Italiaanse tekst. Kan iemand me helpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 13 mrt 2005.

1. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Een paar jaar terug was is dus in Italie, aan Lago di como. Daar veel met de boot rondgevaren, toen we 'n huis tegenkwamen... Vila pliniana bleek het uiteindelijk te heten (Stond leeg, vroeg me af waarom.)
    Tot op de dag van vandaag niet meer mee bezig gehouden, tot ik bij google op deze doelloze zondag ochtend PLINIANA intypte (afbeeldingen)
    Dus allemaal foto's (En verhalen rondom) van dat huis.

Staat er bij een van de vele afbeeldingen dit.
    Allemaal jaartallen en woorden als MISTERIOSO en inaccessibilità ect. ect.

Nu dus de vraag, kan iemand in grote lijnen vertellen wat er hier gezegd wordt?. Wil namelijk wel weten waarom 't leeg staat enz. :) :confused:

Denk dat dit mijn studentenhuis gaat worden :D :cool:

Fotootje:

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    hier heb je het in engels:, daar moet je wel mee uit de voeten kunnen:
    It is one of the more famous villas of the lago, set apart and sad from the mysterious aspect and alarming. It seems that on the building serious a suspended aura inaccessibility, nearly that still you the ghosts flutter that say upsot its first owner, conte the Giovanni Anguissola of Piacenza, refugee here after to have taken part to the palace conspiracy in which it came slaughtered Pier Luigi Farnese. The elegant dwelling, erected in 1573, came therefore called because, Plinio Old and the Young person, described the intermittent cascade that is found in its vicinities whose waters only fall in those of the lago after to have very completed a jump 80 meters. It rises in a dipped solitary insenatura in the green, uncertain is the name of the constructor; between the proposals we find the Alessi and the Pilgrims, recently were added to the name of Giovanni Antonio Piotti from Vacallo. It was sold to conte the Pirro Visconti Borromeo, but the first jobs of improvement came made from the Canarisi and, to half of the 1800's, from prince Emilio Barbiano di Belgioioso. Just in this villa this last one lived isolated for eight years a sweeping love for Anna Berthier, prince of Wagram and moglie of the duca of Plaisance. From the Belgioioso the villa passed to the Trots and, in 1890 to the Valperga di Masino. It puts into effect them property is the Pliniana Society. In the 1700's and the 1800's it was preprefer dwelling of artists and personages of great relief between which Giuseppe II, Napoleone, the Bellinis, Rossini who composed to you, in single six days, the entire Tancredi, Byron, Foscolo that you verseggiò part of its Hymn to Thanks, and finally, the Fogazzaro that drew inspiration for Malombra. The imposing facade with four orders of windows comes lightened from the elegant one loggiato to three arched straight ones from twin columns that are found to the Association of Bologna, the inside is furnished elegant with furnitures, decorations, rare works of art and cimeli: it enunciates to you ritratto of Cristina Belgioioso, painted from the Hayez of 1818.

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    <--- keb nu et Logo van Nike Jumpman, met me naam dr in(nee egt joh??:p)
    ben bezig met een bewegende versie... had er al eentje af, maar die is te groot voor hiero:mad:

4. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij post je in het verkeerde topic??

5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    is dat niet het huis van geoge cloony?

6. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    @Jaguar: Bedankt! Waarmee doe je dat zo snel? :eek:
    't is me nu alleen nog niet helemaal duidelijk waarom het zogenaamd misterieus is ;) :confused:
    hier heeft het iets mee te maken.. Maar als ik het vertaal komt er 'n nogal onduidelijke zin uit. Iets met Ernstig, ophangen/uitstellen, sfeer/geur, ontoegankelijk... :confused:

/edit:
    Lijkt me sterk, Gezien de staat ervan.

7. exilim

exilim mASter_eXiLim

Leuk Bevonden:
    0
    mooi toch? Zo'm mysterieus huis.... Kun je film maken in je eigen huis:p Maar wel apart verhaal jah...

8. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
  9. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0

Ik doe dat zo snel met Bablefish:http://babelfish.altavista.com/

Je kan een tekst ingeven of een internet site, de vertaling klopt gramaticaal niet echt goed, maar het is wel handig om de hoofdlijnen van een tekst te kunnen begrijpen.

10. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    En dit is de Nederlandse vertaling:

Het is een van de bekendere villa's van de lago, vaste aparte en droevige van het geheimzinnige aspect en alarmeren. Het schijnt dat op het gebouw ernstig een uitgestelde aura ontoegankelijkheid, bijna dat nog steeds u het geesten gefladder dat upsot zijn eerste eigenaar zegt, conte de Giovanni Anguissola van Piacenza, vluchteling hier nadat deels naar de paleis samenzwering genomen te hebben waarin het geslachte Aanlegsteiger Luigi Farnese kwam. De elegante woning, oprichtte in 1573, kwam daarom riep omdat, Plinio Oud en de Jonge persoon, beschreef de intermitterende cascade die in zijn omgevingen wiens gevonden is, bewatert enkel vallen in die van de lago na heel een sprong 80 meter vervolledigd te hebben. Het stijgt in een indompelde eenzame insenatura in het groene, onzeker is de naam van de aannemer; tussen de voorstellen wij vinden de Alessi en de Pelgrims, werden onlangs aan de naam van Giovanni Antonio Piotti van Vacallo toegevoegd. Het werd naar conte de Pirro Visconti Borromeo verkocht, maar de eerste banen van verbetering kwamen gemaakt van de Canarisi en, naar de helft van de 1800, van prins Emilio Barbiano di Belgioioso. Slechts in deze villa dit laatste dat een leefde geïsoleerd voor acht jaren een veelomvattende liefde voor Anna Berthier, prins van Wagram en moglie van de duca van Plaisance. Van de Belgioioso de villa ging naar de Draf en voorbij, in 1890 naar de Valperga di Masino. Het zet in resultaat hen is eigendom de Pliniana Maatschappij. In de 1700 en de 1800 die het preprefer woning van artiest en personages van geweldige steun was waartussen Giuseppe II, Napoleone, de Bellinis, Rossini die samenstelde naar u, in enkele zes dagen, de volledige Tancredi, Byron, Foscolo dat u verseggiò deel van zijn Hymne naar Bedankt en ten slotte, de Fogazzaro die tekende inspiratie voor Malombra. De opleggende gevel met vier bestellingen van Windows komt verlicht van de elegante loggiato tot drie overspannen rechtstreeks degene van tweelingkolommen die naar de Vereniging van Boulogne gevonden zijn, de binnenkant is ingericht elegant met meubilair, decoraties, ongewone kunstwerken en cimeli: het spreekt naar u ritratto van Cristina Belgioioso, geschilderde van de Hayez van 1818 uit.

11. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    met die vertalers krijg je allemaal kromme zinnen enzo
    je kan beter een gozer vragen die een beetje italiaans kan.
    helaas ben ik dat niet

12. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0

HAHAHAHHAAA A

Jij bent koel. nee echt.

13. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    @Buzza: :confused: handel fanmail gerust via pm af;)

Begin 't eindelijk beetje te begrijpen... al vind die die zin over dat misterie nogal vaag.
    Vind 't wel 'n vet huis :cool: al is de staat niet al te best volgens myn;)

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764

zo te zien zag het er vroeger een stuk beter uit

Edit: wat info in het engels

It stands on a deserted creek. It owes its name to an intermittent spring narrated by both Pliny the Elder and Pliny the Younger, born in the 1st century in Como, writers and officers of the Roman Empire. The edifice dates back to the second half of the sixteenth century when it was built by Giovanni Anguissola, governor of Como. We do not know the name of the architect: maybe Alessi or Pellegrini. Sold first to count Pirro Visconti Borromeo the villa passed to the family Canarisi who restored and embellished it, and then in mid-Ottocento to prince Emilio Barbiano of Belgioioso. To him is related one of the most romantic memory: the prince lived there an eight year long overwhelming love-affair with Anna Berthier, princess of Malpaga and duke of Plaisance's wife. Later on the villa passed to the Trottis and in 1890 to the Valperga of Masino. Nowadays it belongs to the Pliny Academy. The building has got an impressive facade with four orders of windows with three arcade loggia, supported by paired columns. Inside many rooms, lavishly decorated. Many the famous guests: rulers and kings as Giuseppe II and Napoleon; musicians as Rossini and Bellini; poets and writers as Byron, Foscolo and Fogazzaro who took there inspiration for his novel Malombra. (from "Villas on the Lake" - Enzo Pifferi Editore - 1998).

Laatst bewerkt: 13 mrt 2005
  15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik spreek italiaans, PM me maar als je het in grote lijnen wilt weten, want zo te zien weet je het al en ik heb geen zin om het voor niks te gaan vertalen ;)

16. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wooh, das egt een super mafia huis man:D, daar wil ik ook ooit nog een keer naartoe, dat is egt een mooi huis:):D:D

Deel Deze Pagina