Halo, Rallisport Challenge en Need for Speed zijn voor mij de titels, waarvoor ik een Xbox heb gekocht. En sinds Live natuurlijk Moto GP en in mindere mate Ghost Recon en Mech Assault. Ik heb ontzettend veel Xbox spellen gekocht en later weer verkocht, omdat ik er snel op was uitgekeken. Daar tussen zaten wel titels als SC, JSRF, Sega Soccer Slam, Racing Evoluzione, TimeSplitters 2, SSX tricky, Aggressive Inline, Unreal Championship en NHL 2003 om er een paar te noemen. Op RE na hebben deze games toch best wel erg hoog gescoord in de bladen, dus om nou te zeggen, dat er te weinig goede games uit komen?
Het Live gedeelte is in mijn ogen zwaar vernieuwend. Niet zo zeer, dat je online kan spelen, maar wel de online service. Je hebt, maar een account nodig bijvoorbeeld en je kan zonder moeite met de hele wereld lullen (grenzen vervagen, je gamed niet alleen, je leert weer wat van andere landen/culturen etc.). Met andere woorden: het gaat veel verder dan simpel een beetje online spelen.
Om dan Xbox Live af te kraken vanwege problemen, zoals gekickt worden door Fransen, dat vind ik een beetje sneu. Dat zegt denk ik meer over Fransen (enkele, misschien maar 1), dan over Xbox Live.
Is het ook niet misschien een beetje, dat ze kritiek geven om het kritiek geven, gewoon om een beetje popiejopie over te komen (diegene, die de PU lezen, begrijpen denk ik wel wat ik bedoel). Al is het alleen maar om weer wat te hebben waarvan ze bij de PU zeker weten, dat er veel consternatie over zal ontstaan (lees: gratis reclame).
Laatst bewerkt: 22 apr 2003