J.J.'s (Power Unlimited) anti Xbox campagne

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DiaLogical, 7 apr 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja JJ je heb wat ontketent :)
    Ik heb ondertussen ook wat opmerkingen geplaatst.. voor het gemak ga ik er maar vanuit dat je het daar niet mee eens bent..
    Een verschil van mening tussen ons zit in het objectief zijn. Jij vind dat je dat bent, dat is ook je goed recht. Persoonlijk vond ik dat je te negatief was. Objectief vind ik juist goed.. en ik heb veel liever dat dan dat een schrijver voor een blad zich als een fan-boy gedraagt.. tuurlijk is niet alles koek en ei wat betreft de xbox. En die dingen mag je ook degelijk melden. Maar er waren een paar dingen waar microsoft niet direct voor verantwoordelijk was.. zoals b.v. de providers.. Dat daar dingen fout gaan is te danken aan ons briljante nederlandse uitbuit provider systeem. Zelf vind ik dat het goed zou zijn als microsoft daar wat aan zou doen, maar ik kan dit probleem hun niet verwijten.
    De Credit Card.. Tuurlijk heb je een goed punt dat je zegt dat veel jongere gamers hierdoor buiten de boot vallen. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat juist door het gebruik van een CC MS meer grip op het geheel.. Zelf zou ik er ook een voorstander van zijn om lui die de boel lopen te verzieken niet alleen een ip ban te geven maar ook b.v. via de credit card te bannen.. (zoals bij cheaten etc )
    Hier heb je het over games via live.. maar wat is jouw optiek over de normale single player games.. Na Halo is er niet iets bijzonders meer gekomen zeg je.. Tuurlijk hebben we hier met een kwestie van smaak te maken maar games als PDO of splintercell en Steel battalion die toch zeker wel (k pdo minder) die wel vernieuwend dan wel gewaagd waren.. Maar ja ik erken dat hier een probleem ligt maar het is niet alleen de xbox met dit probleem.. helaas hebben alledrie de consoles teveel last van het "same old same old" gebeuren.
    Kort gezegd vind ik het alleen maar goed dat je geen fanboy wil zijn, maar ik heb een beetje het idee dat je daarvoor zo je best doet dat je eigenlijk een beetje te negatief wordt.
    Sure negatieve dingen mag/moet je vermelden. Maar neem dan ook positieve dingen mee.

2. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Go jj go jj ;). Ik vind dat je gelijk hebt. Ik vind ook dat er nog te weinig toptitels zijn om de xbox. Er is wel een ding dat ik wil zeggen. De columns van Jurjen enz. zijn echt veel positiever. Terwijl ik de cube ook nog niks vind voorstellen. Ik vind dat je het goed doet en ik houd wel van het soort verhaaltjes dat jij schrijft! Keep up the good work :+ .

3. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grrrrrrrr......ik wil Brute Force spelen!!! :)

/sorry kan het echt niet laten, ik moet op die verstuur knop drukken...

4. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Vet jj op de forums, mag ik misschien vragen wanneer gamekings op tv komt?

5. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu Jurjen komt in PU 6 ook met een dis naar Nintendo, en mijnes is juist weer heel erg pro Xbox en dat iedereen die zo graag wil dat Ms faalt zijn bek moet houden. The´re here to stay, so get used to it.

Met een collumn kun je doen en laten wat je wilt. Gewoon je eigen ding doen. In de tweede collumn die nu in de PU staat ben ik veel positiever. Ik moest gewoon toen dat even kwijt. Het feit dat Ms zich te veel op de hardware heeft gefocused en te weinig op goede exclusieve content. En ja, Splintercell was ook top. PDO was niet mijn ding en het is een persoonlijke collumn. Ik denk dat ik nog even moet uitleggen dat Effe bijpraten een collumn is die uit ons hart komt, dus als gamer en niet als journo, dit in tegenstellign tot de reviews en previews waar we absoluut ook onze smaak naar voren laten komen, maar we wel gewoon obiectief de zaken dienen te beschouwen. Ik vind PDO niet echt mijn ding, dus doe ik de game niet. Of ik druk mijn tegenzin weg. daar doe ik mijn werk. In mijn collumn wilk ik mijn hart luchten. Jullie zijn vblij met de Xbox, maar de meerderheid der gamesr wereldwijd niet. En dat heeft een paar redenen. een daarvan is het gebrek aan killergames. Iets wat Nintendo nu ook wat nekt. Alleen maar N-toppers maar geen third party input. Sony heeft dat beter voor elkaar.

dat ghef ik gewoon aan. Ik kan wel zeggen ze zitten nog niet zo lang in het vak. Maar dat zegt een verkopen toch ook niet tegen een klant. ´Ja, koop de Xbox nog maar, ze hebben wat achterstand, de goede games komen er wel een keer´. Nee, ik leef nu, ik wil nu toppers.

Absoluut, Ms doet goed werk en ik ben er zeer van overtuigd dat metname 2004 hun jaar gaat worden. Er zijn echt mooie exclusieve dingen in ontwikkeling. Ik denk dat Splintercell 2 (oeps), Halo 2 en Doom III zwaar gaan scoren.

