1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

J.J.'s (Power Unlimited) anti Xbox campagne

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DiaLogical, 7 apr 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Jaloers!
    Nee Doa3 is lekker origineel, Gotham 2, Midtown Madness 3, HAlo 2 enz......

Nee, het is slechts een van de best verkochte spellen ooit maarja...

Metroid 2 komt einde dit jaar in de VS dus......
    Maar DOA3, Midtown Madness 3, Gotham 2 ( is al deel drie, want deel 1 was metropolis streetracer op de dc) vind jij dus geen uitmelkerij??

Nadenken, dat is een eigenschap die weing mensen op dit forum beheersen.

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    je bent egt een harde imbeciele mongool dude! jezus, er antwoord verdomme met argumenten waarom ik dat zo vind en dan kom je met een ongeargumenteerd ziekelijk kinderachtig antwoord.. ik zou niet meer eens de moeite moeten nemen om op je post te replyen *sigh* (tog doe ik het, voel ik me meteen weer een stuk slimmer;/)

heb je mij die titels horen noemen??? nee dus hou je bek er dan over..

ow dus dan is het meteen een kwaliteit vol spel? d8 het niet..

dat zal wel niet, en als het tog zo is dan is het behoorlijke uitmelkerij en zal het zeker de kwaliteit van zijn voorganger niet halen..

dat is een eigenschap die jij niet zo goed beheerst..

3. Dschadir

Dschadir DG meeting addict

Leuk Bevonden:
    1
    Jongens, jongens. Allebei in de hoek.

Jullie lijken wel een stel kleuters. Bekijk al die games nou eens per platform. Op de Cube is Metroid Prime een van de beste spellen. Ga je het vergelijken met andere platforms, dan bestaat het niet, dat Metroid Prime een 10 krijgt. Dan zijn er echt wel betere spellen. The Wind Waker krijgt een hoog cijfer, omdat het op de Cube een van de betere spellen is. Ga je ook dit spel vergelijken met andere platforms, dan zal het niet zo hoog scoren. Er wordt dus gekeken naar het eigen platform en niet naar games op andere platforms. Wat moet iemand met een GC nou met een vergelijking van MP en Halo als deze persoon niet eens een Xbox heeft. In mijn ogen zou dan bijvoorbeeld de eerste Unreal hoger scoren dan Halo en MP. Puur vanwege de sfeer. Zie je, dat is ook een mening. Iemand anders vindt misschien weer van niet.

Niet iedereen vindt alles even leuk. Ik zou bijvoorbeeld nooit een PS2 kopen. Ik heb wel een Xbox en een GameCube. De Xbox uiteraard als eerste (het blijft toch de beste console. Zie je, weer een mening) en de GameCube er later bij voor games als MP en Mario Kart. Dat zijn eigenlijk de enige spellen waarom ik een Cube heb gekocht. Moet ik dan nu de PS2 trashen? Omdat ik er geen een heb.

Op MP, Mario Kart, Rogue Leader en Wave Race na, zijn er niet veel spellen op de GC, die ik leuk vindt. Maar hou je van Nintendo spellen, zoals Mario Sunshine, dan is de GC voor jou misschien wel een topper en de beste console. Het komt allemaal op smaak neer.

Ik zal de Xbox altijd als de betere beschouwen mede dankzij Xbox Live en het feit, dat de spellen die er op uit komen nou eenmaal beter in mijn straatje liggen, dan de spellen van bijvoorbeeld de PS2. Dat wil niet zeggen, dat de PS2 bagger is. Verre van dat. Ik hoef alleen maar Final Fantasy te zeggen of GTA3. Als iemand vindt, dat bepaalde games niet leuk zijn, dan is dat een mening. Voel je dus niet aangesproken omdat je Xbox wordt afgekraakt of de games lagere cijfers krijgen dan andere games op andere platforms.

