Ik vind hem dus echt 3x niks. Tis echt zo'n slogan die een kereltje van 5 nog wel kan bedenken. Hij klinkt kut. En vooral omdat ie ook nog eens uitgesproken wordt door die gast met die kutstem (volgens mij zo'n ex-vj van TMF en 538 dj ofzo). Ik krijg echt van die Gammo-braakneigingen bij die stem. Je hoort ook echt dat het een Nederlander is door dat kutaccent, ook al doet ie nog zo z'n best. Laat het dan door een echte Amerikaan inspreken, dan klinkt het misschien nog een beetje.
Maar nee, Life is Short, Play More vond ik echt veel beter. Die hadden ze veel beter moeten uitbuiten, want die reclame met die baby was echt fantastisch maar heb ik maar een paar keer gezien. In Xbox reclames daarna zag je nog wel eens "Life is short, play more" voorbij flitsen, maar het was krachtiger geweest als er ook een stem bij zou zijn die het zei. Een vrouwenstem die fluistert "Play more" maakt het bijvoorbeeld veel gaver. Bij Sony snappen ze dat tenminste. "Don't underestimate the power of Playstation" was fantastisch en "Fun, anyone" is ook veel beter dan waar MS nu mee aan komt zetten. Dingen als die vrouw die schreeuwt "Playstation 2!!", dat zijn dingen die in je kop blijven hangen.
Ik snap dat ze Xbox Live willen promoten. Maar neem dan van mijn part "Life is short, Live more". Heeft nog een dubbele betekenis ook, het is maar hoe je Live uitspreekt. Dit verzin ik hier terplekke en klinkt imo beter dan hetgeen waar een gigantisch marketingsteam van MS maandenlang over heeft nagedacht.
Dit is dan de geweldige marketingmachine die Microsoft heet, nou het valt mij vies tegen. Je kan zeggen dat ik niet zo moet zeuren over een slogan, maar de slogan bepaalt ook het imago. In mijn ogen is de huidige slogan zo ghey, dat het imago van de Xbox er ook ghey van wordt. Ik vind de games fantastisch en ik moet me natuurlijk niets aantrekken van het imago, maar onbewust doen we dat allemaal wel een beetje denk ik.
Laatst bewerkt: 13 dec 2003