En over Xbox Live, ik snap het niet. Ik heb Jeroen´s verhaal net twee keer gechekt, hij is zeer positief. het is cool, maar het kan beter. het is nu verbeterd PC gaming. Een goed startpunt om nu ook echt aan killercontent te werken. Het is nu shooten of racen op PC wijze, maar een console gamer is toch vaak echt anders dan een PC gamer.

Ik heb geen zin om de hele tijd de boel te bewieroken, ik ben niet negatief, misschien in die collumn, en misschien had ik eerst met een positievere collumn moeten starten, maar ik ben gewoon niet gauw tevrede. En dat moet ik ook niet zijn. Ik werk voor 70.000 lezers die per maand een of twee games kunnen kopen. Dat moeten dan wel toppers zijn. Ik werk ook voor gamers die niet alles weten, die niet goed met breedband weten om te gaan., die niets snappen van provider gedoe. En Ms niet verantwoordelijk. Tja zij bieden een dienst aan, zeggen dat ze alles in de hand houden, dan moet je ook niet zeuren.

JJ

6. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    ow nog een vraagje wat vind je van brute force, is het leuk, lost het je verwachtingen over de game in? Is het "the best thing since halo" zoals ign het zegt?

7. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 juni starten we weer. En in de weken van 9 juni en 16 juni twee speciale E3 uitzendingen, een uur lang E3 op de buis!

Hebben jullie toch weer een scoopje dankzij Nilamo :)

8. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Thank you god, kan nie wachten E3!!

9. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu negen levels gespeeld met een buggie versie, maar IGN is sowieso full of shit, dus let daar niet op. Grafisch is et fenomenaal, het tactisch vechten met de vier krijgers erg goed uitgewerkt, merk alleen dat het wel een beetje steeds hetzelfde is. maar goed, ik moet nog 8 levels. Kijk Halo was gewoon, min het begin en een stukkie in het midden, echt elk level weer van whow, wat zie ik nu, wat moet ik nu doen, dat heb ik bij BF nog niet. Nog niet dus...

JJ

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Brute Force is inderdaad erg cool. ALhoewel het er in de eerste shots toch beter uitzag :). Tex is gewoon cool met zijn shoot first talk later mentaliteit.

11. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    wanneer komt de review?

12. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nog even op de hele artikels gericht:

Kijk als je al mijn posts gelezen zou hebben (oke zijn er maar 2 :9) dan zie je dat ik het wel voor jullie opneem, Maar toch hebben de meeste hier wel een terecht punt van kritiek.

Kijk ik weet dat de Xbox nog een stuk beter zou moeten kunnen vanwege Microsoft dat erachter zit en aangezien die toch zat geld hebben zouden ze meer moeten kunnen. En jullie pakken ze dan meestal ook wel terecht wat harder aan...
    Maar voor de mensen die GEEN Xbox hebben en dan jullie stukken te lezen krijgen, krijgen vaak een wat negatiever beeld van de Xbox omdat jullie vaak de wat mindere punten hard aanpakken en de mensen zonder een Xbox een verkeerd beeld erover krijgen.

Laatst bewerkt: 28 apr 2003
  13. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    gamekings neem ik aan? 2 x 2 uur lang E3 (hoopt op een halo 2 special report :p) ? WOW! Das pas goed nieuws!

*bouwt standbeeld voor JJ en Nilamo :D

**vraagt abbo voor de PU voor z'n verjaardag:D

ik vind dat de topicnaam ook wel verandert mag worden. Zoals ik eerder al heb gezegd, blijft een column een mening en zeker geen haatcampagne van onze zeer gewaardeerde JJ:+

14. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    I feel so honored "snif" beautifull just beautifull :'-(

15. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    :eek: heb je nog geen abbo. Hoopt stiekem ook op special halo 2 report met gamekings:D

16. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben in de volgende PU wel exclu screenies van Halo 2m gewoon kijkgenot. Is ook zo iets. Ms biedt je dat aan, en dan kun je twee dingen doen of een heel stoere preview maken en je het idee geven dat je de shit gespeeld hebt, wat dus niet waar is en niemand ook nog gedaan heeft of gewoon eerlijk zijn en zeg kijk check die shit, mooi he, maar trek nog geen overhaaste conclusies, Bungie beloofd veel met Halo 2 en als ze dat allemaal waar maken hebben een een briljantje. Ik kan nu allen zeggen, damn it looks good.

Wat Brute Force betreft, ook deze game is met name op het net door IGN en consorten zo gehyped, plus immense coverstories in Xbox bladen, dat ik misschien te hoge verwachtingen had. Het is GEEN reviewversie want het zit vol met bugs en het crasht regelmatig., Ook kan ik niet saven, wat erg onhandig is. Ik heb veel fun met BF, ziet er erg mooi uit en Tex is inderdaad cool. maar ik hoop wel dat de laatste levels wat m eer afwisseling brengen. Maar strategisch en taktisch is dit een spel waar je veel mee kunt. Geen zo maar shooter, abslouut niet.