1 persoon vindt dit leuk.
  4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    smash bros deed de verkoop van de GC anders meer stijgen dan Mario sunshine. En er zijn genoeg mensen die smash bros als favo game boven mario hebben.. like me.. kep er nu 90 uur gameplay opzitten, and still counting.. en met 90 uur ben ik een keiharde rookie.. m'n buurjongen heeft 110 uur, verder bij mij in de klas zijn er mensen met 150 uur.. en ik ken ook iemand die naar californië is afgevlogen om aan een smash bros melee tournooi mee te doen.

*cough* Luigi's mansion, Pikmin, kriby's air raid en het helaas hier nog niet uitgebrachte Animal Forest anyone?Misschien niet allemaal supertoppers maar wel allemaal erg leuke games.. en wat dachten we van Eternal Darkness? ook hartstikke wrede game, niet van de hand van miyamoto maar toch, wel van nintendo..

kijk, dit is dus mijn punt, dit is niet waar vind ik persoonlijk. maar dit is dus weer iets wat ik over de xbox zou kunnen zeggen, te weinig toppers.. en over de ps2..

volgens mij is je probleem dat je je te druk maakt over wat er in de PU gezegd wordt.. het is misschien het meestgelezen nederlandstalige gamesblad, maar we weten al lang dat geen enkel gamesblad perfect is en ZEKER de PU niet. en op het moment dat je een game een cijfer geeft ben je al niet meer objectief bezig.. dus geen enkele reviewer is objectief.. ik heb me laatst ook weer boos moeten maken op de gasten van NGC magazine omdat ze wat games die ze eerder dit jaar hadden gereviewd opeens een lager cijfer gaven..

zo gaat het ook met websites als gamespot en ign.. JE HEBT ALTIJD GEZEIK.. dus maak je niet te druk over wat de media over een game te zeggen heeft, maar trek gewoon je eigen oordeel naar informatie uit een review.. een game die een laag punt krijgt kan je alsnog kopen omdat de gameplay elementen JOU wel aanspreken maar de reviewer niet.. in mijn geval met Sonic A2B..

Over wat je over de PU en jurjen zegt ben ik het trouwens wel met je eens..

maar nog maals:

er zijn nog geen games geweest voor de GC die een tien hebben gekregen.. een 97 is geen tien.. het is niet perfect.. het is 3% niet perfect, onperfect dus..

pikmin niet toegankelijk voor de casual gamer!? het was de meest simpel en doeltreffend uitgewerkte rts OOIT! hoe kan je het nog toegankelijker maken??

mweut! nope.. echt niet mee eens.. sorry, kank echt niet inkomen..

agreed, op het mongool gedeelte na..

nee, die noemt hij.. jou punt was dat de gc te weinig toppers heeft en te weinig originele games.. als we het gaan vergelijken met de xbox begin jij opeens te flamen! rustig man.. ik vind ook dat hij gelijk heeft, is dezelfde situatie..

zou je gelijk in kunnen hebben.. verkoopcijfers staan niet garant voor kwaliteit (denkt aan tombraider.. wordt misselijk).. maar als je ergens veel plezier aan beleeft (wat veel van ons wel degelijk met mariokart hebben) dan is het toch vanzelf een spel van kwaliteit? het is toegankelijk, het heeft een hoge funfactor en heeft een zeer goeie multiplayer en een goeie singleplayer mode.. ik zie niet wat er aan mankeert..

DIT is gewoon stom wat je hier zegt.. waarschijnlijk wordt de game nog wel es vertraagd ja. Maar dat het de kwaliteit van z'n voorganger niet kan halen? quatsch zeg ik.. IK ben heel tevreden met MP, maar er waren toch mensen die er meer van hadden verwacht.. toch ruimte voor verbetering! ik vind het jammer dat ze er zo snel alweer een sequel uitdraaien, maar er is nog HELEMAAL NIKS van deze game bekend, alleen dat hij bestaat, en jij schrijft hem gelijk af als MINDER? DAT mijn vriend, is n00b gedrag.. je kan beter en dat weet je..

beide games zijn multiplatform..

Laatst bewerkt: 5 mei 2003
  5. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    nee kijk naar een spel als de sims DAT is uitmelkerij.

