camera de bal niet altijd bijhouden en switcht hij na een doeltreffend afstandsschot meteen naar de schutter. Jammer, want ik vind het juist zo mooi om de bal het net te zien raken om vervolgens langzaam 'uit te stuiteren'. Ook heb je bepaald niet veel camera-vrijheid bij de replays. Maar dit zijn vrij onbeduidende puntjes van kritiek. Eenmaal gewend aan de controls en de bal-physics merk je dat ISS2 gewoon een hele goeie voetbalgame is. De AI van zowel aanvallers als verdedigers is erg goed (zeker in vergelijking met de troep die EA Sports als voetbalgame durft te verkopen) en je kunt al snel de meest briljante aanvallen op de mat leggen. Voor je het weet ben je (zoals ik) gruwelijk verslaafd aan ISS2. Als simulatie haalt-ie het niet bij PES, maar dat wil niet zeggen dat je er niet net zoveel lol aan kunt beleven. ISS2 is wat mij betreft de op een na beste voetbalgame en in ieder geval de beste op de Xbox. En o ja, ook met z'n tweeen is ISS2 dikke pret. Wil je dus graag een voetbalgame kopen, ga dan voor ISS2.
mjah en het scoren is zo makkelijk met die effect knop jeetje... zelfs op hard gaan ze er easy in das beetje klote van het spel voorderest wel toppahtje =))
Superspel, ik vind het alleen heel jammer en vreemd dat je geen toernooi met z'n 2-en (in 1 team) kunt spelen. Dat is toch raar, want bij friendly kan het wel.