En over de collumn, de bedoeling van de restyling was ook om kritischer te worden. In alle opzichten. Ik vind nieuws gewoon te veel persberichten overschrijven. Jullie worren genepot want als je in bladen al dat nieuws leest over nieuwe games heb je het idee dat ze de shit in ieder geval gezien hebben en dat is in 90% van de gevallen niet zo. Ik wil meer onze mening geven, wij hebben jarenlange ervaring, kennen veel games en dus kunnen we gamers meer inkijk geven, meer laten zien wat iets kan worden, wat alternatieven zijn, of het een goede kan gana worden of niet. Collumns moeten meer persoonlijkheid aan het blad geven. Inmiddels zijn onze lezers een beetje vergroeid met ons, ze kennen ons en we willen ook dat we midden tussen de lezers staan. we zijn niet alleen jounro´s maar ook gamers in hart en nieren. Vandaar mijn kleine retirade tegen Xbox. Tuurlijk weet ik dat er veel casual gamers zijn die schrikken van dit soort zaken, maar liever dat dan dat men achteraf zegt, ja lekker heb ik een console, werkt ie niet ofzo, Of er zijn te weinig killergames. Ik geef jullie een opunt dat ik misschien eerst een positievere insteek had moeten zoeken en niet in mijn eerste collumn te keer had moeten gaan. Maar in mij optiek laat dat wel mijn betrokkenheid zien. Ik wil dat alle partijen slagen en daar werjk ik hard voor. Bewijs is dat iedereen op de PU Awards staat en allemaal ook uit volle overtuiging. Als ik pro iets was dan zou men dat niet doen. Mijn banden met Ms en de rest zijn goed We gaan met 12 man naar de E3, geen blad die dat doet, wereldwijd zelfs niet. Dat noem ik betrokkenheid, de war gamer. En ja, we betalen het allemaal uit eigen protemonne, niks Niels die betaald, alleen eigen geld. Gewoon omdat we als gamer daar willen zijn. Is toch erg, jullie willen allemaal gaan, maar kunnen niet, want geen journo, en sommige journos gaan niet omdat ze liever twee weken op vakantie naar Benidorm gaan. Als je gamer bent moet je daar echt geweest zijn, is zo cool.

En helaas ik bedoel twee keer een half uur E3. Maar we zullen vast meer foottage in de andere uitzendingen tonen. Maar twee keer een half uur is ongehoord voor Nederlandse begrippen.

JJ

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Die tirade is je ook gegund.. daar ging het niet zozeer om.. paar van je standpunten vond ik niet helemaal gegrond (het geval live/providers dan) wat mij persoonlijk dwars zat was dat er helemaal niets positiefs uit kwam.. Ik beweer niet dat er geen tekort is aan echt top-titels.. Maar het is ook weer niet zo dat die er helemaal niet zijn of dat die ook voorlopig niet komen.. Misschien bedoelt, maar waarschijnlijk onbedoelt wek je die schijn toch een beetje.. Zo zeg je b.v. dat de screens van SCII niet het kut gevoel bij je weghalen.. Nou ga ik nu niet beweren dat SC de topper is waar we allemaal op zitten te wachten dat weet ik niet ik heb hem nog niet gespeeld. Maar het is ook zeker niet zo negatief als dat je met dat ene zinnetje wel voordoet.

Overigens klasse dat je er hier wel op in gaat..

Wat betreft race-games heb je wel een punt.. alleen met deze kanttekening dat als je van sim racers houdt je een arcade racer daar niet op moet beoordelen.. Een echt sim racer is er wat dat betreft nog niet.. Ook DTM vind ik te arcade.. races zijn te kort geen kwalify etc etc.. Nog steeds een goede racer maar geen echte sim..

18. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Houden jullie misschien een prijsvraag om iemand mee te laten gaan of misschien een ticket voor iemand verschaffen :+ (zal wel niet zo zijn maar je kan toch vragen zoals jullie dat wel eens doen, aan een developer of er een tweede deel komt van een game terwijl je weet dat ze toch niks zeggen). Maar ja ik wens jullie succes met gamekings, stop er maar veel humor in (hetzelfde voor de pu), en laat Skate nog eens rappen (altijd leuk :D)

19. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik vind het toch zwaar klote dat je een creditcard nodig hebt. Ik heb geen creditcard en mijn ouders ook niet en volgens mij heeft bijna niemand in Nederland een creditcard. Microsoft had rekening moeten houden met het feit dat in Nederland de creditcard niet zo populair is als in de VS. Als Xbox Live via de girorekening zou gaan zou ik het dezelfde dag nog gaan halen. Weet iemand hier of ze die creditcard in Europa nog gaan afschaffen?

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    wow, die JJ post misschien niet veel maar zijn posts zijn wel lekker groot! als ie nog maar tijd heeft om voor de PU te schrijven :p Exlu screens van Halo II voor de PU???cooooool! (weet nu zkere dat ie een abbo neemt) en twee keer een half uur????8) :mad: :+
    dat wordt dus een half standbeeld voor jou:+
    *zaagzaagzaag

Deel Deze Pagina