DOA 3 = 1e fighter op de xbox daar is echt werk voor gedaan...echte verbeteringen tegenover 2
    MM3 = ook al geen uitmelkerij want het is een spel van geheel af aan opnieuw opgebouwd en ik kan me niet herrinneren dat er behalve auto's downloaden je al met MM2 online kon
    PG2 = is ook al geen uitmelkerij...alle fouten zullen er uitgehaald worden...betere graphics omdat het team nu ervaring met de xbox heeft...bij de sims geen enkele verbetering om maar even wat te noemen. de mario kart serie is alleen elke keer qua graphics verbeterd omdat ie elke keer op een nieuwe console kwam...het enige goede en leuke op de gamecube is Zelda

6. The Dark Prince

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens:p

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    een multiplatform blad moet juist alles hetzelfde beoordelen.. zodat degene die het blad leest zelf kan oordelen op welke console de beste games zijn..

dat maakt het geen topper..

dat was juist de discussie, wat de pu zegt.. en ik geef dus mijn redenen waarom ik de pu niet meer lees..

ik maak me er ook niet druk over, behalve als de discussie er over gaat..

nee ok agreed.. was te voorbarig

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    er is echt werk voor gedaan? hoe bedoel je dat? zo heel veel nieuwe gameplay features merk ik er anders niet echt in.. ik heb 2 niet gespeeld, maar als ik 3 speel heb ik het idee dat ik gewoon een zeer goed verzorgde fightgame speel.. niks bijzonders.. geen echt moeilijke combo's, geen echt vernieuwende characters, geen echt vernieuwende locaties.. alles heel typisch maar gewoon goed verzorgd.. om nou te zeggen dat ze geprobeerd hebben iets origineels neer te zetten.. absoluut niet..

dus als een game een multiplayer mode krijgt is het opeens helemaal vernieuwd? het hele spel is opeens origineler DOORDAT er een multiplayer inzit? de rest van de gameplay is nog gewoon hetzelfde zowat als ik me niet vergis..

wederom: geen enkele vernieuwing.. betere graphics boeit niet, en dat de fouten eruit gehaald worden? HOE KAN DAT NOU! het is toch een andere game dan deel 1? er zullen MISSCHIEN minder fouten inzitten ja..

mweut fout.. bijna iedere uitbreidingsset gaf je meer opties.. de ene liet je uitgaan, de andere een vakantiepark bouwen, weer een andere liet je huisdieren adopteren enzovoort.. best wat nieuwe gameplay ideën hoor..

klopt wel.. maar daar gaat hopelijk mario kart double dash verbetering in brengen..

nee, maar het viel zeker niet tegen.. zoals jij zei..

ja dat klopt.. maar het ging een beetje een andere kant op nadat je beweerde dat er te weinig toppers voor de GC waren.. en ik zeg.. relativeren!

9. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Orcrist raakt de kern van het verhaal. Wie moet je geloven en wat moet je geloven.

In principe wil elke gamer geloven wat ie wil geloven. Filosofisch niet. PU is multiplatform en dus hebben we er gene belang bij om een apparaat voor te trekken. Sterker nog dat werkt tegen ons want den gaan de bezitters van de ´mindere ´apparaten klagen. Persoonlijk lees ik geen platformgebonden bladen meer. In de VS en Engeland levert dat zoveel crap op. Ik kocht de Eerste Amerikaanse official Xbox mag en die gaf echt alleen maar 9´s en 10. Of Midnight Club 2 die nu over 9.5 krijgt van PS2 bladen. Ik heb er vaak met hoofdredacteuren over gesproken en die zeggen netjes, ´je schijt niet in je eigen stal´. Waarom niet, omdat een PS2 bezitters geen Ps2 blad koopt om alleen maar zijn console afgezeken te zien worden.

En ook al geef ik toe dat we er best eens naast zitten en dat we misschien ook best eens te hoog inzetten kwa cijfer, denk ik wel dat we oprecht zijn. Want zook Jurjen bespeelt de Ps2 en de Xbox vaak. En ook speel alles. Ik heb er ook helemaal geen behoefte aan om me aan een console te binden. Ik wil kekker vreemdgaan en vaak ook. Want dan hebb ik het beste van alle werelden.

Het probleem is echter en dat onderken ik dat fans vooral hun eigen console in het daglicht willen zien. En dat gebeurt niet altijd, en dat doen pijn, zeker als de Xbox bladen allemaal positief zijn. Trouwens als ik de nieuwe Xbox mag lees van Arthur dan zeggen zij best veel hetzelfde. Misschien iets meer met een positief sausje, maar dat moet misschien ook we,want ja je blijft toch een Xbox mag. Zie je het al een Xbox mag met een cover, 10 nieuwe kutgames, Xbox Live sucks en PS2 is veel beter. Dat ligt toch lastig.

Vandaar dat alles wat hard aankomt heb ik het idee, zeker in deze tijden waarin de fansboys elkaar de koppen inslaan. we hebben alvast 4 man extra beveiliging ingehuurd voor de PU Awards.

JJ

10. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_

11. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dit blijf je inderdaad houden ja.
    Maar omdat de PU alle systemen behandeld, krijg je vaak eindeloze discussies (lees er de diverse threads maar op na) over :''waarom Zelda een tien, en Halo niet?'' En vervolgens worden de redacteurs subjectief genoemd:'-(

12. The Dark Prince

Leuk Bevonden:
    0
    mmm jah ik denk dat deze discussie gewoon veroorzaakt is doordat er 2 top games (zelda en MP) vlak na elkaar uitkomt en dat er op de xbox op het moment helemaal geen goede games uitkomen...dit zal wel duren tot eind mei/juni ofzo want dan komt RTCW, MM3, Moto GP 2 en Crimson Skies dat worden de toppers voor de xbox van de zomer denk ik zo dus het kan wel zijn dat er na die tijd op een gamecube forum precies het tegenovergestelde word gezegd

13. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik met je eens ja, de Xbox ligt momenteel even stil, maar er zijn nog genoeg leuke games die straks uitkomen.

De Gamecube heeft straks ook weer de toppers gehad, en dan duurt het ook weer een tijdje eer er weer leuke games komen.

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, dat snappen we wel.. en we hebben ook niks tegen jurjen als persoon ofzo.. persoonlijk vind ik 'm echt geweldig in bijna alle opzichten.. bijna ja, want z'n reviewcijfers voor nintendogames zijn voor een multiplatform blad vaak wel erg hoog.. jullie hebben ook nog de reputatie best streng te zijn, maar jurjen geeft gewoon erg hoge cijfers.. misschien mede omdat hij voor N-Magazine gewerkt heeft ofzo.. maar ik denk gewoon niet dat iemand die zo gefascineerd is door nintendo echt objectieve reviews kan schrijven.. Voor hij bij de PU kwam stond z'n hele leven zowat in het teken van nintendo!.. je kan het proberen, maar psychologisch gezien is het gewoon onmogelijk volgens mij.. ik zou het denk ik ook niet kunnen.. ik speel ook op alle platformen, met plezier, dat zeker.. maar ik ben ook een te grote nintendofan, en ik voel me ook meer aangetrokken door nintendo-bladen dan door multiplatform bladen.. Ook omdat ik bij de PU betaal voor een boel info over PS2, XBox en pc die ik gewoon helemaal niet wil weten.. af en toe koop ik een pu omdat ik wel een beetje up to date wil blijven met mijn algemene gameskennis, maar verder is het nintendo all the way voor mij.

ik zeg nu dus niet iets van 'PU is slecht'.. absoluut niet, als ik 'm koop lees ik 'm altijd met veel plezier.. maar wat ik wel wil zeggen is dat de PU vaak een superwreed blad is, maar soms ook voor veel frustratie zorgt vanwege hun asociale instelling. Diezelfde instelling maakt het blad aan de andere kant ook weer lekker in your face en modern.. maar soms werkt die en beetje tegen julliezelf.. don't change a winning formula, want jullie gaan hartstikke lekker..

[edit] @ Tommy Vercetti

Thnx [/edit]

15. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    HM.... zelf heb ik geen gamecube een vriend van me wel,daar heb ik dan super smahs+medal of honour gespeelt,en ze vielen tegen,maar ik denk eerder dat dat aan mijn smaak ligt.
    Ik denk dat veel mensen over Jurgen te klagen hebben omdat hij zijn imago zelf stelt als nintendo fanboy,hiermee bedoel ik niet dat hij het is of dat zijn punten niet objectief zijn,maar gewoon dat hij altijd voor nintendo is.Laat hem ook wat meer spellen voor andere console's reviewen,dan is hij gelijk van zijn imago een beetje af(denk dat het vooral komt door zijn nintendo tatoo).
    Of dit aan mij ligt weet ik niet,maar zijn punten zullen denk ik niet zoveel verschillen van het ware cijfer dat de game verdient.

En hoe kan een spel nog orgineel zijn,je moet tegenwoordig wel hetzelfde concept pakken en er iets aan toevoegen,maar om met steeds iets nieuws te komen?Nee,lukt nooit.Daarom vind ik het ook raar dat mensen zo'n hoge verwachting hebben van games met een "nieuw concept",dat er iets nieuws in voorkomt,omdat je het nog niet eerder hebt gehad is het lekkerder?Tuurlijk,als je steeds FPS blijft spelen wil je elke keer wel iets nieuws,maar jij bent niet de enigste gamer....

16. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Multi platform? PS2 en PC. De PC is geen Console. Ik baseerde mijn argument op de drie game consoles.

17. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Neem als voorbeeld NFS: Hot Pursuit 2. Ik wil niet weten, dat de PS2 versie de beste is, dat interesseert me niet. Dat is leuk voor de PS2 bezitters. Ik wil weten hoe dat spel speelt op een Xbox. Of moet ik direct een PS2 gaan kopen, omdat de review van een PS2 spel hogere cijfers haalt.

Zelfde verhaal voor MP. Ik wil niet weten of het beter of slechter is dan Halo. Ik wil weten hoe het speelt op mijn GameCube. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden te voorschijn halen.

Je kan een game best op bepaalde punten vergelijken, maar ik vindt niet, dat het in het cijfer mag terug komen. NFS was een leuk voorbeeld. De PS2 versie schijnt beter te zijn en de GC en Xbox kregen toen cijfers gebaseerd op "wat het had kunnen zijn". Vreemd genoeg heb ik erg veel plezier van NFS gehad en heb ik dat nog steeds. Wellicht niet meer als ik een keer de PS2 versie speel, maar zo lang ik geen PS2 heb, zal dat ook wel niet gebeuren en heb ik dus geen behoefte aan een vergelijking tussen 2 spellen.

Als een multiplatform blad alles met elkaar zou vergelijken, dan zou je alle machines moeten hebben waar ze voor reviewen om daadwerkelijk iets aan zo'n blad te hebben.

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zelf lees ook vaak de Engelse bladen. Die zijn in het algemeen toch iets beter dan de Nederlandse. En vaak zitten er demo disk's bij en dat vind ik toch altijd erg prettig.

19. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Ik koop eigenlijk alleen de PU. Niet te duur, leuke teksten en het beslaat in principe alle systemen. Voor de rest van mijn informatie wijk ik uit naar Internet. Vooral naar Gamerankings.com.

Via Gamerankings kan je een hoop te weten komen. Een heleboel site reviews op een rijtje inclusief user reviews.

Kijk nooit naar de cijfers. Baseer je oordeel op wat je leest. Er zijn altijd losers, die een game een 1 geven omdat ze hiet niet mogen kopen van hun mammie of omdat het te moeilijk is of omdat Halo veel beter is. Die lage ongefundeerde cijfers halen het gemiddelde altijd onterecht naar beneden.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De pu is wel het beste nederlandse gameblad

Deel Deze Pagina